• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Hej Är du gravid efter att han gjort ÄD/EA/ED utomlands eller i Sverige ,skulle vara roligt om det fanns några därute som ville utbyta erfarenheter,tankar och funderingar . Detta är mitt andra barn som kommer till på detta sätt så jag hoppas och tror att jag har en del erfarenheter i ämnet :) Jag har gjort mina försök på Ava Riga och är jätte nöjd med dom,vi hade turen att första gången få ut som pass många ägg från vår donator att dom räckt till två MF två minus och förhoppningsvis nu oxå två barn :) Jag hade själv en massa tankar och funderingar under graviditeten om hur jag skulle känna och tycka om denna guldklimp jag väntade och det var kärlek vid första ögonkastet han är min till 100% känner samma kärlek till honom som till mitt "bio" barn som jag har sedan tidigare. Bor ni i Stockholm skulle det ju vara trevlig då det blir lite lättare att träffas om man skulle vilja det men om ni inte gör det går det precis lika bra :) Jag träffar sedan tidigare ett gäng ÄD mammor som bor här i Stockholm som har följts åt i den tråd jag startade under min första ÄD graviditet och det har varit till stor hjälp att öppet kunna ventilera tankar och funderingar kring ämnen som kan komma upp under och efter guldklimpens ankomst. Jag har Bf 29 juli men det kommer även denna gång bli tidigare då jag kommer snittas.

• Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3
  • The75

God kväll

Ligger här i soffan och tittar på tv, idag gick jag in i vecka 21 och har avverkat 50% av tiden och det känns som jag varit gravid en evighet :0)
    Man ska inte gnälla utan vara tacksam vilket jag oxå är men jag önskar tiden kunde gå lite fortare ibland,skulle gladeligen hoppa fram till våren och vecka 34 :0)
    Hur har ni andra det?

• AmelieS

Vinkan, jag mår bra än så länge, det funkar att jobba och jag orkar med familjen och lite fritid också. Jag har också hört från andra tvillinggravida att det kan vända fort så försöker var beredd på det.

Ja, hoppas ni kommer fram till ett bra beslut angående förlossningen. Det går lättare att föda tvåan än ettan i säte. Beror det på att passagen redan är öppen då?

The75, går du också in i v 21 nu?
    Det gör jag också denna helg, jag har BF 29 juni, trodde du hade 29 juli?  
    Det går lite långsamt nu och värre kanske det blir ju närmare vi kommer. 

Ha en bra helg alla!     

• The75

God morgon :)
    Såg när jag läst ditt inlägg AmelieS att jag skrivit fel i inledningen det ska ju stå 29 juni inte juli som jag av någon anledning lyckats skriva.

• vinkan1

The75, härligt att halva tiden är avverkad! För mig är det tungt och har svårt att sova på nätterna, sover vanligtvis en timme i taget, behöver sen vända mig och gå på toa men men, är ju inte så långt kvar nu.

Vad kul att du och Amelie har samma bf!

Amelie - jag vet faktiskt inte hur det är med ev säte på tvilling 2. Ska kolla med läkarn igen nu i veckan. Är så mycket information att ta in. Vad skönt att du mår bra än så länge!

• AmelieS

The75 kul att vi har samma BF :) Min mage är så stor nu jämfört med förra graviditeten. På jobbet undrar de hur länge jag planerar att jobba denna gång men det är så svårt att veta. Har ni också varit mera sjuka än vanligt denna vinter?

• The75

God morgon :0)
    Ja min mage och oxå större denna gång och det gick fort BM sa att det oftast blir så om/när man får barn tätt,livmodern har ju varit med tidigare och har redan varit uttöjd tidigare.
    Jag har inte varit sjukare än i vanliga fall bara en gång sedan jag blev gravid och det var i julas och då var jag riktigt sjuk kom knappt upp er soffan :0(
    Ja jag hoppas man orkar jobba till Maj och gärna lite till om möjligt men vi får se ;0)

• The75

God morgon :0)

Jag har ett i landsproblem som jag inte vet hur jag ska lösa! Våra barn kommer ju ganska så tätt vår son kommer inte ha fyllt 2 år ens när han blir store bror så vi kommer behöva en syskonvagn och har bestämt oss för en Urban jungel duo som vi tänkte köpa begagnad, vi har sedan tidigare en bugaboo Cameleon och en Urban jungel singelvagn som vi är jätte nöjda med och en av dom tänkte vi behålla så jag slipper dra omkring på en dubbelvagn hela tiden,jag åker en hel del buss och T- bana så det känns smidigare.
    Och nu har bugaboo släppt en ny vagn bugaboo Buffalo och jag blev kär vill ha den verkar toppen på många sätt men hur ska jag lyckas "övertyga" min man att vi måste köpa en helt ny vagn denna gång oxå . . .
    Hur tänker ni andra när det gäller barnvagn?

• AmelieS

Hej!

När det gäller barnvagn så funderar jag på en Bugaboo Donkey, som är en syskon/tvillingvagn. Har du tittat på den? Den går att enkelt göra om till enkelvagn. Det är ju en ganska ny vagn så kan bli svårt att hitta begagnad. Om vi bestämmer oss för den kan man beställa den från Holland för att komma ner i pris. Storasyster får åka ståbräda, blir snart 3 år. Vad är Buffalo för en vagn?

• The75

AmelieS Buffalo är bugaboos nya vagn den kom igår :0) ser ut som en blandning av donkeyn och Cameleon.
    Vi har tittat lite på donkeyn oxå men jag vill ha en ren odlad dubbelvagn och en singel, provade och satt sonen i donkeyn men tyckte den kändes lite liten när han hade vinter overall mm på (men den är jätte snygg) fick lite samma kännsla när jag satt sonen i Urban jungel duet den smalare av deras syskonvagna skilde en hel del mellan duo och duet.
    Bugaboo Buffalo är lika bred som cameleon el kanske lite bredare måste kolla tyckte iallafall det var bra oxå för att hjulen var som i donkeyn :0)

• vinkan1

God kväll,

Vi har kollat runt mycket och fastnade för en Bugaboo Donkey, beställde den från Holland och den kom i veckan. Den verkar väldigt bra men jag har ju inte provat den på riktigt än - jag får väl se hur det känns när de kommit

Idag fick jag också för mig att beställa två bärsjalar, det låter så himla bra när man läser om det. Har ni använt det och vad tyckte ni i så fall?

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3