• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Hej Är du gravid efter att han gjort ÄD/EA/ED utomlands eller i Sverige ,skulle vara roligt om det fanns några därute som ville utbyta erfarenheter,tankar och funderingar . Detta är mitt andra barn som kommer till på detta sätt så jag hoppas och tror att jag har en del erfarenheter i ämnet :) Jag har gjort mina försök på Ava Riga och är jätte nöjd med dom,vi hade turen att första gången få ut som pass många ägg från vår donator att dom räckt till två MF två minus och förhoppningsvis nu oxå två barn :) Jag hade själv en massa tankar och funderingar under graviditeten om hur jag skulle känna och tycka om denna guldklimp jag väntade och det var kärlek vid första ögonkastet han är min till 100% känner samma kärlek till honom som till mitt "bio" barn som jag har sedan tidigare. Bor ni i Stockholm skulle det ju vara trevlig då det blir lite lättare att träffas om man skulle vilja det men om ni inte gör det går det precis lika bra :) Jag träffar sedan tidigare ett gäng ÄD mammor som bor här i Stockholm som har följts åt i den tråd jag startade under min första ÄD graviditet och det har varit till stor hjälp att öppet kunna ventilera tankar och funderingar kring ämnen som kan komma upp under och efter guldklimpens ankomst. Jag har Bf 29 juli men det kommer även denna gång bli tidigare då jag kommer snittas.

• Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3
  • The75

God eftermiddag :)

NOTCH kan göras från vecka 24 och framåt har jag för mej jag har mitt planerat till slutet av mars och jag är i vecka 24 nu :0)

AmelieS förstår att det måste börja kännas med tanke på att du bär på två och jag tycker det är lite små tungt ibland och jag väntar bara en ;)
    Kan tänka mej att det hänt en del angående ÄD graviditeter på 3 år eller hoppas iallafall att det är så,vissa tycks ju inte veta något och jag tror det skiftar från BM till BM hur mycket man vet och vill lära sig om "nymodigheter"

• AmelieS

Då har jag varit på UL och flödet i båda navelsträngarna var bra. Mina värden med blodtryck osv är också bra. Däremot verkar tvilling 1 vara lite liten, -30 % av den förväntade vikten i denna vecka. Så nu får jag gå på UL varje vecka ett tag framöver. Jag känner mig inte så orolig men bra att de håller koll. Sedan har jag börjat få sammandragningar också. Hur är det med dig Vinkan?
    Kanske har bebisarna kommit nu eller väldigt snart? 

• myran

Hej!
    Jag hoppar in här efter ett tips BF 13 augusti och RUL nu på måndag! Första ÄD-barnet och första barnet också Solig en liten rumlare som bökar runt alldeles väldigt sen flera veckor!
    Bor i ytterkanten av Sthlms län men hoppas jag är välkommen ändå

• The75

God morgon

Myran klart du är välkomne va spännande med första barnet :0)
    Förstår om du längtar till måndag det är alltid lite speciellt med RUL och UL man får liksom se den lille som man annars "bara" känner :0)

• The75

God morgon ;0)

Jag skulle behöva tips av någon som vet hur man blir "av" med sendrag i benen jag håller på att bli tokig och skriker rakt ut av smärta hela foten och vaden drar ihop sig aj aj flera gånger om dagen, när det händer försöker jag sträcka ut benet och efter en stund blir det bättre men det gör så fruktansvärt ont :0(
    Just nu är jag dunder förkyld undra om det kan ha något med det hela att göra för så här har det inte varit tidigare!

• AmelieS

The75, jag känner igen detta med sendrag i benen och vaden. För mig händer det på natten och jag brukar försöka slappna av men det är svårt för det gör ju så ont. Sedan brukar jag också låta foten och vaden hänga neråt utanför sängkanten. Fler tips än så har jag tyvärr inte. Hade sendrag även under förra graviditeten. Hoppas det går över för dig, usch att få det så ofta. Kan barnmorskan ha några tips?

Jag har varit ofta sjuk denna vinter, många karensdagar har det blivit. Jag har behövt vara hemma då och då pga trötthet. Då har jag åkt iväg och lämnat dottern på förskolan och sedan åkt hem för att sova hela dagen. Inte likt mig i vanliga fall. Annars har jag haft många dagar då jag mått bra och varit pigg också och jobbar som vanligt fortfarande. 25+0 är det imorgon för mig. Nu har jag sagt till på jobbet att jag jobbar som längst till sista april, alltså två månader före BF då jag blir så stor med tvillingar i magen.

• AmelieS

Myran, lycka till på måndag på RUL. Så spännande att komma iväg och kolla upp lillan i magen. Och grattis till graviditeten!

• myran

Tack Amelie S!

Var på RUL idag och den vilda bebin såg ut att må alldeles toppen Solig Vilken lättnad!!! Den visade snällt upp allt som skulle mätas och undersökas på ultraljudet - vi fick se huvud, ryggrad, lårben och att alla armar och ben fanns på plats liksom magsäck och njurar och hjärta. Den visade att den kunde svälja och stoppa handen i munnen och sprattla och vända sig, men något kön ville den inte visa upp och några bra bilder hade den inte lust att ställa upp på Skrattande Jag har storbölat i flera timmar sen jag kom hem, det var visst en stor spänning som släppte där... Tungan ute Nu är jag helt slut och går och tittar lyckligt på lilla småsuddiga fotot av den sötaste  bebin jag sett Hjärta

Bf blev 7/8, lite tidigare än sagt innan. Inte ens med IVF kan man visst vara säker Flört Bebisen växer bra mao! Det känns i magen kan jag säga...

• The75

Hej
    Myran va skönt att allt såg bra ut :0) RUL känns alltid som en stor milstolpe :0)

• AmelieS

Myran, grattis till ett lyckat RUL!
    Vad härligt att läsa din berättelse om din lyckliga dag. Kram till dig!

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3