• Anonym

Hur lång, gammal och mycket väger du?

Jag undrar hur lång du är, hur gammal du är och hur mycket du väger :) 
    Det är för att det känns som att jag väger väldigt mycket för att bara vara 168 cm lång.. Så skulle vara kul att veta hur mycket andra väger till sin längd.
    Jag kan ju börja: 

Tjej 
    17
    168cm
    51kg   

• Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?
  • Primrose

Jag tycker att din vikt låter helt normal för en så ung tjej, du är säkert smal i de flestas ögon, men inte mager.
    Kroppen har, på något sätt, inte riktigt "satt" sig ännu och man kan därför inte jämföra med hur mycket en kvinna i 35-årsåldern väger. Och så har man ofta inte så mycket muskelmassa heller (utom de unga tjejer som tränar mycket i någon "tyngre" sport, dvs ej gymnastik etc., för de väger, jämförelsevis mycket).

TS: du väger absolut inte för mycket för din längd, jag tror att du ser helt normal ut. Det är inte nyttigt att väga FÖR litet, speciellt inte i nyfertil ålder.

• Anonym (Underviktig :/)

18 år
    150 cm
    39 kg

• TaSe

31 år
    165 cm
    65 kg

I min ungdom vägde jag mellan 50-55kg. Idag när jag ser tillbaka var jag oerhört mager..

• Druttan

38 år
    170 cm
    58kg

Jag vägde runt 50-55 kg när jag var i 20 års åldern

• Anonym (f)
    Anonym skrev 2013-02-16 00:21:51 följande:
    Vad glad jag blev över att så många svarat :D

Men jag har hört/läst att många väger runt 45-47kg när dom är ca 165-170cm långa, så jag ville bara göra en liten "undersökning" för att få fler svar och så. 
    Jag vet att man ej ska gå på vikten för alla har ju olika kroppsbyggnader eller hur man ska förklara, men ville ändå bara kolla :).  

Jag själv har breda axlar samt höfter så jag ser väldigt stor ut :/ 
    Så skulle ej skada om jag gick ner 3-5 kg, men har bara så svårt för att gå ner i vikt. Har dessutom ibs och är allergisk mot mjölk så min mage ser ut som en ballong hela tiden nästan. Den ändå gången den är platt är när jag ej ätit på en hel dag eller mer. Så man blir ju väldigt frustrerad ibland.. 
    Jag tror lösningen heter "ät som vanligt, börja träna".
  • Anonym (36 168 57)
    Anonym skrev 2013-02-16 00:21:51 följande:
    Vad glad jag blev över att så många svarat :D

Men jag har hört/läst att många väger runt 45-47kg när dom är ca 165-170cm långa, så jag ville bara göra en liten "undersökning" för att få fler svar och så. 
    Jag vet att man ej ska gå på vikten för alla har ju olika kroppsbyggnader eller hur man ska förklara, men ville ändå bara kolla :).  

Jag själv har breda axlar samt höfter så jag ser väldigt stor ut :/ 
    Så skulle ej skada om jag gick ner 3-5 kg, men har bara så svårt för att gå ner i vikt. Har dessutom ibs och är allergisk mot mjölk så min mage ser ut som en ballong hela tiden nästan. Den ändå gången den är platt är när jag ej ätit på en hel dag eller mer. Så man blir ju väldigt frustrerad ibland.. 
    Din ballongmage kommer inte att bli mindre av att du bantar. Försök istället att hitta en lösning på dina tarmbesvär (inte så lätt, jag vet)!

Kanske kan också magen bli mindre framträdande om du går upp några kilon. Men det beror lite på var kilona sätter sig såklart, och det är det inte helt lätt att styra. Att träna upp bukmuskulaturen borde inte vara fel i alla fall.
  • Anonym (för lite)

31 år
    168 cm
    53 kg

Jag väger minst 4 kg för lite och jobbar alltså på att gå upp dessa 4 kg. Mår inte bra av min nuvarande (alldeles för låga) vikt. Ts, nog för att du bara är 17 år men du väger ju 2 kg mindre än mig och tycker att du ska gå ner mer? Förvånad Ner ska du inte, du är underviktig redan nu. Det är snarare så att du borde gå upp i vikt du med, både muskler och underhudsfett.

• Cadencee

Tjej
    Snart 21 år
    164 cm
    93 kg (gravid i månad 8)

Vägde ca 80 innan graviditeten dock och försökte gå ner i vikt men bebis kom i vägen :)

Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?