• Anonym

Sex med prostituerad, erfarenheter?

Hej!

Novis själv..Bra, dåliga, när, var, hur, allt välkommet,  

• Svar på tråden Sex med prostituerad, erfarenheter?
  • Anonym
    Petite Jasmine skrev 2013-01-06 13:35:54 följande:
    För att jag hade kollat upp risker och sådant. Jag ahr aldrig råkat illa ut, annat än av samhället.

Stigmat står Hunter m.fl. för - så det kan du inte lasta mig för. Lika lite som du kan lasta andra minoritetsgrupper för de hatbrott de och deras familj utsätts för. 

Hade jag vetat vad som skulle hända - hade jag gjort ett annat val då?
    Med all säkerhet ja. Det är lätt att vara efterklok.

Men å andra sidan tror jag som sagt att min historia är viktig och att den gör skillnad. 

Så du kastar dina barn till sådana som hunter och tycker att det är ok? Du tar inte ansvar alls för det. 
  • Petite Jasmine
    Alfred811 skrev 2013-01-06 13:38:23 följande:
    Vi säljer oss till högstbjudande, och alla säljer vi våra kroppar. Det är intressant hur det automatiskt blir att sälja sin kropp/själv osv för att det handlar om sex. Men jag är inget fan av din retorik, jag känner känslor av överlägsenhet och tacksamhetsskuld. Dessutom får det icke-kommersiella sexet en kommersiell touch och det skulle inte jag uppskatta. Men det är bara min känsla och jag säger inte att det är fel.
    Hur menar du med överlägsenhet och tacksamhetsskuld? Mot eller mellan vilka?

Jag ser snarare ingen större skillnad mellan kommersiellt eller icke-kommersiellt sex ;) Men det är många tjejer som säljer sex som gör det, så jag kan inte tala för alla. Det är dock ändå min upplevelse. Jag har haft liknande sorters sex/bemötande både gratis och mot betalning. Är det någonstans där jag känner mig som ett köttstycke till exempel så är det snarare på krogmiljö än någon annanstans...
    Sexarbetare, bloggare och debattör om sexindustrin. Medlem i Rose Alliance, riksorganisationen för sex- och erotikarbetare.
  • 100kgpappa
    Anonym (Hunter) skrev 2013-01-06 12:31:00 följande:
    okey, jösses det säger ju en hel del om din egen inställning så bara för att man öppet deklarerar sina, om än starka, åsikter kring ett ämne. Och inte hymlar om vad man tycker och känner inför något så är man inte öppen för att andra kan tycka annorlunda?

JAG tror inte dig, jag tror inte att en normal människa säljer sin kropp för vi är alla en del, en konsekvens, en produkt av samhället och den miljön vi växer upp  i, och vår samhälle och vår miljö ser inte prostitution som en normal eller alternativ lösning varpå

Ni behöver inte kommentera eller argumentera mot mig om det är så att mina åsikter upplevs så kritiska och absurda för er, en klapp på axeln är väl vad ni behöver och vill ha vilket återigen bevisar min ståndpunkt om att ni egentligen själva vet att det ni gör är fel varför annars bekräftelsebehovet......

Om min åsikt inte betyder något för er så ignorera och fortsätt med det ni gör men oavsett hur man än vänder och vrider på det så är ni i slutändan inget annat än en hora och detta gnager i er mer än vad mitt yrkesval gör..
    Vilken trevlig inställning du har till dina medmänniskor. Jag tolkade ditt tidigare inlägg som att det är rätt att tycka illa om prostituerade bara för att det är "norm" och alltid varit så.

Gäller de även andra grupper som det varit normalt att trycka ner? Homosexuella? Romer?
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Rikard
    Anonym skrev 2013-01-06 13:23:44 följande:

du jämför en betald barnvakt med en mamma också?
    Petite Jasmine skrev 2013-01-06 13:26:26 följande:
    Det kan vara en intressant jämförelse. Utveckla gärna!
    Anonym skrev 2013-01-06 13:28:35 följande:

Det är väl väldigt tydligt vad jag menar?
    Jag tycker det låter som om det skulle kunna vara intressant att jämföra en prostituerad / maka(e) å ena sidan och en betald barnvakt / förälder å andra sidan.

Du anonyme får gärna utveckla, för precis som Petite Jasmine, så tycker inte jag heller att det är uppenbart vad du menar.

• Alfred811
    Petite Jasmine skrev 2013-01-06 14:03:51 följande:
    Hur menar du med överlägsenhet och tacksamhetsskuld? Mot eller mellan vilka?

Jag ser snarare ingen större skillnad mellan kommersiellt eller icke-kommersiellt sex ;) Men det är många tjejer som säljer sex som gör det, så jag kan inte tala för alla. Det är dock ändå min upplevelse. Jag har haft liknande sorters sex/bemötande både gratis och mot betalning. Är det någonstans där jag känner mig som ett köttstycke till exempel så är det snarare på krogmiljö än någon annanstans...

Om jag skulle ha sex med en kvinna som i förbifarten nämner att hon ikväll kan tänka sig att ge bort sex gratis till mig. Så skulle hennes uttalande kännas överlägset, kommersiellt och en känsla eller fundering om att jag borde känna tacksamhetsskuld eftersom hon är så snäll skulle dyka upp och förstöra sexet. 

