Nelly81 skrev 2013-01-29 21:13:26 följande:
Känner precis igen vad ni skriver, alla runt omkring blir med barn och pratar om hur lätt det är att bli gravid, bah medan en annan har kämpat som en toka i över 2år. Varit på utredning och nu startat pergotime, första månaden och haft ÄL i helgen men gick inget bra då flera omständigheter gjorde att vi inte kunde köra på o försöka göra barn, hade iförsig sex på torsdag o spemierna kan väl leva ett par dygn? Nån som vet exakt? Känner fortsatt press då vi endast har 4 mån till med hormonbehandling innan det blir IVF till hösten, just nu känns det som jag orkar bara inte med allt kring IVF. Åh varför ska endel får har det så svårt o kämpa för att bli gravid!! Vi får alla hålla tummarna och hoppas att år 2013 är det äntligen får tur att får en del av kakan
Hej Michelle. Vi gjort utredning o de kan ej finna varför vi ej får barn, tydligen är det 20-30 % av de som startar utredning som de ej hittar anledningen till. Min kille tyckte utredning var lite jobbig särskilt vetenskapen att det kan vara fel på hans spermier men provet var bra o min kille blev så stolt o ville nästan hänga upp brevet på väggen, hehehe. Då ska ni snart på första mötet på utredning, nervöst? Lovar dig att det känns bra att koma igång med den. Hur gammal är du? Själv är jag 31 år så vil ju har barn snart. Berätta gärna hur det första mötet gick. Jo man hör många positiva historier om oväntade graviditeter o hoppet är ju det sista so överger en sägs det :) Väntar på BIM nu i helgen, tror nog att först kuren ej hjälpte men bara ta nya tag o köra igång med hormonbehanding nr 2. Lycka till hos läkaren!!