• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Hej Är du gravid efter att han gjort ÄD/EA/ED utomlands eller i Sverige ,skulle vara roligt om det fanns några därute som ville utbyta erfarenheter,tankar och funderingar . Detta är mitt andra barn som kommer till på detta sätt så jag hoppas och tror att jag har en del erfarenheter i ämnet :) Jag har gjort mina försök på Ava Riga och är jätte nöjd med dom,vi hade turen att första gången få ut som pass många ägg från vår donator att dom räckt till två MF två minus och förhoppningsvis nu oxå två barn :) Jag hade själv en massa tankar och funderingar under graviditeten om hur jag skulle känna och tycka om denna guldklimp jag väntade och det var kärlek vid första ögonkastet han är min till 100% känner samma kärlek till honom som till mitt "bio" barn som jag har sedan tidigare. Bor ni i Stockholm skulle det ju vara trevlig då det blir lite lättare att träffas om man skulle vilja det men om ni inte gör det går det precis lika bra :) Jag träffar sedan tidigare ett gäng ÄD mammor som bor här i Stockholm som har följts åt i den tråd jag startade under min första ÄD graviditet och det har varit till stor hjälp att öppet kunna ventilera tankar och funderingar kring ämnen som kan komma upp under och efter guldklimpens ankomst. Jag har Bf 29 juli men det kommer även denna gång bli tidigare då jag kommer snittas.

• Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3
  • The75

Hej Igår blev jag en erfarenhet rikare man ska aldrig starta en ny tråder från paddan allt blir bara en enda gröt undra varför,det ser ju bra ut när man skriver men sen blir det bara en enda gröt utan mellanrum osv

• lyckligtlottad1234

Hej! Hoppas det inte bara är 08-or som hänger på här! :) Jag är från Göteborg, hoppas det är ok. Jag har gjort ÄD i Finland och blev gravid nu på fjärde försöket. Detta var en ny donator, så kanske gjorde det susen. Kanske matchade den förra donatorn oss lika bra, vem vet. Är nu i vecka 16+1. Längtar som en tok och vill bara att tiden skall gå!!!

• The75

Lyckligtlottad1234 va roligt med lite sällskap :0) jag gick in i vecka 20 idag och här går tiden lika långsamt.

• vinkan1

Hej, vilket bra initiativ! Hänger gärna med i denna tråd. Blev gravid vid vårt första försök med äd i Spanien (tvillingar) är i vecka 33. Bor i Stockholm.

• The75

Hej Vinkan1 va kul med en stockholmare och tvillingar va spännande, vecka 33 då börjar du bli ganska stor vid det här laget kan jag tänka mej ;0)

• AmelieS

Hej!
    tack för inbjudan The75!

Vi verkar ha en del gemensamt och jag vill gärna vara med här :)

Är gravid för andra gången med ÄD, är 37 år, har en dotter född 2010 och bor inte i Stockholm. Är gravid med tvillingar efter ÄD i Spanien, BF 29 juni, har gått på samma klinik som Vinkan1. Jag är i v 20 nu och mår bra. Vår första ÄD som gav oss dottern gjordes här i Sverige med vår egen donator, så denna graviditet kommer inte från samma donator tyvärr. Vi har valt att inte berätta för så många om vår ÄD. Jag funderar lite på utseendet och så.     

Hur mår ni andra?   

• The75

God morgon

AmelieS jag har mått ganska bra inget direkt illamånde el liknande,däremot har jag varit jätte trött och är fortf trots mer järn osv sen är detta min tredje graviditet och min BM säger att det spelar en viss roll och det var inte så längesedan jag var gravid senast sonen är 18 mån.

Vi har inte heller berättat för så många tror allt som allt 3 per i familjen + mitt Lattemamma gäng vill inte att mina barn ska behandlas annorlunda på något sätt eller ses med andra ögon

• vinkan1

Hej igen,
    Ja, börjar bli stor nu, undrar ju om magen kan bli större än så här och det är ändå en del tid kvar, pust... Jag är sjukskriven nu på heltid och det är skönt så att det finns lite energi kvar till övriga familjen och hemmet.

Jag tycker till skillnad från de flesta (verkar det som) att grviditeten gått relativt fort.

Ännu har vi faktiskt inte berättat för nån om äd, vi får se hur vi gör framöver. Vi kände att vi vill klara av graviditeten först.

Ja det är många tankar som dyker upp, bl.a. hur de lyckats med matchningen och om framför allt jag kommer känna annorlunda för dessa barn - men jag tror inte det ändå.

Vad kul att höra att du mår bra Amelie, och att du redan är i vecka 20!

The75 - hoppas du får ordning på din trötthet.

• The75

Hej
    Vinkan 1 kan lugna dej med att av alla dom ÄD barn jag träffat vilket är ca 10 st så är det ingen som varit speciellt olik sin mamma dom verkar veta vad dom gör på dessa kliniker :0)

Skönt att du får vara sjukskriven så du kan vila och samla kraft inför det som komma skall ;0)

• CAV

Hej The75, härligt att hitta din tråd. Vi lyckades först på 4e försöket (andra donatorn) och kände oss lite lurade ett tag... Tjänar de bara pengar p oss och när de känner att man är på väg och ge upp så går det?
     Hade ändå hela tiden väldigt bra uppfattning om kliniken och F DR F hela tiden....

Nu är jag (äntligen) gravid i vecka 11.

En bland alla frågor, hur blev du bemött på mödravården när du berättar om att du vart utomlands och att du har ett ÄD barm i magen? Gravid försäkring?
    Vet inte hur gammal du är men jag är mycket väl 40++ och tyckte väl inte att hon på MVC som tog emot mitt samtal lät över förtjust när jag sa mitt personnummer och att det var ÄD...

Bor oxå i Stockholmsområdet!

/     Cool

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3