• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Hej Är du gravid efter att han gjort ÄD/EA/ED utomlands eller i Sverige ,skulle vara roligt om det fanns några därute som ville utbyta erfarenheter,tankar och funderingar . Detta är mitt andra barn som kommer till på detta sätt så jag hoppas och tror att jag har en del erfarenheter i ämnet :) Jag har gjort mina försök på Ava Riga och är jätte nöjd med dom,vi hade turen att första gången få ut som pass många ägg från vår donator att dom räckt till två MF två minus och förhoppningsvis nu oxå två barn :) Jag hade själv en massa tankar och funderingar under graviditeten om hur jag skulle känna och tycka om denna guldklimp jag väntade och det var kärlek vid första ögonkastet han är min till 100% känner samma kärlek till honom som till mitt "bio" barn som jag har sedan tidigare. Bor ni i Stockholm skulle det ju vara trevlig då det blir lite lättare att träffas om man skulle vilja det men om ni inte gör det går det precis lika bra :) Jag träffar sedan tidigare ett gäng ÄD mammor som bor här i Stockholm som har följts åt i den tråd jag startade under min första ÄD graviditet och det har varit till stor hjälp att öppet kunna ventilera tankar och funderingar kring ämnen som kan komma upp under och efter guldklimpens ankomst. Jag har Bf 29 juli men det kommer även denna gång bli tidigare då jag kommer snittas.

• Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3
  • Caspianne

TyckOmMig, du kommer snart kunna känna fladder och buffar, sparkarna dröjer nog lite till.
    Jag är i v.23+1 och denna började buffa runt v.20-21. Vid min förra graviditet kände jag fladder runt v.15-16.

Välkommen lelle!

The75, vad skönt att det lilla pyret äter en massa! 

• lelle75

Haft jätteont i magen hela natten och nu blöder jag, är helt knäckt nu. Hoppas att jag kan joina er tråd framöver. Lycka till alla!

• The75

Lelle75 hur har det gått för dej? Blödning och magont behöver inte automatiskt betyda missfall, vi är flera som gjort ÄD som blöder och ändå har det gått bra :0)

• lelle75

HCG i söndags var 982 och idag 535, då borde det vara helt kört eller hur? Läkaren tyckte dock att jag skulle göra ett nytt HCG prov på torsdag och ett ultraljud.

• The75

Lelle75 det kan ju vara så att två hade fäst från början och ett gav upp oxå.

• lelle75

Kan det verkligen vara så att HCG halveras då? Har du hört om det har hänt ngn? Har ingen mer blödning och känner mig fortfarande gravid, nu fick jag nya förhoppningar.

• The75

Lelle75 det borde ju inte minska men ditt första hcg var ju ganska så högt jag låg på 450 första provet och sen 900 någonting men jag är ingen hcg expert tyvärr men ge inte upp hoppet.

• The75

Hej
    Hur går det för er alla? Hoppas ni mår bra och kan njuta av sommaren och solen :0)
    Här hemma börjar vi komma in i någon form av "lunk" skönt att maken är hemma för det är ganska intensivt med ny tillskottet en 2 åring och en 5 åring som alla har sina egna önskemål om hur dagen ska se ut :0)

• myran

Här är det lugnt. Har spenderat natten på förlossningen eftersom jag blödde lite och trodde att jag läckt en del vatten. Var något öppen men vattnet var kvar och bebisen mådde bra så det blir att vänta hemma på att det ska komma igång, vilket det kan göra i princip när som, nu imorgon, om tre veckor, ingen vet... BF 13/8 och vi l-ä-n-g-t-a-r!!!

• TyckOmMig

myran-vad skönt att det inte var något-men förstår att ni längtar nu.

Själv sniglar sig tiden fram just nu sover varannan natt någerlunda och då har inte bebisarna börjat härja runt riktigt än...bara några dagar kvar tills RUL är så nyfiken på vilka som bor i min mage nu.

Hoppas ni andra har det skönt så här i semestertider!

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3