• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Hej Är du gravid efter att han gjort ÄD/EA/ED utomlands eller i Sverige ,skulle vara roligt om det fanns några därute som ville utbyta erfarenheter,tankar och funderingar . Detta är mitt andra barn som kommer till på detta sätt så jag hoppas och tror att jag har en del erfarenheter i ämnet :) Jag har gjort mina försök på Ava Riga och är jätte nöjd med dom,vi hade turen att första gången få ut som pass många ägg från vår donator att dom räckt till två MF två minus och förhoppningsvis nu oxå två barn :) Jag hade själv en massa tankar och funderingar under graviditeten om hur jag skulle känna och tycka om denna guldklimp jag väntade och det var kärlek vid första ögonkastet han är min till 100% känner samma kärlek till honom som till mitt "bio" barn som jag har sedan tidigare. Bor ni i Stockholm skulle det ju vara trevlig då det blir lite lättare att träffas om man skulle vilja det men om ni inte gör det går det precis lika bra :) Jag träffar sedan tidigare ett gäng ÄD mammor som bor här i Stockholm som har följts åt i den tråd jag startade under min första ÄD graviditet och det har varit till stor hjälp att öppet kunna ventilera tankar och funderingar kring ämnen som kan komma upp under och efter guldklimpens ankomst. Jag har Bf 29 juli men det kommer även denna gång bli tidigare då jag kommer snittas.

• Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3
  • Mariavw81

Hej!
    Jag har för en vecka sedan fått reda på att mitt ÄD lyckades så jag ligger en bit efter alla er, men jag hoppar gärna på iallafall. 
    Nu börjar jag fundera på medicineringen man tar, hur länge åt ni alla tabletter, när började ni avtrappningen. 
    Fick ett mail igår från Riga där dem skriver att jag skall fortsätta med medicinerna utam att ens nämna någon avtrappning av medicinerna. Känns inte bra att knappra tabletter.   

• The75

Hej och välkommen :0)

MariavW81 man börjar inte trappa ner förens efter v7 då man gjort vul, tror jag började i vecka 9 denna gång och så håller man på ganska så länge nedtrappningen sker långsamt så kroppen själv börjar producera hormoner den behöver för att bevara graviditeten :0)

• The75

MariavW81 såg att du frågade i Ava tråden om prednisolon det är den medicin som du kommer äta längst den gör så att kroppen inte stöter bort det främmande embryot så sluta inte med den.

• The75

Hej

Vinkan1 var ifrån beställde du vagnen och vad kostade den? Tänkte att dom kanske oxå säljer bugaboo Buffalo alltid bra att kolla runt och jämföra priser :0)

Jag fick låna en bärsjal av en vän men jag tyckte det blev för varmt och det var lite jobbigt att få ner sonen i men detta var en trikåsjal vilken är det du har beställt?

• vinkan1

Hej,
    Vi beställde från www.babyplus.nl. Beställningen funkade jättebra, tog ungefär en månad innan vagnen kom. Den kostade 1345 euro, vilket när vi betalade motsvarade ca 11 300 kr.

Jag beställde trikåsjal, när jag läste mig till det verkade det vara det bästa för nyfödd. Ja, ja - kan ju vara kul att prova och det kräver säkert en del övning. Beställde från minimundus.

• The75

Tack vinkan1 då ska jag gå in och titta :0)
    Jag tror som du säger att ger man sjalen och chans och övar så kan den nog vara jätte bra :) jag kanske gav upp för lätt ;)

Anv den bl.a. När vi var i Helsingfors när sonen var 2 mån och en hel turistbuss med japanska turister stannade tog fram sina kameror och fotade oss ;)

• AmelieS

Tack för bra info om vagnarna The75 och Vinkan. Vad smidigt att ni har beställt från Babyplus och vad snabbt det gick. Jag var inne på hemsidan alldeles nyss och den var på holländska. Det verkar inte gå att få den på engelska. Sedan hittade jag inte donkeyn, den kanske är slutsåld. Jag får kolla upp mera senare. Jag vet att det finns en tråd här på Familjeliv om Bugaboo Donkeyn men hittar inte den heller just nu... Glad

Vinkan, jag har inte provat babysjal men vet flera som har gjort det och varit nöjda.  

• The75

God morgon :)

Längtar till ons då ska jag till BM och få lyssna på hjärtljudet för första gången :)
    Jag känner sparkar nu varje dag vilket känns skönt eftersom moderkakan ligger i framvägen även denna gång tog det ett tag innan jag kände något och då blir man/jag lite orolig!
    Är i vecka 22 nu så när vi går till BM denna gång kommer jag få alla tider fram till Bf så då kan man börja bocka av en efter en och om ca 2-3 veckor är det dax för NOTCH UL för att se att blodtillförseln är god till moderkakan och från vecka 34 fick vi göra TUL oxå och jag tror oxå det var kring den vecka el någon efter vi fick datum för snitt :0)
    Nu vill jag att tiden ska gå fort

• AmelieS

Härligt att få ett satum för snitt sedan. Något att se fram emot verkligen. Det måste vara en fördel med snitt att få ett datum för förlossningen i förväg. Skönt också när ni har syskon hemma att ordna barnvakt för.

Mitt nästa besök till barnmorska blir i början av mars. Men jag ska ringa imorgon angånde järntabletterna som jag äter, Niferex. Jag har börjat må illa av dem, inte alls kul att spy upp mat och vitaminer. Förra graviditeten gick det bra att ta dem, men inte just nu. Hoppas få tips av henne på bra alternativ. Jag ska också göra ett UL i v 24, bl a för att kolla att tvillingarna växer som de ska.

Nu finns det mycket att se fram emot, påsk, våren och bebisar Glad     

• AmelieS

Jo jag känner också sparkar varje dag nu, vilket är skönt, har moderkakan i bakvägg denna gång.

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3