Jag tror det är kanon både för dig och dina kunder att du känner så. Men jag ser det ur köparens perspektiv och du ur säljarens, det sker på dina villkor även när du väljer att "ge bort sex gratis". Jag hade inte uppskattat det, andra bryr sig säkert inte alls.
  • Anonym
    Alfred811 skrev 2013-01-06 14:19:29 följande:

Om jag skulle ha sex med en kvinna som i förbifarten nämner att hon ikväll kan tänka sig att ge bort sex gratis till mig. Så skulle hennes uttalande kännas överlägset, kommersiellt och en känsla eller fundering om att jag borde känna tacksamhetsskuld eftersom hon är så snäll skulle dyka upp och förstöra sexet. 

Jag tror det är kanon både för dig och dina kunder att du känner så. Men jag ser det ur köparens perspektiv och du ur säljarens, det sker på dina villkor även när du väljer att "ge bort sex gratis". Jag hade inte uppskattat det, andra bryr sig säkert inte alls.

Ge bort gratis? Du har en så ...ensam bild av sex. Du köper eller får, men du delar inte.
  • Petite Jasmine
    Alfred811 skrev 2013-01-06 14:19:29 följande:

Aha! Då förstår jag. Jag tror jag förklarade min retorik tidigare någonstans i tråden.

Jo, här:

Att jag använder retoriken "ge bort sig själv gratis" är för att vissa kallar det jag gör för att "sälja mig själv" eller "sälja min kropp". För att de ska förstå logikbristen så ger jag igen med samma mynt ;)

Jag blir lika irriterad av att bli anklagad för att sälja min kropp som du blir av att jag antyder att jag skänker bort den till dig. ;) Även om budskapet gick fram, så var det inte riktat till dig då du inte har använt dig av den förstnämnda retoriken... ;) Det är snarare de som skriver så som tycks känna någon slags överlägsenhet för att de "skänker sig själva".

Jag varken säljer eller skänker bort mig själv, och jag förväntar mig inte direkt tacksamhet. Någon form av medmänsklig och ömsesidig uppskattning - ja. Men inte någon tacksamhet...
    Sexarbetare, bloggare och debattör om sexindustrin. Medlem i Rose Alliance, riksorganisationen för sex- och erotikarbetare.
  • 100kgpappa

Hunter, om du faktiskt tar och läser igenom dina egna inlägg och sedan jämför dem med de Jesper har skrivet, så kanske du märker en viss skillnad:

Jesper skriver sakligt, han har argument för sin påståenden, de är alltså inte bara baserade på vad han tycker, utan på verkligheten. Han är inte otrevlig mot andra som tycker annorlunda än han själv, god näthyfs helt enkelt.

Du kallar folk både det ena och andra, anser dig ha rätt att se ner på folk, sågar andras inlägg som du inte ens orkar läsa igenom. Du påstår att folk ska se verkligheten, men det ironiska är ju att det är ju du som inte ser den, du har bara fastställt en bild i ditt huvud av det som du tror är verkligheten, utan nån som helst förankring.

Det sitter folk på detta forumet från den verkligheten du beskriver, och när deras bild är en helt annan än din, då fastställer du bara att de har fel. Du anser din egen åsikt som är baserad på tyckande är mer nära verkligheten än den från dem som LEVER i den verkligheten. För mig är det helt obegripligt hur man kan ha en sådan inställning.

Givetvis får du tycka vad du vill, men man kan fortfarande uttrycka sig på ett civiliserat sätt, och du skulle nog inte skada av att vara lite mer öppen för argument från folk som sitter på kunskaper du själv inte har.

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Petite Jasmine
    100kgpappa skrev 2013-01-06 14:26:34 följande:
    Hunter, om du faktiskt tar och läser igenom dina egna inlägg och sedan jämför dem med de Jesper har skrivet, så kanske du märker en viss skillnad:

Jesper skriver sakligt, han har argument för sin påståenden, de är alltså inte bara baserade på vad han tycker, utan på verkligheten. Han är inte otrevlig mot andra som tycker annorlunda än han själv, god näthyfs helt enkelt.

Du kallar folk både det ena och andra, anser dig ha rätt att se ner på folk, sågar andras inlägg som du inte ens orkar läsa igenom. Du påstår att folk ska se verkligheten, men det ironiska är ju att det är ju du som inte ser den, du har bara fastställt en bild i ditt huvud av det som du tror är verkligheten, utan nån som helst förankring.

Det sitter folk på detta forumet från den verkligheten du beskriver, och när deras bild är en helt annan än din, då fastställer du bara att de har fel. Du anser din egen åsikt som är baserad på tyckande är mer nära verkligheten än den från dem som LEVER i den verkligheten. För mig är det helt obegripligt hur man kan ha en sådan inställning.

Givetvis får du tycka vad du vill, men man kan fortfarande uttrycka sig på ett civiliserat sätt, och du skulle nog inte skada av att vara lite mer öppen för argument från folk som sitter på kunskaper du själv inte har.
    Haha, och pricken över i är signaturen som avslutar ditt inlägg :))
  • Alfred811
    Anonym skrev 2013-01-06 14:25:03 följande:

Ge bort gratis? Du har en så ...ensam bild av sex. Du köper eller får, men du delar inte.

Det är nog en bra beskrivning på hur det kan kännas att ha sex med en prostituerad eftersom du är medveten om att kontakten är köpt och att hon inte är ute efter dig och dina inneboende egenskaper utan att mitt mervärde finns i plånboken. Det kan kännas ensamt. Självklart delar jag helst och lever i en underbar relation där vi delar allt. Hon vet om att jag köpt sex också exempelvis.
Svar på tråden Sex med prostituerad, erfarenheter?