• Anonym

Hur lång, gammal och mycket väger du?

Jag undrar hur lång du är, hur gammal du är och hur mycket du väger :) 
    Det är för att det känns som att jag väger väldigt mycket för att bara vara 168 cm lång.. Så skulle vara kul att veta hur mycket andra väger till sin längd.
    Jag kan ju börja: 

Tjej 
    17
    168cm
    51kg   

• Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?
  • valkyrian
    Anonym (hm) skrev 2013-02-18 21:18:37 följande:
    mycket??? har du tittat dig själv i spegeln eller? du väger snarare LITE! för LITE..
    Tror det är preeeeciiiiis det där TS vill höra :D
    Bebisen är här
  • Primrose

Jag hävdar fortfarande att det är stor skillnad på hur man ser ut i kroppen när man är 17 år och när man är 37 år, med samma vikt.  Sedan beror det ju på om man tränar eller inte o s v.

Jag tror inte att TS är mager. Utan ser säkert helt normal ut.

När jag var 17 år vägde jag kanske knappt 50kg, skulle jag tro, och är 165cm lång. Jag hade vuxit klart när jag var 12 år och jag minns att jag, när jag var 13 år vägde c:a 45kg och så blev jag sjuk och gick ner till 41kg - då var jag väldigt smal, men fortfarande inte sjukt mager. Om jag skulle väga något liknande idag, vid 48 år, så skulle jag ligga på sjukhus, tror jag.
    När jag började träna regelbundet, för 20 år sedan, då gjorde jag det för att jag tyckte att jag började bli litet "degig" och vägde kanske 53kg eller så. Jag kommer fortfarande ihåg när jag ställde mig på vågen igen ett par år senare och vägde mer än jag någonsin gjort (c:a 57kg), och var ändå smalare än när jag precis började träna. När jag har varit som mest vältränad och trimmad har jag vägt mellan 60-63kg. Och nu, vid 48 år, och med en viktuppgång (och muskelnedgång) efter att jag fick barn för 4 år sedan fightas jag för att komma ner till c:a 65kg - och kommer då att vara ganska nöjd med det. Jag tränar fortfarande. Men skulle jag gå ner till drygt 50 kilo skulle jag inte se klok ut! Och hade jag vägt 60kg som 17-åring hade jag varit en mullig tjej.

• Anonym (CM)

tjej
    25år
    166cm lång
    52kg
    (sist ja vägde mig iaf.., jag har väldigt lätt att gå ned i vikt ofrivilligt och svårt att gå upp.. Men personligen tycker jag att mäta omkrets är ett bättre sätt att hålla koll på om man börja bli för liten eller stor :) )

• Anonym

Jag vill absolut inte höra att jag är benig osv för det är jag ju verkligen inte! Skulle skämmas om någon skulle säga det... Jag har muskler men en massa fett över musklerna som jag skulle behöva bränna bort dock.
    Om jag var vältränad så skulle det inte spela någon roll för mig om hur mycket jag vägde, men nu så tränar jag ju ej även fast jag skulle vilja det och bli värsta biffen ^^ Eller ha magrutor osv iaf.

• Anonym

Tjej, 29 år, 168cm och 86 kg (påväg ner dock, wohoo, vägde 96 för några månader sedan).

• Anonym (Lucky Mother)

32 år

165 cm

53 kg

3 barn

• Alexiandra

36 år/158 cm/48 kg

Helt irrelevant info dock då de där måtten eg inte säger ett smack om hur man ser ut osv.

Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?