• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Dorian Ertymexx
    gerd123 skrev 2013-01-20 08:51:02 följande:
    När det gäller invandrare och kostnader så kom jag att tänka på det två svenskarna (urspr somalier) som är anhållna för terrorbrott i Somalia och har skickats till USA! Känns som risken finns att det blir en dyr historia att få hem dem. Svenska terrorister känns lite ovanligt men man vänjer sig säkert................................

Inte så ovanligt som du tror... Finns svenska terrorister i norrland som sabbar elstationer och liknande. Fast de brukar inte räknas eftersom de ju är svenskar och inte muslimer...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-20 11:55:17 följande:

Inte så ovanligt som du tror... Finns svenska terrorister i norrland som sabbar elstationer och liknande. Fast de brukar inte räknas eftersom de ju är svenskar och inte muslimer...

Pundare som stjäl koppar?
    Jag köper alltid blandfärs för då vet jag att minst 2 djur har dött.
  • Thomas66
    Rataxes skrev 2013-01-20 12:50:56 följande:

Pundare som stjäl koppar?

Nejdå, du får gärna säga öststatare. Man är inte rasist om man har fördommar om några som är "sk" vita
  • Thomas66
    pontus1992 skrev 2013-01-20 07:40:13 följande:

går man bidrag så lever man på existensminimum och har rätt att själv svgöra var dessa pengar går till. bestämmer man att leva billigt billigt och skickar någon tusenlapp varje månad till sina fattiga släktingar så är det väl upp till var och en. pengar till muslimska terrororganistationer du måste skämta visst det händer säkert men det är nog en väldigt väldigt liten del av de 600 miljonerna. btw de flesta av de 600 miljonerna är tjänade genom att städa, diska, baka pizzor, göra asiatiska buffer, sälja cigg och godis, och annat som våra arbetsmyror till invandrare hittar på.

Menar du att dom går på soc, samtidigt som dom jobbar svart för 600 millioner?
  • Mammamamman

För att svara på TS ,så är mitt svar att din väninna inte gillar dig för att du är som du är.
    Du är arrogant,elak och själv en rasist när du pekar ut alla svenska flickor på samma gång.

Det spelar mig ingen roll om du är Turk,Kines,Svensk eller Somalier,jag skulle aldrig vilja ha dig till väninnan

• Dorian Ertymexx
    Hoppentoss skrev 2013-01-20 13:17:57 följande:
    Oj vad tråden spårat ur.

Brukar göra det när "the usual suspects" tar över...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • pontus1992
    Thomas66 skrev 2013-01-20 13:16:45 följande:

va??? det är ingen som säger att alla miljonerna är bidrag de flesta jobbar och sliter nog för pengarna de skickar. Vi har en diskare på jobbet som jobbar upp till 300 timmar i månaden. han skickar pengar hem men det är ju hans pengar så vem bryr sig?
  • pontus1992
    Thomas66 skrev 2013-01-20 13:16:45 följande:

va??? det är ingen som säger att alla miljonerna är bidrag de flesta jobbar och sliter nog för pengarna de skickar. Vi har en diskare på jobbet som jobbar upp till 300 timmar i månaden. han skickar pengar hem men det är ju hans pengar så vem bryr sig?
  • Thomas66
    pontus1992 skrev 2013-01-20 16:47:50 följande:

Tyckte bara att du va lite fördomsfull.Dom jag känner är polis, mäklare och resturangagare. Sedan kan det nog ha lite betydelse att dom fick gå i en riktig skola, och att dom ville vara en del av samhället. Hade vi på den tiden gjort allt för att dom fortfarande skulle vara små mysiga bergsturka med sina mysiga kultur ,hade det nog gått lite sämre. Du kanske vet att det inte alltid är lätt att vara en syriansk flicka, trotts att det har gått 30år.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..