• DalboForEver

Islamiseras sverige?

en fråga som jag vill ta upp är om sverige verkligen islamiseras.
    eller kanske sverige globaliseras. att erbjuda blanketter översatta till andra språk är globalisering.
    men detta gäller självklart inte om det översätts till arabiska för då är det islamisering.

Scooby Doo partiet påstår att det sker en stor islamisering i sverige.
    kanske ser de spöken överallt som vi vanliga inte ser.

vart i sverige tvingas vi underkasta oss islams lagar?
    har gått in i ett flertal muslimska butiker utan slöja och kunnat handla utan problem.

ska man kunna tvinga muslimer att besöka kyrkor, simhallar.
    ska man kunna tvinga jehovas vittnen att ge blod samt att äta blodpudding, delta i julfiranden och skolavslutningar.
    ska man kunna tvinga judar att äta svinkött.

är valfriheten att slippa delta en islamisering?

Scooby Doo partiet anser att sverige inte ska låta muslimerna ha mosker att gå till utan de ska helt enkelt inte få ha någon samlingspunkt alls. de vill isådannafall aveckla religonsfriheten vi har i grundlagen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Islamiseras sverige?
  • Rikard
    mjölkallergiker skrev 2018-01-10 08:30:59 följande:

Jag tycker att det är lite fascinerande med Sverige och det här med "Islamiseringen". Å ena sidan har jag haft många olika former av samtal med personer som är övertygade om att det sker en islamisering av sverige på bred front. Men min bild är också att det i väldigt många fall är dessa personer som väljer att lämna Svenska kyrkan. Hur går det egentligen ihop? /.../

mjölkallergiker skrev 2018-01-10 12:53:01 följande:
    Ja jag säger egentligen inte emot det. Men jag försöker komma fram till vilket som ska vara motpolen om man tycker att Sverige Islamiseras? Eller om jag uttrycker mig såhär. Om alla går ur kyrkan och det samtidigt kommer hit troende muslimer, då måste ju islamiseringen anses gå ännu snabbare? 
    /.../
    mjölkallergiker skrev 2018-01-10 16:04:31 följande:
    /.../
    Att den sekulära staten ska stå upp mot en islamisering tror jag inte funkar i praktiken. /.../

Att den enda motpolen till islamisering skulle vara kristendomen är en helt bisarr tanke. Varför skulle inte den sekulära staten, ateism, buddhism eller någon annan ideologi eller trosföreställning kunna vara en motvikt mot islamiseringen?
    Jag vill inte att Sverige ska styras av islams lagar, men jag skulle aldrig komma på tanken att gå med i svenska kyrkan för den sakens skull.
    Jag har inga problem att vara motståndare till all religiös anpassning av vårt samhälle. Låt de religiösa ha sina föreställningar för sig själva, men låt dem inte tala om för oss andra hur vi ska leva våra liv. Det gäller lika mycket islam, som kristendom, hinduism och alla andra religiösa föreställningar man kan föreställa sig.

• oanonym
    Original skrev 2018-01-11 10:40:48 följande:

Förstår man inte religionen, då förstår man oftast inte utövarna. Förstår man inte människor, då blir man ofta rädd. Blir man rädd, då drar man lätt fel slutsatser.

Hur vet man om man förstår religionen?

Förstår muslimer religionen?

Kanske IS har förstått religionen ?
  • Nimzay
    oanonym skrev 2018-01-11 12:12:55 följande:

• oanonym
    Original skrev 2018-01-11 10:50:15 följande:

Rädslorna är de största potentialerna, men väldigt sällan byggt på kunskap.

Mina "rädslor" byggs av koranen och hur vissa muslimer utövar sin tro.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 11:46:48 följande:

Du får ha vilken uppfattning du vill. Möjligheten finns ju bara att du gör samma sak som du menar att Islam gör, sprider åsikter med bristande tolerans. Sharia är långt ifrån accepterat av alla muslimer.

Islam har knappast en enad global politisk inriktning. Det låter mer som konspirationsteorier från första hälften av 1900-talet.

Jesus var i allra högsta grad politisk när han satte sitt liv i fara genom att förkasta nasare och ta de fattigas och utstöttas parti. Hur var det nu med kunskapen...

Så, vilka muslimer har rätt? Och hur verifierar du det ?

Att inte alla muslimer accepterar sharialagar eller har enad global politisk inriktning är det nog inte många som påståt heller. Men det säger inget om vad som är "rätt" tolkning.
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-11 12:12:55 följande:

Bra frågor.
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-11 12:18:55 följande:

Så, vilka muslimer har rätt? Och hur verifierar du det ?

Att inte alla muslimer accepterar sharialagar eller har enad global politisk inriktning är det nog inte många som påståt heller. Men det säger inget om vad som är "rätt" tolkning.

Jag gör inga anspråk på att ha svaren.
  • Original
    oanonym skrev 2018-01-11 12:14:17 följande:

Mina "rädslor" byggs av koranen och hur vissa muslimer utövar sin tro.

Så du kan koranen i sin helhet och vet hur den tolkas av de troende? För det är väl inte så att du går på andrahandsinformation av icke troende?
  • Original
    Nimzay skrev 2018-01-11 10:55:18 följande:

Tack vare kunskap och förmåga att förstå, blir det lättare att upptäcka verkligt potentiella faror. Alltså borde rimliga och typ ?sunda? rädslor vara kunna resultat av kunskap och förnuft.

Ja frågan är hur man definierar sunt. De största katastroferna vilar på de bästa av intentioner.
  • oanonym
    Original skrev 2018-01-11 12:45:35 följande:

Jag gör inga anspråk på att ha svaren.

Inte jag heller. Jag går efter hur religionen används och utövas.
Svar på tråden Islamiseras sverige?