• Anonym

Hur lång, gammal och mycket väger du?

Jag undrar hur lång du är, hur gammal du är och hur mycket du väger :) 
    Det är för att det känns som att jag väger väldigt mycket för att bara vara 168 cm lång.. Så skulle vara kul att veta hur mycket andra väger till sin längd.
    Jag kan ju börja: 

Tjej 
    17
    168cm
    51kg   

• Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?
  • Efraim Barkbit

Man 46 år

191 lång, 98kg

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Inte helt nöjd)

Tjej, 17 (snart 18) år, 162 cm och ca. 58-60 kg.

Är inte helt nöjd med min kropp. Har förvisso bara XS/S/164 cl i kläder, men känner mig ändå "för stor" så att säga. Hade inte haft något emot att väga 10 kg mindre...

• Anton Chigurh

189 cm

82 kilo. På morgonen

50+  (År då...)

Man.

Jag tycker mig vara i skaplig form.

Kran //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (tjopp.)

Tjej, 29 år, 170 cm och väger 65 kilo. Är inte helt nöjd men jobbar på att tappa dom sista kilona :)

• Anonym (Zalana)

175 cm lång

65 kg

37 år

• trg

Hej!

Du har alltså ett bodymass index på ca 18!!!!!
    Och tycker att du väger mycket!!!!!

Snälla du, tänk om! Ett index på under 20 innebär att du väger för lite!
    Ett index under 18,5 innebär på gränsen till "undernärd"!

Det finns fler i den här tråden som behöver tänka om, antar att det är modebilderna i reklamen som ni alla har gått på!

Tänk om, tänk rätt!
    Se till att ni ligger runt 20, då har ni en kropp som dels orkar bära upp den längd ni har, oberoende av om ni är över 170 cm eller ej.
    Det finns då möjlighet till att ha muskler som orkar med.

Då hat ni också en kropp som orkar ta vara på den näring som ni eventuellt stoppar i er med maten.

Det är ännu viktigare för er som är under 20 år gamla!!!!!!!!!

• Anonym (Anonym)

Tjej på 23 år väger tyvärr bara 53kg och är 172cm

• todo nada
    trg skrev 2015-04-28 13:21:04 följande:

Hej!

Du har alltså ett bodymass index på ca 18!!!!!
    Och tycker att du väger mycket!!!!!

Snälla du, tänk om! Ett index på under 20 innebär att du väger för lite!
    Ett index under 18,5 innebär på gränsen till "undernärd"!

Det finns fler i den här tråden som behöver tänka om, antar att det är modebilderna i reklamen som ni alla har gått på!

Tänk om, tänk rätt!
    Se till att ni ligger runt 20, då har ni en kropp som dels orkar bära upp den längd ni har, oberoende av om ni är över 170 cm eller ej.
    Det finns då möjlighet till att ha muskler som orkar med.

Då hat ni också en kropp som orkar ta vara på den näring som ni eventuellt stoppar i er med maten.

Det är ännu viktigare för er som är under 20 år gamla!!!!!!!!!

Jag är 27 år, 170 cm och väger 50 kg..
    Du menar alltså att jag är undernärd..?

Alla människor är inte stöpta i en form..Vi är ju olika människor med olika former, och olika förutsättningar..
    Jag litar faktiskt inte på detta med BMI så mycket, tycker det kan vara missvisande i många lägen...
  • Anonym (go´och glad)
    todo nada skrev 2015-04-28 13:29:07 följande:

Jag är 27 år, 170 cm och väger 50 kg..
    Du menar alltså att jag är undernärd..?

Alla människor är inte stöpta i en form..Vi är ju olika människor med olika former, och olika förutsättningar..
    Jag litar faktiskt inte på detta med BMI så mycket, tycker det kan vara missvisande i många lägen...

hmm..Jag är också 170 cm lång och har vägt 49-50 kg när jag var extremt deprimerad...och ja - jag såg helt sjuk ut, nyckelbenen såg ut att kunna krypa ut ur skinnet, höftbenen och revbenen syntes och det såg INTE fräscht ut, har svårt att tro att det skulle skilja så mycket mellan människor beroende på hur vi är skapta...

Idag väger jag 60 kg och är nöjd med min kropp, alla kläder sitter bra och det känns bra!

Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?