• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Hej Är du gravid efter att han gjort ÄD/EA/ED utomlands eller i Sverige ,skulle vara roligt om det fanns några därute som ville utbyta erfarenheter,tankar och funderingar . Detta är mitt andra barn som kommer till på detta sätt så jag hoppas och tror att jag har en del erfarenheter i ämnet :) Jag har gjort mina försök på Ava Riga och är jätte nöjd med dom,vi hade turen att första gången få ut som pass många ägg från vår donator att dom räckt till två MF två minus och förhoppningsvis nu oxå två barn :) Jag hade själv en massa tankar och funderingar under graviditeten om hur jag skulle känna och tycka om denna guldklimp jag väntade och det var kärlek vid första ögonkastet han är min till 100% känner samma kärlek till honom som till mitt "bio" barn som jag har sedan tidigare. Bor ni i Stockholm skulle det ju vara trevlig då det blir lite lättare att träffas om man skulle vilja det men om ni inte gör det går det precis lika bra :) Jag träffar sedan tidigare ett gäng ÄD mammor som bor här i Stockholm som har följts åt i den tråd jag startade under min första ÄD graviditet och det har varit till stor hjälp att öppet kunna ventilera tankar och funderingar kring ämnen som kan komma upp under och efter guldklimpens ankomst. Jag har Bf 29 juli men det kommer även denna gång bli tidigare då jag kommer snittas.

• Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3
  • Caspianne

Vad spännande Myran! Snart dags! Förstår att ni längtar.

lelle75: När man kollar hcg-tabeller så är det ganska stora variationer i normalvärdena. Kan ju mkt väl vara så att det ena embryot släppt. Däremot blöder man inte förrän man slutat med progyonet. Håller tummarna inför ditt VUL!

Är själv i v.26 + 3  och njuter av sommaren. Mitt illamående är mycket bättre och även tröttheten har minskat. Går på UL varannan vecka för att kolla tillväxt, på onsdag är det dags igen.
    Känns väldigt tryggt!

• AmelieS

Hej alla,

Det är bra med oss också. Maken är hemma fortfarande och det är jättebra för det behövs. Snart är tvillingarna 8 veckor. Allt går jättebra och över förväntan. Mest energi tar vår tre-åring tycker jag men nu börjar hon också smälta att hon har fått två små systrar. 

Lycka till Myran, så spännande att det är så nära nu.

Kram till er alla!   

• TyckOmMig

Amelie S-kul att höra ett livstecken från dig-förstår att det är intensivt nu för er!
    Har själv en 3 årig dotter och twins på 4½ år och väntar tvillingar igen.RUL nästa vecka.
    När började du känna dina små på allvar buffa runt?Jag anara bara mina ibland än så länge.

• AmelieS

Tyckommig, jag kände fladder tidigt men riktiga sparkar vid v 20 ca. I vilken vecka är du nu?
    Hur känns det att få tvillingar igen?

Caspianne, skönt att du mår hyfsat just nu, det gjorde jag också i hela andra trimestern.Visst är det tvillingar du väntar, med tankte på TUL varanann vecka?     

• Caspianne

Oj vad tiden går Amelie, 8 veckor redan!
    Här är det bara ett pyre, en pojke.
    Anledningen till alla kontroller är att jag fick havandeskapsförgiftning, aggresivt och extremt tidigt vid min första graviditet.
    Då förlorade vi vår lilla ängel i v.24. Nu har vi kommit till v.27 + 2 och jag börjar kunna slappna av lite.

The75: Full upp för er också!

TyckOmMig: Wow! Ett andra tvillingpar! Lycka till på Rul!

• AmelieS

Caspianne, grattis till att ha kommit så långt i graviditeten :) Nu kommer jag ihåg dig, du har presenterat dig tidigare i tråden. Bra att du kan slappna av lite nu när du har passerat de kritiska veckorna.

Vinkan, tänker på dig hoppas ni har en skön sommar.

• TyckOmMig

Amelie S-jag är i v 19 RUL på fredag och det känns jättebra att få uppleva ännu ett tvillingpar dock inte mina biologiska denna gång men en stor erfarenhet rikare över att ha gjort 2 IVF försök och nu då ett lyckat ÄD försök en bit på väg!Känner dom inneboende lite ibland med små buffar längtar så!

• TyckOmMig

Ja då har jag äntligen fått vara med om RUL igår och allting såg perfekt ut jämnstora bebisar som följer sin kurva för den tid det var sagt till BF och vi fick reda på och såg att det var två flickor vi väntar denna gång!

• The75

Grattis TyckOmMej skönt att allt såg bra ut med flickorna :0)

Caspianne skönt att du kan njuta av sommaren

Ja här hemma är det full rulle speciellt med 2 åringen dom andra två håller sig lugna ;0)

AmelieS skönt att det fungerar så bra på pojkarna.

Myran hur går det för dej har det kommit någon bebis eller beslöt den sig för att stanna lite till ?

Det ska bli spännande att se hur det kommer gå om 2 veckor då min man ska börja jobba igen och jag ska vara hemma själv 1 vecka med alla 3 och 2 åringen som vill ha 100% uppmärksamhet vilket kommer bli lite svårt ;0)

• myran
    The75 Nä här händer ingenting... Förvärkar halva nätterna, sammandragningar hela dagarna, trött, svettigt och ont överallt, men ingen bebis. Den far runt i magen som en tok, trodde inte de kunde röra sig såååå mycket på slutet!!! Den är ju fixerad. Drömde inatt att jag fick tid för förlossning av en snorkig läkare: på fredag klockan halv åtta, vi får väl se Skrattande
Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3