• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-01-28 23:22:14 följande:
    Men ni har försökt så länge att det inte ska vara några problem!

Ja det hoppas jag :p men annars hade vi nig inte ens fått en tid :)
  • Thotis90
    ooemilyoo skrev 2013-01-28 23:21:22 följande:
    Nä:( hos oss måste man haft samma adress i 2 år.. Och försökt i ett år..:/
    Det är bara sjukt! Här behöver man bara vara folkbokförda i samma hushåll, vare sig det har varit i en dag eller i år. 
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-01-29 07:27:30 följande:
    Det är bara sjukt! Här behöver man bara vara folkbokförda i samma hushåll, vare sig det har varit i en dag eller i år. 

Otroligt konstigt alltihop. Jag är samma människa om jag flyttar. Men då får man inte samma vård ?
  • Nelly81

Känner precis igen vad ni skriver, alla runt omkring blir med barn och pratar om hur lätt det är att bli gravid, bah medan en annan har kämpat som en toka i över 2år. Varit på utredning och nu startat pergotime, första månaden  och haft ÄL i helgen men gick inget bra då flera omständigheter gjorde att  vi inte kunde köra på o försöka göra barn, hade iförsig sex på torsdag o spemierna kan väl leva ett par dygn? Nån som vet exakt? Känner fortsatt press då vi endast har 4 mån till med hormonbehandling innan det blir IVF till hösten, just nu känns det som jag orkar bara inte med allt kring IVF. Åh varför ska endel får har det så svårt o kämpa för att bli gravid!! Vi får alla hålla tummarna och hoppas att år 2013 är det äntligen får tur att får en del av kakan

• miiiiichelle
    Nelly81 skrev 2013-01-29 21:13:26 följande:
    Känner precis igen vad ni skriver, alla runt omkring blir med barn och pratar om hur lätt det är att bli gravid, bah medan en annan har kämpat som en toka i över 2år. Varit på utredning och nu startat pergotime, första månaden  och haft ÄL i helgen men gick inget bra då flera omständigheter gjorde att  vi inte kunde köra på o försöka göra barn, hade iförsig sex på torsdag o spemierna kan väl leva ett par dygn? Nån som vet exakt? Känner fortsatt press då vi endast har 4 mån till med hormonbehandling innan det blir IVF till hösten, just nu känns det som jag orkar bara inte med allt kring IVF. Åh varför ska endel får har det så svårt o kämpa för att bli gravid!! Vi får alla hålla tummarna och hoppas att år 2013 är det äntligen får tur att får en del av kakan

Vad har ni för "problem"? Jag förstår precis, har inte ens börjat utredningen och jag är nästan trött på allt som väntar nu. Men fick en bra kommentar av en vän, vars mor försökt med ivf och allt på hennes lillebror. Inget funkade så när de gav upp plussa hon en månad senare :) så jag tror mycket på detta med stress och försöka att inte tänka på det. Men set är ju så svårt! Så då tror jag man måste hamna där på riktigt. Vet inte riktigt hur länge de överlever. Läser olika överallt. Men iaf 24 timmar känns ju okej. Men har läst upp till sex dagar ( olika på olika personer) så hoppas på sex dagar ;);)
  • Nelly81
    Nelly81 skrev 2013-01-29 21:13:26 följande:

Hej Michelle. Vi gjort utredning o de kan ej finna varför vi ej får barn, tydligen är det 20-30 % av de som startar utredning som de ej hittar anledningen till.  Min kille tyckte utredning var lite jobbig särskilt vetenskapen att det kan vara fel på hans spermier men  provet var bra o min kille blev så stolt o ville nästan hänga upp brevet på väggen, hehehe.  Då ska ni snart på första mötet på utredning, nervöst? Lovar dig att det känns bra att koma igång med den. Hur gammal är du? Själv är jag 31 år så vil ju har barn snart. Berätta gärna hur det första mötet gick. Jo man hör många positiva historier om oväntade graviditeter o hoppet är ju det sista so överger en sägs det :)  Väntar på BIM nu i helgen, tror nog att först kuren ej hjälpte men bara ta nya tag o köra igång med hormonbehanding nr 2. Lycka till hos läkaren!!

• Nelly81

Grattis Thotis, alltid skönt att koma igång. Många tankar och oro får sin svar

Svar på tråden Fler på utredning ?