Anonym (Hunter) skrev 2013-01-06 12:31:00 följande:
okey, jösses det säger ju en hel del om din egen inställning så bara för att man öppet deklarerar sina, om än starka, åsikter kring ett ämne. Och inte hymlar om vad man tycker och känner inför något så är man inte öppen för att andra kan tycka annorlunda?
JAG tror inte dig, jag tror inte att en normal människa säljer sin kropp för vi är alla en del, en konsekvens, en produkt av samhället och den miljön vi växer upp i, och vår samhälle och vår miljö ser inte prostitution som en normal eller alternativ lösning varpå
Ni behöver inte kommentera eller argumentera mot mig om det är så att mina åsikter upplevs så kritiska och absurda för er, en klapp på axeln är väl vad ni behöver och vill ha vilket återigen bevisar min ståndpunkt om att ni egentligen själva vet att det ni gör är fel varför annars bekräftelsebehovet......
Om min åsikt inte betyder något för er så ignorera och fortsätt med det ni gör men oavsett hur man än vänder och vrider på det så är ni i slutändan inget annat än en hora och detta gnager i er mer än vad mitt yrkesval gör..
Du skrev att du ser ner på de som säljer, att det är vidrigt, att man inte är en normal vuxen människa etc etc. Det kallar inte jag sakliga argument. Hur ska det bemötas? Det kan bara bemötas genom att vi som har erfarenhet berättar om det som vi har upplevt. Men eftersom du från början underkänner dessa erfarenheter spelar det ingen roll vad någon säger, du har redan bestämt hur allt är, utan att ha någon erfarenhet av det och utan, verkar det som, ens vara särskilt inläst på ämnet. Har du överhuvudtaget läst några statliga utredningar eller akademiska studier i ämnet? Det verkar som att dina åsikter bara kommer från dina egna fördomar och din syn på vad som är samhällelig moral.
Vi är alla mycket riktigt en produkt av vår kultur men det finns trots allt utrymme för att tänka själv, även om de flesta inte gör det. Jag är medveten om att mitt val av "hobby" bröt mot gängse normer men jag var nyfiken och lärde mig mycket, däribland att den allmänna uppfattningen och den medelklassmoral jag växte upp med har stora brister. Den bild jag hade fått av prostitution var helt enkelt inte sann. Jag stod på "andra sidan" i debatten när jag var yngre och var också väldigt säker på min sak utan att egentligen veta så mycket.
Varför skulle man inte argumentera mot dig? Det är ett forum, det är till för debatt. Och att din åsikt betyder något tycker jag de bevisar som om och om igen med stort tålamod besvarar dina fördomar med sakliga argument och egna upplevelser.