• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-06-09 21:07:32 följande:

Jag har tyvärr aldrig gjort någon.
    Spolningen är i princip det enda vi har kvar i vår utredning. De sade att det kunde dröja upp till 3 cykler innan jag får en tid och nu har det gått 3 cykler! 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-09 21:14:42 följande:
    Spolningen är i princip det enda vi har kvar i vår utredning. De sade att det kunde dröja upp till 3 cykler innan jag får en tid och nu har det gått 3 cykler! 

Ring och ring. Det är det ända som hjälper! Fick själv göra det för provsvar.
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-06-10 08:30:49 följande:
    Ring och ring. Det är det ända som hjälper! Fick själv göra det för provsvar.
    Jag har ringt hundra gånger idag (mensen tog slut igår), men det går inte att komma fram... Jag fortsätter att försöka och när jag väl kommer fram tänker jag KRÄVA en tid. Jag skiter i hur de får fram en tid. Jag SKALL ha en!
  • Thotis90

Det blir ingen spolning den här cykeln heller p.g.a. att det inte finns några lediga tider. Jag måste med andra ord vänta fyra veckor till! Jag förklarade att jag precis har haft min tredje mens och att jag första gången jag ringde fick höra att det kunde dröja till tredje mensen innan jag får en tid, men det hjälpte inte. De sade att det är ett begränsat antal läkare som genomför den här undersökningen och att det därmed är dåligt med tider. De skulle dock försöka ordna en tid åt mig i juli, men det tror jag inte ett skit på! 

• miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-12 09:56:06 följande:
    Det blir ingen spolning den här cykeln heller p.g.a. att det inte finns några lediga tider. Jag måste med andra ord vänta fyra veckor till! Jag förklarade att jag precis har haft min tredje mens och att jag första gången jag ringde fick höra att det kunde dröja till tredje mensen innan jag får en tid, men det hjälpte inte. De sade att det är ett begränsat antal läkare som genomför den här undersökningen och att det därmed är dåligt med tider. De skulle dock försöka ordna en tid åt mig i juli, men det tror jag inte ett skit på! 

Usch för svensk sjukvård! Vet inte riktigt vad jag ska säga än att det är för jävligt!!!
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-06-12 11:40:50 följande:

Usch för svensk sjukvård! Vet inte riktigt vad jag ska säga än att det är för jävligt!!!
    Jag grät i telefonen i ren frustration!
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-12 22:36:37 följande:
    Jag grät i telefonen i ren frustration!

Jag förstår det! Men det finns ju den här tre månaders garantin. Ta det vidare!
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-06-13 13:20:31 följande:

Jag förstår det! Men det finns ju den här tre månaders garantin. Ta det vidare!
    Jag har försökt läsa på om vårdgarantin och om jag har förstått det rätt gäller den bl.a. om man skall påbörja behandling, men spolningen räknas väl inte som en behandling? Det är ju en undersökning. Sambon har erbjudit sig att ringa och trycka på det där så att jag får en tid snart. 
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-13 21:12:14 följande:
    Jag har försökt läsa på om vårdgarantin och om jag har förstått det rätt gäller den bl.a. om man skall påbörja behandling, men spolningen räknas väl inte som en behandling? Det är ju en undersökning. Sambon har erbjudit sig att ringa och trycka på det där så att jag får en tid snart. 

Jo men det borde det väl vara? Det är väl en behandling i utredningen? Ring och kolla med dom.
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-06-14 11:34:32 följande:
    Jo men det borde det väl vara? Det är väl en behandling i utredningen? Ring och kolla med dom.
    Jag har pratat med väntetidskansliet nu och de kunde tyvärr inte göra någonting. Vårdgarantin gäller bara om man skall på ett första besök och om man skall starta behandling (spolningen räknas inte som behandling. Det är ju en undersökning). Det är bara att fortsätta vänta da. That sucks!
Svar på tråden Fler på utredning ?