bf oktober 2013???
Planerar eller väntar barn 2013?
Planerar eller väntar barn 2013?
Det kan man i princip på alla :)
Kissekatten jag va ju på ul nu i torsdags å sambon sa att jag fick välja om vi skulle ta reda på det. Jag valde att vi skulle det MEN INTE den lilla i magen som valde att dölja det! Så jag får snällt vänta å se.
Jag vill ta reda på könet, för sambon kvittar det. Mitt största problem är namn till bebisen och jag tror att det skulle underlätta lite om vi vet vad det blir.
Vi visste inte med första barnet och nu tänkte vi att det kunde vara kul att veta i förväg denna gång....
Min erfarenhet av vagn är att det viktigaste är att den är lätt och smidig. Har små, svängbara hjul fram (som givetvis kan låsas) och det har funkat superbra för min del. Bor i stan, men har gått en hel del skogspromenader med den och varit ute i alla väder. Som hon som hjälpte oss i butiken att välja vagn sa: "Små hjul är inte jättebra när det är metervis med snö, men tro mig, då klagar alla - oavsett storlek på hjulen" - vi tog fasta på det när vi valde vagn och som sagt var, det har funkat bra för oss. Har flera kompisar som har haft Emmaljunga till första barnet, men som nu tänker köpa ny vagn till syskonet för att Emmaljunga varit alldeles för tung och klumpig samt tagit stor plats i bilen - men, det är naturligtvis individuellt vad man tycker. För oss var det också viktigt att den var lätt att fälla ihop och inte tog upp hela bagageutrymmet i vår bil.
Vi var på RUL i förra veckan och valde, precis som med sonen, att inte fråga om könet. Dels vill vi att det ska bli en överraskning och så tycker jag att det är mysigt att gå och fundera lite på om det är en flicka eller pojke + att det är kul att höra alla runt omkring en spekulera (alla visste ju att det var en tjej vi väntade förra gången... ). Vet också om ett par stycken som fått ett visst besked vid RUL, men blivit mäkta förvånade vid förlossningen när det inte alls kom ut en liten tjej/kille utan precis tvärtemot vad de varit inställda på. Sen tillhör jag dessutom kategorin som inte vill planera alltför mycket i förväg, inte köpa på mig kläder och så innan, jag är väl lite nojjig av mig och av den anledningen ville jag heller inte ta reda på könet. Så, det får bli en överraskning även denna gång!
Första barnet är Planerad BF 13/10/13 enligt UL
Någon mer som ska på Storkens föräldrautbildning på onsdag?
Idag har vi beställt vagn, babyskydd och skötbord :) längtar såå tills de kommer :)
Hur går de för er andra? :)
Jag ska lämna in en lapp till min chef snart med allt jag ska ha så jag får ett riktigt bra pris på vagn mm:) bra att jobba där jag jobbar :P
Förövrigt så går de bra här, lillebror är en riktig sprattelgubbe:)
Och mitt hjärta mår bra enligt ul jag var på i måndags, även min ämnesomsättning såg bra ut!
Nu ska de bara diskuteras med läkare om vad som är bäst och skonsammast för min lilla kropp; vaginalt eller snitt.