bf oktober 2013???
Planerar eller väntar barn 2013?
Planerar eller väntar barn 2013?
LinnElin: jo de är skönt :)
Vi har den spjälsängen Gulliver från Ikea. Fått den av min svägerska och den är perfekt :) så de tycker ja.
Mysigt me lite spontan shopping :)
Nu känns det som att man är en bit på vägen! :) Jag har börjat känna rörelser för ett par veckor sen. Men när börjar det kännas på utsidan så att pappa får känna den lilla röra sig?
Förra veckan var vi på RUL. Jättespännande! Däremot var det väldigt svårt att se om det var en liten pojke eller flicka där inne, då bebis låg med benen rakt upp och i kors. Till slut så sa barnmorskan att det såg ut som att det är en flicka. Så nu går vi på att det är en flicka vi ska få. Det är också vad alla gissat att det är..
Och idag var jag hos barnmorskan på vanlig undersökning/information. Fick lyssna på hjärtljud och höra att det var helt normalt också. Vilken lättnad att få se och veta att allt ser ut som det ska!
Nu börjar funderingarna bara på vilket BB man ska föda på...
Jag kände buff i magen igår för första gången! Och idag har jag oxå känt rörelser. Helt underbart! Har förbannat moderkakan som ligger i framvägg ett antal ggr kan jag meddela.
Hannah77, har du många BB i närheten? Jag vill föda på samma som sist, nära dit (inte ens 2 km) och jag trivdes med personalen förra gången. På Vårdguidens sida kan man jämföra förlossningsmottagningar om man bor i Sthlms län. Kanske funkar om man bor i andra län oxå.
Jo jag har ju några att välja på, men valet står mellan SÖS och Södra BB. Det är de som jag har närmast. Det är ju första barnet så jag har inget att jämföra med, får gå på magkänslan. :)
Woho! Igår blev jag klar med babynestet. Jag är rätt nöjd, men om jag får för mig att göra fler någon gång kommer jag att göra på ett annat sätt. Blir både enklare och snyggare. Total kostnad blev runt 250 kr. Men man kan ju köpa billigare tyg för att få ner kostnaden.
LinnElin Gud vilken snygg! Har oxå funderat på om man ska inskaffa sig en sån.
För sy kan jag inte, det har jag aldrig kunnat.
Va den svår att göra?
LinnElin: Gud va fin :) du kanske kan börja göra såna och sälja? ;)