• DalboForEver

Islamiseras sverige?

en fråga som jag vill ta upp är om sverige verkligen islamiseras.
    eller kanske sverige globaliseras. att erbjuda blanketter översatta till andra språk är globalisering.
    men detta gäller självklart inte om det översätts till arabiska för då är det islamisering.

Scooby Doo partiet påstår att det sker en stor islamisering i sverige.
    kanske ser de spöken överallt som vi vanliga inte ser.

vart i sverige tvingas vi underkasta oss islams lagar?
    har gått in i ett flertal muslimska butiker utan slöja och kunnat handla utan problem.

ska man kunna tvinga muslimer att besöka kyrkor, simhallar.
    ska man kunna tvinga jehovas vittnen att ge blod samt att äta blodpudding, delta i julfiranden och skolavslutningar.
    ska man kunna tvinga judar att äta svinkött.

är valfriheten att slippa delta en islamisering?

Scooby Doo partiet anser att sverige inte ska låta muslimerna ha mosker att gå till utan de ska helt enkelt inte få ha någon samlingspunkt alls. de vill isådannafall aveckla religonsfriheten vi har i grundlagen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Islamiseras sverige?
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-15 13:21:59 följande:

Kritik av det rena förnuftet gör just det. Beskriver hur vi bör förhålla oss till kunskap. Samtidigt är det sedelärande att författaren var djupt troende men ändå skrev den skarpaste teorin emot religiös tro så som vetande.

Ja, jag kanske kollar upp detta.
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-15 13:49:33 följande:

Spännande att höra dina åsikter.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-15 13:21:59 följande:

Kritik av det rena förnuftet gör just det. Beskriver hur vi bör förhålla oss till kunskap. Samtidigt är det sedelärande att författaren var djupt troende men ändå skrev den skarpaste teorin emot religiös tro så som vetande.

Original skrev 2018-01-15 13:52:42 följande:

Spännande att höra dina åsikter.

Detta hittade jag: "I bestämmandet för vad som kan anses vara förnuftigt i detta fall finner Kant att den enda möjliga faktorn som kan säkerställa detta är Gud."

Detta hjälper ju inte mig öht, förrän Gud bevisats. Det betyder även att det IS gör kan vara förnuftigt, om det är den guden och tolkningen som är sann.

Jag håller inte med om att Gud kan bestämma vad som är förnuftigt.
  • Tom Araya
    Terrorforskarens varning: ?Hatiska budskap sprids på koranskolor?

SAMHÄLLEi dag 07:59

SÄLEN. Grupper som sprider jihadistiska budskap möter i dag nästan inget motstånd i Sverige när de försöker nå unga med sitt våldsbejakande budskap.

Det slår terrorforskaren Magnus Ranstorp, som leder ett arbete kring islamistisk informationspåverkan, fast.

? I dag kan de verka helt ostört, säger han.
    ...

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/oR69G7/terrorforskarens-varning-hatiska-budskap-sprids-pa-koranskolor

• Original
    oanonym skrev 2018-01-15 15:41:25 följande:

Ja, jag kanske kollar upp detta.Detta hittade jag: "I bestämmandet för vad som kan anses vara förnuftigt i detta fall finner Kant att den enda möjliga faktorn som kan säkerställa detta är Gud."

Detta hjälper ju inte mig öht, förrän Gud bevisats. Det betyder även att det IS gör kan vara förnuftigt, om det är den guden och tolkningen som är sann.

Jag håller inte med om att Gud kan bestämma vad som är förnuftigt.

Får nog rekommendera att läsa lite mer så helheten i verket framträder. Brottstycken blir mest lösryckta.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-15 16:03:49 följande:

Får nog rekommendera att läsa lite mer så helheten i verket framträder. Brottstycken blir mest lösryckta.

Ja, får se hur jag gör.

Men det blir svårt att ta seriöst om han har den utgångspunkten. Han kan naturligtvis ha mycket bra att säga ändå, om andra saker.
  • Rikard
    Original skrev 2018-01-11 10:38:02 följande:
    Det är ju så med alla världsreligioner, inget unikt för islam.

Jag upplever att det finns en demonisering av islam som säger mer om rädslan hos den budbäraren ån om religionen och dess kulturyttringar.
    Det är sant att fler religioner än islam har ambitioner att styra samhället. Detta gör att dessa religioner bör betraktas och bemötas som vilken annan politisk rörelse som helst. Det måste vara tillåtet att kritisera islam på samma sätt som det är ok att kritisera socialdemokrati eller moderat politik.
    Ingen gräddfil för att det handlar om vidskepelse!
  • Rikard

Jag upplever att det finns en demonisering av islam som säger mer om rädslan hos den budbäraren ån om religionen och dess kulturyttringar.
    Det är sant att fler religioner än islam har ambitioner att styra samhället. Detta gör att dessa religioner bör betraktas och bemötas som vilken annan politisk rörelse som helst. Det måste vara tillåtet att kritisera islam på samma sätt som det är ok att kritisera socialdemokrati eller moderat politik.
    Ingen gräddfil för att det handlar om vidskepelse!
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-15 16:06:54 följande:

Ja, får se hur jag gör.

Men det blir svårt att ta seriöst om han har den utgångspunkten. Han kan naturligtvis ha mycket bra att säga ändå, om andra saker.

Verket som grund säger att religion aldrig kan anses som kunskap om inte guds existens kan påvisas med empirisk fakta (kraftigt förenklat). Religionens roll och betydelse har man dock tagit ställning till genom detta konstaterande.

Detta är enligt många grunden till den moderna kunskapsteorin och metafysiken på vilka definitionen av kunskap vilar.

Jag menar att definitionen av kunskap och tro inte skall bedömas enligt samma skala. Men att båda har ett existensberättigande.
  • Rikard

Jämfört med kristendomen är islam mycket mer precis i sina instruktioner för hur samhället ska vara och hur människor ska bete sig. Detta gör också islam till en besvärligare religion. För att få ett anständig samhälle måste man helt enkelt bryta mot Koranens bud och därmed har man brutit mot gudarna. Uppenbarad lagstiftning är helt enkelt inte bra.
Svar på tråden Islamiseras sverige?