• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • miiiiichelle

Ja det ska jag nog göra... Tycker att par som våra är utsatta så det räcker. Man behöver ku inte knäcka folk mer än nödvändigt.

• ooemilyoo

Idag kom sista svaren.. För oss är det helt kört.. Å då sambo vägrar donerade simmare så blir det inga barn..

Lycka till ni andra och hoppas ni får era+ snart!

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-08-22 21:37:33 följande:
    Idag kom sista svaren.. För oss är det helt kört.. Å då sambo vägrar donerade simmare så blir det inga barn..

Lycka till ni andra och hoppas ni får era+ snart!

Men! Vad var det för svar? Har dom kollat allt? Jag är verkligen ledsen för er och framför allt din om han inte vill ta "annan hjälp" styrke kramar!
  • ooemilyoo

Detta va tredje testet.. Jag har hittat en speciallist på just sterilitet för män som jag skickat remiss till, vi vill veta varför! Och om där är något bakomliggande. Brist på något eller sjukdom, han ska utredas.. Punkt slut..

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-08-26 13:30:21 följande:
    Detta va tredje testet.. Jag har hittat en speciallist på just sterilitet för män som jag skickat remiss till, vi vill veta varför! Och om där är något bakomliggande. Brist på något eller sjukdom, han ska utredas.. Punkt slut..

Det är ju något dom borde kolla som ni är hos nu? Min har inga, nu väntar vi på svar om det är kromosom fel, sedan ska vi fortsätta efter det...
  • ooemilyoo

Hon vi har är bara inriktad på kvinnor och har ingen speciallist på män där, så vi slussas vidare..

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-08-27 04:18:00 följande:
    Hon vi har är bara inriktad på kvinnor och har ingen speciallist på män där, så vi slussas vidare..

Jaha..
  • miiiiichelle

Hur går allting ? Själv har vi fått reda på att han har ett kromosomfel och väntar yttligare på remiss...

• miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-10-15 12:23:42 följande:
    Här kom mensen i fredags (BIM-1), så nu är vi inne på 22:a försöket. Känns skit.

Usch vad trist!! Men annars är allt okej med er? För att kunna få barn tänker jag, inga "fel" som hittats ?
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-10-17 11:21:28 följande:

Usch vad trist!! Men annars är allt okej med er? För att kunna få barn tänker jag, inga "fel" som hittats ?
    Nej. Det har inte hittats några fel. Jag har dock konstaterat själv att jag har ett för högt TSH för någon som försöker bli gravid (det skall vara så nära 1.0 som möjligt, inte högre än 2.0. Jag har 2.2).
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-10-17 14:15:21 följande:
    Nej. Det har inte hittats några fel. Jag har dock konstaterat själv att jag har ett för högt TSH för någon som försöker bli gravid (det skall vara så nära 1.0 som möjligt, inte högre än 2.0. Jag har 2.2).

Okej. Vad kan man göra åt det?
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-10-18 20:00:30 följande:
    Okej. Vad kan man göra åt det?
    Man kan medicinera för att få ner TSH, men det gör man bara om det är över 3-4... Jag tänkte prova att gå ner i vikt och äta på mer regelbundna tider för att se om det ger något resultat.
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Lambolina

I maj och juni 2013 lämnade vi som sagt våra hormon och spermaprover. I november 2013 blev min sambo ombed att lämna ett nytt sperma prov. I förra veckan 6 jan 2014 fick jag nog på att vänta så jag ringde till den barnmorska som jag pratade med första gången jag ringde och nu jäklar! På onsdag 15e jan ska vi göra spolningen.

Och den ska ju göras på dag 7-12.
    Min mens är dock alltid lite konstig. Jag får först alltid rött blod som ordentlig mens, sen har jag oftast några dagar med bara lite brunt tills det kommer igång igen. Risken finns alltså att jag fortfarande kan ha lite mens när ska dit. Jag förklarade det för henne när hon gav mig tiden idag men det skulle inte vara nåt problem tror jag.

