• Mariavw81

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Hej!
    Jag har för en vecka sedan fått reda på att mitt ÄD lyckades så jag ligger en bit efter alla er, men jag hoppar gärna på iallafall. 
    Nu börjar jag fundera på medicineringen man tar, hur länge åt ni alla tabletter, när började ni avtrappningen. 
    Fick ett mail igår från Riga där dem skriver att jag skall fortsätta med medicinerna utam att ens nämna någon avtrappning av medicinerna. Känns inte bra att knappra tabletter.   

• Mariavw81

Igår var jag på mitt tidiga ultraljud och vi fick se två tickande hjärtanGlad. Så nu väntar man tvillingar, känns helt overkligt och ganska läskig känsla. Jag har gått runt med det största leendet sedan igår kväll när vi såg dem för första gången. Nu är det bara vänta och se vad som händer. 

• Mariavw81

Jag hade ingen avtrappning alls av progesteron, men jag hade avtrappning på alla andra mediciner. 
    Jag funderar på varför allas avtrappningar ser olika ut, jag slutade med Utrogesten för att börja igen när jag slutat med progesteron 400mg. Nu tar jag utrogest 2 tabletter vaginalt 3 gånger per dag, vilket är en högre dosen än man tagit förut. Kan detta ha någonting att göra med att jag väntar tvillingar, är det någon annan som har fått gjort detta? 

• Mariavw81
    The75 skrev 2013-04-23 11:58:32 följande:
    Hej tjejer

Vi kan ju vänta till i höst när flera av oss fått barn och vi har landat lite i mamma rollen innan vi träffas :0)

Nu hoppar jag in i tråden efter några veckor frånvaro.
    Jag träffas gärna någon gång under hösten, mina småttingar är beräknade 15/10 men dem kommer väl någon gång i slutet av september.  

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3