• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-03-06 18:30:11 följande:
    Musten sögs ur mig totalt.. Jag har tappat glöden.. Nu när jag vet att det är jag som är felet så känns allt så, ja jag vet inte.. Jag tappade glöden å orkar inte ens ringa å boka nytt besök för att få mina prov svar.. Önskar glöden kom tillbaka strax..

Jasså svaren har kommit nu?! Vad är det för fel då ? Hur ska ni gå vidare ?
  • ooemilyoo

Jag har ägg men dom vägrar mogna, så pergotime kur är nog nästa steg. Men allt ör svårt att få ihop. Mannen ligger ute söndag till fredag kväll varje vecka då det är hög säsong, men vet han måste lämna spermie prov vilket inte blir det lättaste pg av arbets tiderna..:/ jag jobbar ständig natt med numera extremt klöddiga chefer.. Just nu är det mesta bara pestigt..

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-03-07 02:19:28 följande:
    Jag har ägg men dom vägrar mogna, så pergotime kur är nog nästa steg. Men allt ör svårt att få ihop. Mannen ligger ute söndag till fredag kväll varje vecka då det är hög säsong, men vet han måste lämna spermie prov vilket inte blir det lättaste pg av arbets tiderna..:/ jag jobbar ständig natt med numera extremt klöddiga chefer.. Just nu är det mesta bara pestigt..

Ja allt blir väl svårt om han aldrig är hemma ?! Äl kan ju komma mitt i veckan och inte på helgen med. Men ni får ju hitta något sätt som fungerar för er :) hur hade ni gjort om det inte var något fel? Med pergo kommer du väl få äl ordentligt. Då måste han ju vara hemma och prestera ;)
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-02-28 23:05:32 följande:
    Det gick bra :) Vi pratade om hur det känns att ha försökt så här länge och kuratorn gav oss information om hur utredningen kommer att gå till. Det togs blodprover på mig (för att kontrollera hormonnivåerna i kroppen) och sambon fick ett informationsblad om spermaprovet (han måste lämna det någon gång nästa vecka för att de skall hinna analysera det till nästa besök). Nästa besök skulle ha blivit den 28/3, men vi har blivit inbokade redan den 18/3 tack vare en lucka! Skönt att inte behöva vänta alltför länge emellan.

Jag nämnde  det här med HSS-spolning (spolning av äggledarna) och kurator sade att det är högst troligt att jag får göra en sådan  Då är jag nöjd. 

Hur gick det med proverna ? :)
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-03-07 09:37:09 följande:
    Hur gick det med proverna ? :)
    Vi får svar på proverna den 18/3 Sambon skall lämna spermaprov idag vid lunch. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-03-07 10:01:45 följande:

Okej :) min ska ringa för tid idag ;)
  • ooemilyoo

Han började med dessa arbetstiderna i feb, innan jobbade han 4 va hemma 3 osv... Vi får lösa det på bästa sätt! Ta semester och ligga.. Snygg sem ansökan!:/ haha
    Nu väntar jag mens så jag kan åka in på koll igen.. Så får vi se vad hon säger..:)

• miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-03-07 10:01:45 följande:

Vet du hur lång tid det tar på svar på sperma provet ?
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-03-12 20:01:44 följande:

Vet du hur lång tid det tar på svar på sperma provet ?
    Det borde inte ta mer än en vecka, men det är nog olika beroende på vart man utreds. Sambon lämnade sitt spermaprov den 7/3 och vi får svar på det den 18/3. Vi kan säkert få svar på det tidigare, men här är det standard att man går igenom provsvaren öga mot öga vid andra besöket.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (Snart)

Jag hoppar in här!

Idag tog vi oss i kragen och ringde nu är prosessen startad, dom skulle börja med att skicka papper som vi skulle fylla i sen tar en läkare beslut om vi får börja en utredning.!! Nu börjar hoppet återvända lite!

Svar på tråden Fler på utredning ?