Inlägg från: biancastar |Visa alla inlägg
  • biancastar

bf oktober 2013???

Har följt er i några veckor nu o känner att jag också vill dela av min erfarenhet. Jag är i vecka 14 nu och börjar ana en liten kula på magen, ser nog mest ut att jag gått upp i vikt men det går fort nu verkar det som. Förra veckan gjorde vi KUB testet o allt såg finfint ut, låg risk o en lugn liten krabat där inne. Men det roligaste var i lördags så hade jag legat o vilat nån timme i soffan på sidan. När jag vaknade till la jag mig raklång o kände på magen. Då bullade det ut nåt som måste ha varit bebisen! Mina man kände också på magen o bara några minuter senare hade den gått tillbaka till sin vanliga ställning. Jag väntar på barn första gången (fyller 30 i år) efter att försökt i över 1,5 år så allt är verkligen så nytt för mig. Har varit ganska illamående i över 6 veckor nu o tar postafen, har märkt att det räcker med en halva, morgon o kväll. Går av den då o då föratt se om illamåendet gått över. Hoppas den gör det snart så jag verkligen kan njuta fullt ut av att vara gravid. Nu undrar jag, är det nån som har problem med att vara uppblåst o om nån har nåt bra tips för det? Började känna uppblåsthet för ca 1,5 vecka sen o känns inte som att det håller på att gå över än.

• biancastar

Jag har bf 17 okt, vi får se om det ändras på nästa veckas RUL. Så jag är nu v18 och nu känns det som tiden går fort. Vi har faktiskt redan beställt vagn (min man har varit den pådrivande i det här fallet) och det vart en emmaljunga nitro som man kan få fasta vinterhjul monterade vilket är bra. Vi kollade även lite på Brio men förutom den lite dyrare prislappen så hade den inte lösningen för en mjuklift. Vi bor en trappa upp utan hiss o inte så mycket plats i lägenheten. Så jag kommer ställa vagnen i förrådet för att sedan ta bäbisen och skötväskan upp till lägenheten. Vad jag har hört av vänner och bekanta så är emmaljunga bra i sin fjädring också jämför med tex cresent. Det finns en sida jag surfat runt på för att läsa till mig olika namns betydelse som heter www.babynames.com som dock är amerikansk förstår jag som men sök på ditt eget eller respektive och få lite ideér. Kan vara värt ett besök. Själv har namnen varit klara sen några år tillbaka när vi började diskutera barn men vill inte avslöja nåt, vi får se om det blir dom i slut ändan. ;) Jag har däremot blivit sjukskriven pga ångest. Har sen några år tillbaka diagnosen bipolär sjukdom och för ett tag sen började få skov både åt det depressiva och maniska hållet. Eftersom jag inte kan ta mina vanliga mediciner som jag tar vid behov började min svåra ångest göra sig påmind igen och jag fick börja äta lergigan som jag märkte hade många användnings områden när jag läste bipacksedeln. Just nu mår jag ganska bra, är lite känslig om man börjar prata om vissa saker men att vara sjukskriven gör mig gott just nu. Är det nån annan som går igenom svårigheter just nu? Både mentalt och fysiskt?

Svar på tråden bf oktober 2013???