Inlägg från: oanonym |Visa alla inlägg
  • oanonym

Islamiseras sverige?

Det viktigaste med religionsfrihet är inte att folk får ha vilken religion de vill, det viktigaste är att slippa allas religioner.

• oanonym
    Original skrev 2018-01-10 21:27:16 följande:

Islam är en religion - full stopp! Ibland är det bara enklast att erkänna när man skrev fel.

Spelar inte så stor roll vad islam kallas, den är ändå totalitär. Inte alla tolkningar, men tillräckligt.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 10:40:48 följande:

Förstår man inte religionen, då förstår man oftast inte utövarna. Förstår man inte människor, då blir man ofta rädd. Blir man rädd, då drar man lätt fel slutsatser.

Hur vet man om man förstår religionen?

Förstår muslimer religionen?

Kanske IS har förstått religionen ?
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 10:50:15 följande:

Rädslorna är de största potentialerna, men väldigt sällan byggt på kunskap.

Mina "rädslor" byggs av koranen och hur vissa muslimer utövar sin tro.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 11:46:48 följande:

Du får ha vilken uppfattning du vill. Möjligheten finns ju bara att du gör samma sak som du menar att Islam gör, sprider åsikter med bristande tolerans. Sharia är långt ifrån accepterat av alla muslimer.

Islam har knappast en enad global politisk inriktning. Det låter mer som konspirationsteorier från första hälften av 1900-talet.

Jesus var i allra högsta grad politisk när han satte sitt liv i fara genom att förkasta nasare och ta de fattigas och utstöttas parti. Hur var det nu med kunskapen...

Så, vilka muslimer har rätt? Och hur verifierar du det ?

Att inte alla muslimer accepterar sharialagar eller har enad global politisk inriktning är det nog inte många som påståt heller. Men det säger inget om vad som är "rätt" tolkning.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 12:45:35 följande:

Jag gör inga anspråk på att ha svaren.

Inte jag heller. Jag går efter hur religionen används och utövas.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 12:48:06 följande:

Så du kan koranen i sin helhet och vet hur den tolkas av de troende? För det är väl inte så att du går på andrahandsinformation av icke troende?

Inget av ovanstående är rätt.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 13:07:25 följande:

Eller hur du tror och har hört hur religionen används och utövas?

Ja, fast detta gäller all info jag tar åt mig, inte bara islam.

Det finns ju en chans att jag har fel om det mesta. Jag ändrar mig dock inte förrän jag får god anledning.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 13:06:19 följande:

Utveckla gärna.

Jag kan inte koranen utantill, och jag går inte efter andrahandsinformation av icke troende ( i alla fall inte enbart ) . Och det behöver ju inte vara så att de troende är de som vet mest om sin religion. Det kan till och med vara tvärtom, att de troende blundar för vissa saker.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 13:08:13 följande:

Jag tycker det är modigt att erkänna sina rädslor.

Ja, har jag några så kommer jag erkänna dessa, om jag anser att det har med tråden att göra.
Svar på tråden Islamiseras sverige?