• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Hej ! Jag och min pojkvän har försökt få barn i 13 månader, idag ringde jag för att boka tid för utredning. Den 5 mars ska vi dit. Är otroligt nervös och tänkte att någon annan kanske ska göra detta också ? Eller någon som gjort så man kan prata ut lite.

• Svar på tråden Fler på utredning ?
  • SarahMB
    ooemilyoo skrev 2013-01-17 13:26:24 följande:
    Ringde linnea kliniken i växjö, ska dit på tisdag. Dock har dom regel att man ska ha varit bokförda på samma adress i två år innan dom hjälper en!...:-/ vi har dock bott ihop i 1,5 år nu, vi har hus bil hund fasta jobb och en stabil tillvaro.. Men ska i alla fall in och se om mina stockar mår som dom ska.. Sen får vi väl se vad dom säger.. Lite nervös är jag faktiskt för att den ena fortfarande inte ska ha repat sig..:/

Håller tummarna för dig att du ska få hjälp, och ett bra svar om vad som kan vara problemet! Uppdatera gärna!
    Du kanske behöver spola äggstockarna, då hoppas jag de kan hjälpa dig innan! Håller tummarna!
    Thotis90 skrev 2013-01-17 13:27:28 följande:
    Vi är inne på 13:e försöket och påbörjar utredning i slutet av februari.
    Lycka till Thotis90! Hoppas det ger någonting! Har du någon aning själv om vad det kan vara som spökar?

Kramar till er båda!
  • ooemilyoo

Gör det ont att spola?:/ ja jag hoppas också på detta.. Å att dom kan se lite mellan fingrarna..

• SarahMB
    ooemilyoo skrev 2013-01-17 14:36:19 följande:
    Gör det ont att spola?:/ ja jag hoppas också på detta.. Å att dom kan se lite mellan fingrarna..

Jag vet inte, jag har aldrig gjort det. Ska själv sätta igång med min första kur med Pergotime nu, och efter den ifall den inte tar ska jag göra en undersökning för att se ifall jag behöver spola.

Håller tummarna för oss båda ;)
  • Thotis90
    SarahMB skrev 2013-01-17 14:30:46 följande:

Lycka till Thotis90! Hoppas det ger någonting! Har du någon aning själv om vad det kan vara som spökar?
    Jag har ingen aning. Jag har varit gravid förut, med en annan man, och då tog det sig på första försöket. Jag blev dock tvungen att göra en sen abort i v.14+1 och jag har inte lyckats bli gravid efter den (har försökt med två stycken efter aborten)... Det är fem år sedan jag gjorde abort. 

Jag skulle gissa på att det handlar om bakterier i underlivet då jag hade det -09, att det är någonting med äggledarna eller att det skulle kunna vara någonting med ägglossningen. Jag har använt ägglossningstester i 6 månader och fått positivt varje gång, men det garanterar inte ägglossning. Jag har aldrig haft de typiska ägglossningsflytningarna t.ex.
  • Thotis90
    ooemilyoo skrev 2013-01-17 14:36:19 följande:
    Det är olika från person till person. Min syster gjorde en spolning och hon kände ingenting.
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-01-17 16:23:43 följande:
    Har hört att ganska många blir gravida direkt efter en spolning. Tydligen effektivt ;)
    Min syster försökte bli gravid i 17 månader utan resultat. Hon påbörjade utredning och gjorde en spolning. Två veckor senare plussade hon. 
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-01-17 16:58:31 följande:
    Då är det en spolning vi alla ska satsa på ;) nä skämt å sido.
    Jag bad om spolning när jag ringde kvinnokliniken och bokade tid Tungan ute Vi får se om jag får göra en sådan. 
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-01-17 17:37:47 följande:
    Jag bad om spolning när jag ringde kvinnokliniken och bokade tid  Vi får se om jag får göra en sådan. 

Haha :) kan man be om sånt ? Är det inte dåligt om man inte behöver ?
Svar på tråden Fler på utredning ?