• Anonym

Sex med prostituerad, erfarenheter?

Hej!

Novis själv..Bra, dåliga, när, var, hur, allt välkommet,  

• Svar på tråden Sex med prostituerad, erfarenheter?
  • puss

Yuko det är inte ditt beslut, såvida du inte tvingar folk att köpa.

• Petite Jasmine
    Anonym (vintersol) skrev 2013-01-06 10:02:02 följande:
    Att man bekymrar sej beror nog på att man läst om trafficking-offer, drogberoende tjejer, kvinnor i fattiga länder som inte ser nåt annat alternativ, tjejer som är fast på en bordell mot sin vilja, unga tjejer med självskadebeteende. Jag tycker att det hemskt att kvinnokroppen ses som en handelsvara som kan handlas med och att det är fruktansvärt för dom kvinnorna. Vad en nöjd och frivillig hora gör har jag ingen åsikt om, säjer du att du är nöjd så är det väl så. Jag kan förstå att det finns män som är beredda att betala för sex och är tjejen nöjd och glad så har jag inget att använda. Men debatten om prostitution rör kanske inte mest en helnöjd egenföretagare utan tjejer som far illa.
    Det förstår jag!

Jag anser dock inte att dagens syn på prostitution hjälper varken de som säljer sex av tvång eller de som säljer det frivilligt men drabbas av samhällets onådiga stigma!

FN säger till exempel att svenska sexköpslagen bör avskaffas: www.hivlawcommission.org/resources/report/FinalReport-Risks,Rights&Health-EN.pdf

ILO, också under FN, anser att problemen inom sexindustrin beror på total anarki när det kommer till arbetsrättsliga villkor och att slaveri bäst motarbetas inom den på samma sätt som inom textilindustrin eller vilken annan industri som helst.

Världens största sexarbetarorganisation finns i Indien, med FATTIGA kvinnor. De vill inte ha "rescue", de vill ha "rights".

Nya Zeeland som är enda landet i världen som utarbetat sina lagar TILLSAMMANS med sexarbetare har gjort succé. Exempelvis kan en kund dömas till fängelse om han vägrar kondom. Ingen med kriminell bakgrund har rätt att starta bordell. Tjejer har rätt att samarbeta.

I Danmark så gjorde man en undersökning bland 3000 sexarbetare och precis som väntat så var det eländigt för de som arbetade på gatan - de var dockbara 1% av det totala antalet och därmed inte representativa. I övrigt så skiljde hälso- trivsels-, och social bakgrundsiffrorna inte sig särskilt mycket åt från andra yrken. 65% drivs av sin egen sexualitet, till exempel.

Det finns en koncensus i Sverige om att sexköpslagen är positiv och att majoriteten av alla sexsäljare är slavar/narkomaner. Det är helt enkelt en myt, precis som det var en allmänt accepterad myt att homosexuella är pedofiler, psykiskt sjuka och blev utsatta för övergrepp som små. Och det hade man minsann statistik på...

PS: Man ska dock veta att traffickinghysterin är en andra våg av den gamla klassiska "white slavery"-myten. Det finns mycket pengar att tjäna för räddningsindustrin; 215 miljarder mellan åren 2008-2010 till exempel. För de pengarna hittade man ett 20-tal sextraffickerade offer. Googla Laura Augustin om du är intresserad av ämnet, hon har doktorerat i ämnet. 
    Sexarbetare, bloggare och debattör om sexindustrin. Medlem i Rose Alliance, riksorganisationen för sex- och erotikarbetare.
  • Petite Jasmine
    LindaEfraim skrev 2013-01-06 10:22:28 följande:
    Jag anser inte att en människa som har haft flertal sexpartner har stor erfarenhet. Erfarenhet får man genom ett gemensamt samspel där man vågar ge sig hän för den andre och vågar lyssna in varandras signaler. Att ha många ONS eller sälja sig till nya kunder varje dag ger ju bara en erfarenhet av att ha tillfälliga förbindelser där parterna inte vet vad och hur man egentligen vill ha det. Att kunna ha sex och inte behöva säga varenda gång hur man vill att det ska gå till måste ju kännas mer avspänt än att behöva ge en manual innan varje gång och undra om det kommer följas.
    Du är medveten om att många stammisrelationer vara längre än flertalet äktenskap? ;)

Självklart lär jag mig nya saker regelbundet även från mina tillfälliga förbindelser! Tro det eller ej; men det finns faktiskt små knep som kan förvåna ibland. Jag får aha-upplevelser regelbundet, och hade jag bara haft samma partner eller ett väldigt få antal, så hade jag missat de här idéerna. Fler hjärnor är mer idéer och mer kreativitet.

