• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-05-13 13:37:09 följande:
    Vi fick svaren efter 7dagar...:(

Jag lider med er..

Ja nu har dom fixat så det ska vara framme senast onsdag hos vår läkare. Blir bara så jävla sur på att inte läkarn reagerat!
  • Thotis90

Mensen kom igår och jag ringde därför kvinnokliniken idag. Det blir ingen spolning den här cykeln heller! Det fanns en tid 29/5, men då är jag på dag 18 i cykeln och det går därför inte. Sköterskan som ringde noterade i alla fall att jag har väntat länge.

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-05-13 17:35:38 följande:
    Mensen kom igår och jag ringde därför kvinnokliniken idag. Det blir ingen spolning den här cykeln heller! Det fanns en tid 29/5, men då är jag på dag 18 i cykeln och det går därför inte. Sköterskan som ringde noterade i alla fall att jag har väntat länge.

De är kassa! Ska ju ha "akut" tider till sådant!!
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-05-13 18:51:31 följande:

De är kassa! Ska ju ha "akut" tider till sådant!!
    Jag förstår inte... Jag har idag väntat i 8 veckor och måste vänta i minst 4 till. Skall man behöva bli förbannad och vara aggressiv när man pratar med dem för att de skall få tummen ur och ge en en tid?
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-05-13 18:53:05 följande:
    Jag förstår inte... Jag har idag väntat i 8 veckor och måste vänta i minst 4 till. Skall man behöva bli förbannad och vara aggressiv när man pratar med dem för att de skall få tummen ur och ge en en tid?

Yes! Tyvärr så är det så!
  • ooemilyoo

Om 7 dagar får jag lov att kissa på stickan i hopp om ett plus.. Då jag blev behandlad med hcg hormoner för en vecka sedan. Jag mår aaap dåligt och är känsligare än känsligast och en ren hagga! Hoppas på ett plus men är livrädd för ett minus..:(

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-05-14 10:47:04 följande:
    Om 7 dagar får jag lov att kissa på stickan i hopp om ett plus.. Då jag blev behandlad med hcg hormoner för en vecka sedan. Jag mår aaap dåligt och är känsligare än känsligast och en ren hagga! Hoppas på ett plus men är livrädd för ett minus..:(

Lycka till! :) glöm inte att meddela svaret :)
  • elyse

Jag kommer att hålla mig med att testa i framtiden. Bara när jag verkligen tror att jag är gravid kommer jag att testa.  

• ooemilyoo

Fyyyy faaaaan för vår gyn!!!
    Jag va där för exakt 14 dagar sen, fick min hormon spruta och jag fick svaren på sambons spermie prov(som då va JÄTTE bra och dom simmade så fint...) lyckliga över detta beskedet åker jag hem mötte min sambo och vi satte igång! Hoppet har varit enormt denna månaden pg av sprutan jag fick och vi tänkte, nuuu nuuu är det äääntligen vår tur!!

Men idag, för 5 timmar sen, förändrades hela vårt liv, hela vår livsplan...
    Min man blev sågad vid fotknölarna upp äten utspottad och överkörd.
    IDAG ringer hon och säger DOM SIMMAR INTE, DOM ÄR VÄRDELÖSA... SÅ DÅLIGA ATT DET INTE ENS ÄR VÄRT ETT TEST TILL!!
    Min man är krossad och jag är tom, tom som ett äggskal som förlorat sitt innehåll och så extremt skör att jag går i sönder vilken sekund som helst..

Hur kunde hon säga till mig att allt va bra när hon inte hade svaren svart på vitt??!!!??? Hur faaaaan kunde hon!!

Svar på tråden Fler på utredning ?