• todo nada

Hur lång, gammal och mycket väger du?

trg skrev 2015-04-28 13:21:04 följande:

Hej!

Du har alltså ett bodymass index på ca 18!!!!!
    Och tycker att du väger mycket!!!!!

Snälla du, tänk om! Ett index på under 20 innebär att du väger för lite!
    Ett index under 18,5 innebär på gränsen till "undernärd"!

Det finns fler i den här tråden som behöver tänka om, antar att det är modebilderna i reklamen som ni alla har gått på!

Tänk om, tänk rätt!
    Se till att ni ligger runt 20, då har ni en kropp som dels orkar bära upp den längd ni har, oberoende av om ni är över 170 cm eller ej.
    Det finns då möjlighet till att ha muskler som orkar med.

Då hat ni också en kropp som orkar ta vara på den näring som ni eventuellt stoppar i er med maten.

Det är ännu viktigare för er som är under 20 år gamla!!!!!!!!!

Jag är 27 år, 170 cm och väger 50 kg..
    Du menar alltså att jag är undernärd..?

Alla människor är inte stöpta i en form..Vi är ju olika människor med olika former, och olika förutsättningar..
    Jag litar faktiskt inte på detta med BMI så mycket, tycker det kan vara missvisande i många lägen...
  • todo nada
    Anonym (go´och glad) skrev 2015-04-28 13:41:31 följande:

hmm..Jag är också 170 cm lång och har vägt 49-50 kg när jag var extremt deprimerad...och ja - jag såg helt sjuk ut, nyckelbenen såg ut att kunna krypa ut ur skinnet, höftbenen och revbenen syntes och det såg INTE fräscht ut, har svårt att tro att det skulle skilja så mycket mellan människor beroende på hur vi är skapta...

Idag väger jag 60 kg och är nöjd med min kropp, alla kläder sitter bra och det känns bra!

Jag har pendlat fram och tillbaka lite genom åren..
    Men de senaste 10 har jag legat stadigt runt 50 för det mesta (När jag var deppad vägde jag 47, då var det inte snyggt)..

Jag är slank av mig och kan inte göra så mycket åt det.
    Och med handen på hjärtat äter jag inte spec nyttigt heller, så min spinkighet är inget jag själv valt på det viset...
  • todo nada
    Anton Chigurh skrev 2015-04-29 10:24:29 följande:
    Som du mycket riktigt påpekar, trg, BMI är endast vägledande, dock....har du 18,5 i BMI väger du med all säkerhet inte för mycket, samtidigt kan (obs kan....)  du ha under 18,5 i BMI och vara vackert smal. Jag vet hur todo nada ser ut, och todo nada är vackert smal, jävligt vacker, om sanningen skall fram, men hon är verkligen inte "sjukligt" smal, utan har en djävulskt vacker och slimmad kropp.

Lite så.

Kram //Anton
    Tack härliga Anton! SoligHjärta
    Ja, skulle man slaviskt följa BMI skulle väl jag vara underviktig, och du lida av fetma enl tabellen
Svar på tråden Hur lång, gammal och mycket väger du?