• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • miiiiichelle

Är det ärftligt då eller ? för min mor blir gravid om hon tittar på en man känns det som (haha). Min mormor hade problem vet jag men inte vad. Men om man ska vänta till läkar besöket kan du inte missa det helt då ? Förstår precis. Jag hade tänkt på exakt samma sätt och antagligen försökt innan besöket ändå :p hellre två på en gång än inga alls ! ;)

• SarahMB
    miiiiichelle skrev 2013-01-16 16:29:31 följande:
    Är det ärftligt då eller ? för min mor blir gravid om hon tittar på en man känns det som (haha). Min mormor hade problem vet jag men inte vad. Men om man ska vänta till läkar besöket kan du inte missa det helt då ? Förstår precis. Jag hade tänkt på exakt samma sätt och antagligen försökt innan besöket ändå :p hellre två på en gång än inga alls ! ;)

Jaaa det är ju det ;) det är ärftligt! Men sen fungerar det så iaf som jag har fått det förklarat för mig att iaf min typ av pco minskar med tiden, så att senare när min kropp kommit fram till och fattat vad det är den ska göra, så kommer det gå lättare för mig då i min situation att bli gravid, än en vanligt fungerande kvinna i samma ålder ;)
    Min mamma hade det troligen, och min syster har det!
  • miiiiichelle
    SarahMB skrev 2013-01-16 17:18:46 följande:
    Jaaa det är ju det ;) det är ärftligt! Men sen fungerar det så iaf som jag har fått det förklarat för mig att iaf min typ av pco minskar med tiden, så att senare när min kropp kommit fram till och fattat vad det är den ska göra, så kommer det gå lättare för mig då i min situation att bli gravid, än en vanligt fungerande kvinna i samma ålder ;)

Min mamma hade det troligen, och min syster har det!

Ojdå, härligt ;) okej då kan jag utesluta det om inte min mamma har det ?
  • ooemilyoo

Vi har hållt på nu, 13 försök är vi uppe i. Antagligen två missfall inböandat i detta då mens varit sen, men slutat med extrema smärtor samt feber.. Har ringt å försökt få hjälp, men måste uppenbarligen hållt på i två TVÅÅÅÅ ÅÅÅR!!! Jag dör! Det gör ont i hela min kropp, aldrig har vi velat något så här mycke som detta.. Men min kropp vill inte. Jag blir så frustrerad ledsen sorgsen och börjar hata alltsammans! Mitt humör går bara neråt för varje månad, ibörjan va allt kul nytt spännande och förväntande.. Nu är jag bara avstängd.. Å väntar ut mensen då jag innerst inne vet att det inte tar sig.. Tankarna snurrar hela tiden, vad har jag gjort för fel... Varför blir precis ALLA runt mig gravida!? Även dom som inte planerat utan varit i byte stav till piller! Tankarna på detta får tårarna att falla, allt är just nu bara jävligt tråkigt.. Vill inget annat än stänga dörren å låsa om mig..

Vad har jag/vi gjort för fel!?!?

• SarahMB

miiiiichelle: jag vet faktiskt inte om man kan utesluta det, men hoppas! Får se vad dom säger ;)

Ooemilyoo: Men usch stackare...! Har du sökt via privata vården med? Ett tips är att göra det, visst kostar det minst 300kr varje gång man visar dig där men kan ju vara skönt att få hjälp!
    Din historia och dina tankar påminner mig mycket om min syster....håller tummarna för er båda!! Sök till privata kliniker! De kanske kan hjälpa? Om du har möjlighet dvs!

• miiiiichelle

SaraMB: ja men något är det det bara vet jag. Har alltid sagt att bara för jag vill ha så innerligt, sa så redan när jag var 15. Så kommer det vara något fel. Men du får ju uppdatera om hur det går för dig sen med :):)

• ooemilyoo

Enligt ljungby kommun/gyn är det två år som gäller fast att jag har/haft pcos. Sista kontroll i kristianstaf visade på en normal och en förstorad äggstock men blev frisk förklarad. Jag vet att hade jah bott kvar o kstad hade jag varit geavid nu då min gyn där va helt underbar.. Privata sektorn hade jag inte ens tänkt på.. Men ska genast börja kolla runt å se om jag hittar någon.

• ooemilyoo

Ringde linnea kliniken i växjö, ska dit på tisdag. Dock har dom regel att man ska ha varit bokförda på samma adress i två år innan dom hjälper en!...:-/ vi har dock bott ihop i 1,5 år nu, vi har hus bil hund fasta jobb och en stabil tillvaro.. Men ska i alla fall in och se om mina stockar mår som dom ska.. Sen får vi väl se vad dom säger.. Lite nervös är jag faktiskt för att den ena fortfarande inte ska ha repat sig..:/

Svar på tråden Fler på utredning ?