Och jag läser om alla lyckliga par som blivit gravid direkt efter första spolningen, borde egentligen inte hoppas på för mycket, men ååh tänk om det är nu det händer!

• Thotis90
    Lambolina skrev 2014-01-13 08:48:57 följande:
    I maj och juni 2013 lämnade vi som sagt våra hormon och spermaprover. I november 2013 blev min sambo ombed att lämna ett nytt sperma prov. I förra veckan 6 jan 2014 fick jag nog på att vänta så jag ringde till den barnmorska som jag pratade med första gången jag ringde och nu jäklar! På onsdag 15e jan ska vi göra spolningen.

Och den ska ju göras på dag 7-12.
    Min mens är dock alltid lite konstig. Jag får först alltid rött blod som ordentlig mens, sen har jag oftast några dagar med bara lite brunt tills det kommer igång igen. Risken finns alltså att jag fortfarande kan ha lite mens när ska dit. Jag förklarade det för henne när hon gav mig tiden idag men det skulle inte vara nåt problem tror jag.

Och jag läser om alla lyckliga par som blivit gravid direkt efter första spolningen, borde egentligen inte hoppas på för mycket, men ååh tänk om det är nu det händer!
    Om du skulle ha bruna flytningar när du kommer till spolningen kommer du att få göra den i alla fall Det fick jag göra. Det var inga problem bara jag inte blödde färskt blod. Jag blev dock inte gravid efter min spolning... 
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Lambolina

Båda var provsvar var bra! Mannen ska ha 50 miljoner spermier. Min sambo hade 100 mil på första provet och 190 på andra så där var det inga problem och min hormon prover så bra ut med.

Jag fick dock aldrig göra spolningen... Har ju som sagt jävligt skum och oregelbunden och hon såg nåt "tjockt" där inne när hon gjorde ultraljudet. Antingen mens (mest troligt) eller ett foster (jävligt otroligt) så jag fick ta ett blodprov och sen gå hem. Men jag fick hennes mailadress så jag ska höra av mig direkt när den "riktiga" mensen kommit igång för att få en ny tid. Och det känns som jag kommer få den ganska direkt då!

Hon öppnade med att säga att jag är hennes första patient som är född på 90 talet. - Det känns som dom fortfarande är 9 år gamla.

Fick ju känslan av att hon tyckte jag är SÅ ung. Jag fyller 24 om 3 månader så jag känner mig inte jätteung. Min bästa gravidtid kroppsligt sett är ju redan förbi. Min sambo fyller 28 iår. I övrigt var hon väldigt trevlig och bra!

• Anonym (Barnlängtan)
    miiiiichelle skrev 2013-01-14 16:12:53 följande:

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

Jag och min sambo (25 och 34 år) har försökt i ca 14 månader. Ringde fertilitetskliniken för några månader sedan, vi fick hem papper med remisser på prover vi skulle ta så nu har vi fått tid i början på februari då vi ska få veta svaren på proverna. Sambon har ett barn sedan tidigare och jag har väldigt oregelbunden mens (senaste mensen slutade i början på augusti ) så jag tror inte att jag har ägglossning :-/ får se vad vi får för svar. Så orolig :-/
  • Lambolina
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2014-01-19 03:40:23 följande:
    Jag och min sambo (25 och 34 år) har försökt i ca 14 månader. Ringde fertilitetskliniken för några månader sedan, vi fick hem papper med remisser på prover vi skulle ta så nu har vi fått tid i början på februari då vi ska få veta svaren på proverna. Sambon har ett barn sedan tidigare och jag har väldigt oregelbunden mens (senaste mensen slutade i början på augusti ) så jag tror inte att jag har ägglossning :-/ får se vad vi får för svar. Så orolig :-/

Det är ju ett ganska bra utgångsläge. Kan ju säkert vara så att du inte har mens/ägglossning, men då finns flera olika sätt att få hjälp. Var optimistisk. :)

Svar på tråden Fler på utredning ?