Genom att ha sex med nya ofta så lär jag mig berätta och visa hur jag vill ha det. På så sätt lär sig också han nya saker tills nästa gång han möter en kvinna! Jag är ingen avancerad kvinna, så en hand där, lite stönande här och motjuck där funkar fint. Att jag tar initiativ och placerar oss i den position jag gillar; de är oftast följsamma. Det är inga konstigheter att visa en främling hur jag vill ha det!
    Sexarbetare, bloggare och debattör om sexindustrin. Medlem i Rose Alliance, riksorganisationen för sex- och erotikarbetare.
  • 100kgpappa
    LindaEfraim skrev 2013-01-06 09:51:25 följande:
    Men i en situation där mannen går och köper en tjänst är det ju för sin egen njutning. Inte sitter/ligger/står han där och tänker att han ska ge säljaren njutning.
    Säljaren kan inte ställa krav på sin kund utan att i den sekund förlora sin kund. Alltså är säljaren i ett underläge i förhandlingen om hon vill tjäna snabba pengar medan mannen är i ett överläge fastän det kan bli ett nej.
    Såg en dokumentär för många år sen om prostitution, och där sa flera köpare att det är så tydligt vem som bestämmer och vem som har kontrollen, och det är den som säljer.

har också fått bilden av att många vill verkligen att tjejen ska njuta också, eller åtminstone ge sken av njuta, för det ger ju dom bekräftelse på att de är bra på att knulla. Visst, det är en charad, men det är kanske det man betalar för.

Bilden av sexköpare som tänder på att förnedra och våldta prostituerade är helt enkelt inte sanningsenlig. Visst finns det personer med sådan tendenser, men de är långt ifrån normalbilden.

En prostituerad som intervjuades i Thailand som hade haft Josef Fritz som kundsa att 98% av köparna var bara intresserade av att ha sex, helt normal sex. 2% var däremot skumma och obehagliga. Stämmer inte riktigt in på bilden man får höra från vissa håll.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • hoppipannkakan
    LindaEfraim skrev 2013-01-06 09:51:25 följande:
    Men i en situation där mannen går och köper en tjänst är det ju för sin egen njutning. Inte sitter/ligger/står han där och tänker att han ska ge säljaren njutning.
    Säljaren kan inte ställa krav på sin kund utan att i den sekund förlora sin kund. Alltså är säljaren i ett underläge i förhandlingen om hon vill tjäna snabba pengar medan mannen är i ett överläge fastän det kan bli ett nej.
    MYT!
    Jag som säljare har krav och regler, följer man inte dom är jag inte intresserad. Jag har träffat kanske 2 av 100 som inte brytt sig om min njutning och guess what?! Dom har jag aldrig träffat igen. 

• Petite Jasmine
    hoppipannkakan skrev 2013-01-06 10:43:59 följande:
    MYT!
    Jag som säljare har krav och regler, följer man inte dom är jag inte intresserad. Jag har träffat kanske 2 av 100 som inte brytt sig om min njutning och guess what?! Dom har jag aldrig träffat igen. 

• hoppipannkakan
    Anonym skrev 2013-01-06 08:15:57 följande:

Aldrig någonsin kommer någon hellre kunna övertyga mig om "myten om den lyckliga horan", så det är ingen mening du försöker lilla Fröken petite :s
    Så kvinnor som mig eller Jasmine finns inte? Vi existerar inte, mer än i vår egna fantasi? 
    Låt mig gissa? Vi är lurade eller hur? Kanske lite deprimerade, eller har vi kanske blivit utsatta för sexuella övergrepp som barn? 

• hoppipannkakan
    Petite Jasmine skrev 2013-01-06 10:53:26 följande:
    Haha... Och droger! Glöm inte droger!

Nej nu måste jag gå ut och hitta mig en hallick. Det är ju sådant man ska ha tydligen.
    Åh! Jag glömde droger! Flåt. 
    *blåst hooker*  

Du kan få dela min, han tar bara 95 % och håller mig med gratis affe så jag orkar träffa alla tjocka fula gubbar i trenchcoat som inte sett en dusch på 3 år. 

• Petite Jasmine
    hoppipannkakan skrev 2013-01-06 10:56:07 följande:
    Åh! Jag glömde droger! Flåt. 
    *blåst hooker*  

Du kan få dela min, han tar bara 95 % och håller mig med gratis affe så jag orkar träffa alla tjocka fula gubbar i trenchcoat som inte sett en dusch på 3 år. 

Hahaha

Bra, då ses vi vid vårt vanliga gathörn ikväll då ;) 
Svar på tråden Sex med prostituerad, erfarenheter?