• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Hej Är du gravid efter att han gjort ÄD/EA/ED utomlands eller i Sverige ,skulle vara roligt om det fanns några därute som ville utbyta erfarenheter,tankar och funderingar . Detta är mitt andra barn som kommer till på detta sätt så jag hoppas och tror att jag har en del erfarenheter i ämnet :) Jag har gjort mina försök på Ava Riga och är jätte nöjd med dom,vi hade turen att första gången få ut som pass många ägg från vår donator att dom räckt till två MF två minus och förhoppningsvis nu oxå två barn :) Jag hade själv en massa tankar och funderingar under graviditeten om hur jag skulle känna och tycka om denna guldklimp jag väntade och det var kärlek vid första ögonkastet han är min till 100% känner samma kärlek till honom som till mitt "bio" barn som jag har sedan tidigare. Bor ni i Stockholm skulle det ju vara trevlig då det blir lite lättare att träffas om man skulle vilja det men om ni inte gör det går det precis lika bra :) Jag träffar sedan tidigare ett gäng ÄD mammor som bor här i Stockholm som har följts åt i den tråd jag startade under min första ÄD graviditet och det har varit till stor hjälp att öppet kunna ventilera tankar och funderingar kring ämnen som kan komma upp under och efter guldklimpens ankomst. Jag har Bf 29 juli men det kommer även denna gång bli tidigare då jag kommer snittas.

• Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3
  • The75

Å grattis Myran visst är det helt fantastisk med våra små underverk :0)

• AmelieS

Grattis Myran, vad glad jag blir!!!
    Det är en underbar tid du har framför dig. Kram 

• TyckOmMig

myran-stort GRATTIS till gossen hoppas du/ni nu njuter av ert underverk!

Tack för era svar angående glukosbelastning vet fortfarande inte om jag vågar tacka nej...har inte kritererna för att göra det egentligen (typ högt BMI eller högt blodsocker) mer än att i vårt landsting gör man det om man gjort ÄD och väntar två.Är verkligen inte sugen på att dricka en så pass söt dricka om det inte är nödvändigt utsätta sig och bebisarna för en chock men som sagt jag får ta upp det med MVC igen kanske och höra vad dom tycker de följer nog bara pm för just mitt fall och liknande då man erbjuds detta.

Sköt om er har nästa TUL 1 oktober!

• TyckOmMig

Glukosbelastningen gick bra blev godkänd men drickan var inget vidare...

Mitt andra TUL har oxså blivit gjort tidigare  i veckan och tvillingflickorna ligger bra till i vikt i v 24 vägde dom ju exakt lika 644 gr nu i v 28 vägde dom 1414gr/1505 gr så över förväntan!

Men märks skillnad nu är ännu flåsigare tyngre otympligare sista 14 dgr trots jag inte ökat i vikt alls den sista månaden-har stora problem med magsaft som trycks upp nattetid trots högsta dosen Omeprazol och Novalucol testade en annan variant igår kväll-Galieve och yes den gav mig i alla fall en nästa hel natt utan magsyra upp i halsen-underbart!

• The75

TyckOmMej skönt att tjejerna växer som dom ska men det låter jobbigt med dom sura uppstötningarna jag har aldrig själv haft det men det låter jobbigt ;0)

Jag har i vanliga fall bra kondis men i mitten av graviditeten börjar jag flåsa som en bättre flodhäst :0)

Hur mår ni andra hur många barn har hunnit komma till världen,funderade lite på om vi kanske kunde träffas innan jul

• Caspianne

Åh, grattis Myran! Vad härligt att du har din lilla hos dig nu! Även vi har fått vårt knytte i vår famn! Vi väntade 'bara' i 10 år men lika efterlängtad ändå nu är han ca 2v gammal, vår älskade son. Jag var också vääääldigt flådig under graviditeten och hade även sura uppstötningar,halsbränna. Tyckte gaviscon funkade ganska bra. Så härligt att din flickor växer som de ska, tyckommig

• myran

Tack för alla grattis! Lillpojken fyller två månader idag, det går så fort och är så roligt Solig
    Har inte mycket tid att sitta vid datorn aktivt längre, just nu kör jag amningen samtidigt Tungan ute men jag försöker hänga med i trådarna och hejar på och känner med er alla!
    Kram

• TyckOmMig

Caspianne-såg först nu att du skrivit till mig angående småflickorna i magen och halsbränna.

Var på TUL i veckan och flickorna fortsätter öka på bra i vikt hela 1960/2240 gr i v 32 vilket innebär 4/20% över det normala.
     Herregud inte konstigt jag tycker att det är tungt nu och för att inte tala om de sista två nätterna håller magsyran på att ta kål på mig somnar inte förrens efter kl 04 har då spytt upp magsaft flera gånger nu fungerar inte Omeprazol eller Gallieve på mig vad sjutton finns att göra får ju nästan panik och vill ha ut dom om detta ska pågå länge till-sen har jag mega svullna fötter oxså ser riktigt roligt ut men spänner som bara den upp till vaderna.Oj vilket långt svar det blev...
    Hur är det med din lilla gosse förstår att han är efterlängtad efter så många år man vill nog bara bromsa tiden nu när han väl är född eller hur? 

• The75

Hej
    Hur mår ni alla? Det är väldigt tyst här i tråden :) vi mår iallafall bra lilltjejen är nu 5 mån och tiden springer iväg men vi mår bra

• Caspianne

Ja, ni har rätt, tiden flyger iväg! Sonen är redan 2mån. Otroligt! Undrar också hur det går för er andra.

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3