• Anonym

Hur lång, gammal och mycket väger du?

Jag undrar hur lång du är, hur gammal du är och hur mycket du väger :) 
    Det är för att det känns som att jag väger väldigt mycket för att bara vara 168 cm lång.. Så skulle vara kul att veta hur mycket andra väger till sin längd.
    Jag kan ju börja: 

Tjej 
    17
    168cm
    51kg   

• Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?
  • Anonym (Natta)

Kvinna
    31 år
    1,79 cm
    63 kg

• Anonym

Kvinna

38

170 cm

65 kg      

• Felizia

45 år
    1,62 lång
    67 kg

När jag var upp till ca 30 vägde jag mellan 40-50 kg...

• Tingeliing

26 år
    156 lång
    39 kg

Väger alldeles för lite!! Äter som en häst men går inte upp i vikt. Brukar väga mellan 41-42 kg sen blev jag gravid o vart rund som en boll med mina 63 kg. Gick ner sedan till 50kg på 4 månader och ville behålla den vikten men det gick inte , fortsatte bara att gå ner :( försöker nu med allt möjligt som träning protein dryck och bra kost men ingenting verkar fungera.

Råd ?

• Anonym (för lite)
    Tingeliing skrev 2013-02-17 00:40:14 följande:
    26 år
    156 lång
    39 kg

Väger alldeles för lite!! Äter som en häst men går inte upp i vikt. Brukar väga mellan 41-42 kg sen blev jag gravid o vart rund som en boll med mina 63 kg. Gick ner sedan till 50kg på 4 månader och ville behålla den vikten men det gick inte , fortsatte bara att gå ner :( försöker nu med allt möjligt som träning protein dryck och bra kost men ingenting verkar fungera.

Råd ?
    Har du varit hos en läkare och kollat upp så det inte beror på nån sjukdom? Eller nån obalans (hormonell, eller vad det nu kan va)? Vad jag har läst mig till så ska man som underviktig lägga minst tid på konditionsträning och istället satsa på styrketräning, fast det kanske du redan gör?
  • Primrose

Tingeling: du ska nog kolla upp att det inte finns någon bakomliggande hormonrubbning.
    Annars: min pappa var väldigt smal som ung 182 cm och 56kg, när han var i sena 20-årsåldern). Han började sedan styrketräna samt har alltid sedan dess druckit dagliga proteindrinkar (samt förr en massa råa äggulor, nuförtiden är det kokta äggvitor i stället). Han har därmed, "biffat" upp sig litet.
    Extra tillskott skulle m a i kunna vara något för fig i nuläget. Och konditinsträna inte överdrivet.

• Anonym (me)

kvinna
    34
    173
    52

Vägde mellan 47-50 som 17-åring, 76 kg efter första gravven och nu tillbaka på stabil vikt igen.

Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?