• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-18 10:24:45 följande:
    Jag har pratat med väntetidskansliet nu och de kunde tyvärr inte göra någonting. Vårdgarantin gäller bara om man skall på ett första besök och om man skall starta behandling (spolningen räknas inte som behandling. Det är ju en undersökning). Det är bara att fortsätta vänta da. That sucks!

Gud vad dåligt! Hoppas du får nästa gång då!!
  • miiiiichelle

Inget bra brev idag. Hittade inget nu heller, och fick en remiss på blodprov SOM vi redan lämnat ?!!? Lämnade i samband som han lämnade spermierna. Så varför har vi fått en remiss till? Det stod det inget om... Och när svaret kommer ska hon skicka oss till reproenheten på Sahlgrenska. Vad är det?????

• ooemilyoo

:( usch!!! Lider med er..:( själva börjar vi om processen på måndag igen! Ny klinik ny personal osv..

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-06-20 04:19:20 följande:
    :( usch!!! Lider med er..:( själva börjar vi om processen på måndag igen! Ny klinik ny personal osv..

Härligt! Hoppas dessa är bättre !!
  • miiiiichelle

Tro på f*******n att dom har slarvat bort blodprovet!!!!! Åtta veckor extra för sperma provet som hamnat fel... Och nu 5-6 veckor på detta jäkla blodprov!!!! Hur kan man ens ha sådan tur?? Hur kan det ens få gå till såhär???

• ooemilyoo

:( inte okay!
    Vi va på möte idag, visade sig att vår förra läkare och bara kört någon häxkonst på oss, hormoner fast att man inte ska ge utan att följa mig ordentligt, och ge förberedande tabletter, tagit prover men inte fullföljt! Har uppenbarligen vaginal obalans men som hon skitit i att behandla..:/ men har fått antibiotika nu och börjar med pergo nästa cykel och mannen ska lämna två nya prover!:)

Men ärligt! Jag är matt i kropp och själ!

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-06-24 17:12:28 följande:
    :( inte okay!

Vi va på möte idag, visade sig att vår förra läkare och bara kört någon häxkonst på oss, hormoner fast att man inte ska ge utan att följa mig ordentligt, och ge förberedande tabletter, tagit prover men inte fullföljt! Har uppenbarligen vaginal obalans men som hon skitit i att behandla..:/ men har fått antibiotika nu och börjar med pergo nästa cykel och mannen ska lämna två nya prover!:)

Men ärligt! Jag är matt i kropp och själ!

skukvården är vrickad!
  • Thotis90

Jag har ÄNTLIGEN fått en tid för spolning! Gråter *glädjetårar* Det var min gulliga kurator på kvinnokliniken som drog i några trådar, så den 15/7 kl.10:30 skall jag dit (då är jag på dag 7-11, beroende på när mensen behagar att komma).

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-25 13:43:03 följande:
    Jag har ÄNTLIGEN fått en tid för spolning!  *glädjetårar* Det var min gulliga kurator på kvinnokliniken som drog i några trådar, så den 15/7 kl.10:30 skall jag dit (då är jag på dag 7-11, beroende på när mensen behagar att komma).

Härligt! :))
  • ooemilyoo

Börjar på pergo om en vecka ca.. Någon med erfarenhet av dom? Och hur har ni mått?

Svar på tråden Fler på utredning ?