• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • Thotis90

Då var spolningen gjord! Det gick bra, men det gjorde ont och jag började blöda. Det var fri passage och läkaren sade att hon inte har någon förklaring till varför det inte vill sig för oss. Vilken lättnad! 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • ooemilyoo

Usch! Spolningen ska jag också genomgå, får man ingen lindring? Typ lokalbedövning? Jag har extrem mens värk samt äggl värk.. Kan ju bara tääänka mig hur detta kommer kännas..:/

• Thotis90
    ooemilyoo skrev 2013-07-16 14:39:39 följande:
    Usch! Spolningen ska jag också genomgå, får man ingen lindring? Typ lokalbedövning? Jag har extrem mens värk samt äggl värk.. Kan ju bara tääänka mig hur detta kommer kännas..:/
    Man skall ta 100 mg Diklofenak och 1 gram Alvedon/Panodil 30 minuter innan. Det kändes som en stark, stickande och tryckande mensvärk. 
  • ooemilyoo

Diklofenak? De är ju socker piller...:/ men det är väl bara att bita ihop å se glad ut...:(

• Thotis90
    ooemilyoo skrev 2013-07-17 17:33:20 följande:
    Diklofenak? De är ju socker piller...:/ men det är väl bara att bita ihop å se glad ut...:(
    Diklofenak är smärtstillande.
  • ooemilyoo

Nja.. Inte i min värld då jag har haft ryggproblem.. Då liknas dom med socker piller..:/

• Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-08-03 12:11:25 följande:
    Varit borta från FL ett tag. Hur går det för er? Spolning brukar ju folk bli gravida efter ;)
    Jag gjorde min spolning 15/7 och väntar nu på att mensen skall komma (BIM kring 13-7/8. Mensen blev oregelbunden cykeln innan spolningen, då jag provade bisolvon).
Svar på tråden Fler på utredning ?