• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • ooemilyoo

Okey, ja men det är väl som det är med allt, olika från person till person. Men är som sagt glad jag bara får komma in å någon checkar läget.. Kanske man blir lugnare av om det nu är de som stör..:/

• Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-01-17 17:58:59 följande:

Haha :) kan man be om sånt ? Är det inte dåligt om man inte behöver ?
    Det är rutin att göra spolning inom vissa landsting (Örebro t.ex.), men jag har ingen aning om hur det är här (Dalarna). Jag sade i alla fall till kvinnan på kvinnokliniken att jag vill göra en spolning varpå hon svarade att man inte gör det i första hand, vilket jag förstår. 

Nej. Jag tror absolut inte att det är dåligt, vare sig man "behöver" det eller ej  
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-01-17 20:44:28 följande:
    Det är rutin att göra spolning inom vissa landsting (Örebro t.ex.), men jag har ingen aning om hur det är här (Dalarna). Jag sade i alla fall till kvinnan på kvinnokliniken att jag vill göra en spolning varpå hon svarade att man inte gör det i första hand, vilket jag förstår. 

Nej. Jag tror absolut inte att det är dåligt, vare sig man "behöver" det eller ej  

Okej ;) det visste jag inte ;) konstigt att det är olika från ställe till ställe. Olika sorters kvinnor beroende på vart man bor kanske ;)
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-01-17 21:06:37 följande:

Okej ;) det visste jag inte ;) konstigt att det är olika från ställe till ställe. Olika sorters kvinnor beroende på vart man bor kanske ;)
    Det är likadant med gratis sjukvård. Inom Örebro landsting är det gratis sjukvård till man är 25 år (min syster behövde med andra ord inte betala någonting för sin utredning) medan det inom landstinget Dalarna är gratis sjukvård till man är 20 år (vi måste alltså betala för vår utredning).
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-01-17 21:17:48 följande:
    Det är likadant med gratis sjukvård. Inom Örebro landsting är det gratis sjukvård till man är 25 år (min syster behövde med andra ord inte betala någonting för sin utredning) medan det inom landstinget Dalarna är gratis sjukvård till man är 20 år (vi måste alltså betala för vår utredning).

Knäppt tycker jag. Borde vara lika vart man än bor. Men kom på en sak, jag har äl i dagarna när jag ska på första mötet och då ska de ju undersöka mig. Är det elakt/dumt att ha sex dom dagarna då ? Det finns ju alltid "rester" menar jag !?
  • ooemilyoo

Ähh kör på, men varna dom;) hade nog jag gjort! Å be henne/han kolla om dom ser om det är äl på g;)

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-01-19 21:32:17 följande:
    Ähh kör på, men varna dom;) hade nog jag gjort! Å be henne/han kolla om dom ser om det är äl på g;)

Haha aa det blir nog så ;)
  • ooemilyoo

Blev inget besök för mig idag då jag igår eftermiddags vaknade med 40gtders feber täppt näsa svullen hals hosta och ont i öronen samt hela kroppen. Men fått ny tid, ska dit på måndag klockan 11..

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-01-22 19:45:32 följande:
    Blev inget besök för mig idag då jag igår eftermiddags vaknade med 40gtders feber täppt näsa svullen hals hosta och ont i öronen samt hela kroppen. Men fått ny tid, ska dit på måndag klockan 11..

Tur att du fick en tid så nära iaf :) krya på dig !
Svar på tråden Fler på utredning ?