• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • Molsey

Var på RUL igår och allt såg bra ut! Glad Fick BF den 13:e oktober.

• Ani11

Hej allihopa! 😀 Hoppar in här:) Bf 2 oktober, vecka 21 idag! Har en liten flicka sen tidigare som är född 2011.

• Hannah77
    LivetSomSofia skrev 2013-05-16 13:37:26 följande:
    Hannah77 Vad blev de för vagn? /barnvagnsnörd :)

Det blev en bugaboo donkey. Längtar tills jag får börja använda den.
    BF 28 oktober!
  • Kissekatten

Ja jag vill oxå kunna var ute och gå mycket, har hund med men har hört att fasta stora hjul är bättre av en kompis o sen att svängbara små av en! :)
    Får väl försöka provköra lite i butiken! Men som sagt blir förvirrad av allt!
    Emmaljunga eller brio känns givet iallafall.
    Någon som helt enkelt kan tipsa om en bra vagn som INTE kostar upp mot tio tusen!!? Höll på att ramla av stolen när jag såg priserna. Ännu ett bevis på hur dåligt insatt jag är i den här svängen :) trodde en vagn låg på kanske MAX tre tusen!

• biancastar

Jag har bf 17 okt, vi får se om det ändras på nästa veckas RUL. Så jag är nu v18 och nu känns det som tiden går fort. Vi har faktiskt redan beställt vagn (min man har varit den pådrivande i det här fallet) och det vart en emmaljunga nitro som man kan få fasta vinterhjul monterade vilket är bra. Vi kollade även lite på Brio men förutom den lite dyrare prislappen så hade den inte lösningen för en mjuklift. Vi bor en trappa upp utan hiss o inte så mycket plats i lägenheten. Så jag kommer ställa vagnen i förrådet för att sedan ta bäbisen och skötväskan upp till lägenheten. Vad jag har hört av vänner och bekanta så är emmaljunga bra i sin fjädring också jämför med tex cresent. Det finns en sida jag surfat runt på för att läsa till mig olika namns betydelse som heter www.babynames.com som dock är amerikansk förstår jag som men sök på ditt eget eller respektive och få lite ideér. Kan vara värt ett besök. Själv har namnen varit klara sen några år tillbaka när vi började diskutera barn men vill inte avslöja nåt, vi får se om det blir dom i slut ändan. ;) Jag har däremot blivit sjukskriven pga ångest. Har sen några år tillbaka diagnosen bipolär sjukdom och för ett tag sen började få skov både åt det depressiva och maniska hållet. Eftersom jag inte kan ta mina vanliga mediciner som jag tar vid behov började min svåra ångest göra sig påmind igen och jag fick börja äta lergigan som jag märkte hade många användnings områden när jag läste bipacksedeln. Just nu mår jag ganska bra, är lite känslig om man börjar prata om vissa saker men att vara sjukskriven gör mig gott just nu. Är det nån annan som går igenom svårigheter just nu? Både mentalt och fysiskt?

• Kissekatten

Tack för tipset biancastar!
    Ska kolla upp både sidan o vagnen! Alla tips mottages! Är som sagt väldigt ny på den här marknaden! :)
    Synd att du mår som du gör, det blir ju upp och nervända världen när man får reda på att man är gravid o samtidigt äter mediciner.
    Åt själv en slags antibiotika för akne så nu ser jag hemsk ut i ansiktet.
    Men ångest låter skit jobbigt.
    Precis som de inte finns tillräckligt att tänka på med allt vad gravid heter.
    Jag har haft en tuff period nu i om jag ska få gå igenom detta själv eller med min
    Sambo. Vi har haft det väldigt tufft o det sätter sina spår i huvudet.. Bråk och stress kan inte vara bra för knodden i magen.
    Vi har knappt pratat om hur detta ska gå elr att jag är gravid över huvudtaget.
    Har blivit lite bättre nu senaste veckan o jag försöker verkligen hitta någon slags balans i allt.. Det var knte riktigt så här jag hade tänkt mej att min graviditet skulle börja.
    Hoppas på framsteg annars har jag nog en framtid som ensamstående mamma att vänta mej.
    Livet är inte lätt alltid men nångång hade de varit skönt med lite medvind och att få känna sej som alla andra.

• LivetSomSofia

Ska man ha en bra vagn så får man nog vara beredd på någonstans mellan 8-10k
    En "billigare" bra vagn är ( tycker jag) brio smile :) ca 6000 för sitt och liggdel!

• Kissekatten

Okej tack!
    Är ju "bara" i vecka 18 än men lika bra att börja sätta undan pengar märker jag! :)
    Beställde ni vagn på nätet elr köpte ni i butik?

• LivetSomSofia

Jag är också i v 18!
    Tänk på leveranstider också, bra att börja titta ordentligt nu :)
    Jag köper min/vår i den butik jag jobbar i :)

• gullviva

Blev bakåtflyttad 3 dagar på RUL, bebis var frisk :) och fick även veta att det förmodligen är tjej därinne:)

Svar på tråden bf oktober 2013???