• Anonym

Sex med prostituerad, erfarenheter?

Hej!

Novis själv..Bra, dåliga, när, var, hur, allt välkommet,  

• Svar på tråden Sex med prostituerad, erfarenheter?
  • Petite Jasmine
    Sanna Gosing skrev 2013-01-06 12:48:06 följande:
    Nu börjar det blir riktigt spännande. Jag förstår att du inte vill lägga ut besluten av Soc och dylikt. Men det vore ändå intressant att få ta del av lite av deras beslut och argument och dylikt. Det här är en del av myndighetssverige jag inte har sett något av alls.

Ska man gå efter standardfallen i vårdnadstvister är det direkt diskvalificerande att sabotera umgänge med barnen. Då brukar de döma till den andra förälderns fördel om det inte finns väldigt starka skäl att inte göra det. Som du länkat till är prostition inte per automatik ett sådant skäl, så jag hoppas att du kommer att hålla oss uppdaterade om vad som händer?
    Bo Edvardsson kommenterade utredningen såhär:

Det behöver ur källkritisk synpunkt knappast påpekas att en del av de

nämnda tankefelen är av så destruktiv karaktär att det kan räcka med

ett enda av dem för att förkasta hela utredningen och i synnerhet

bedömningsavsnittet.

7. Integritet

När det gäller uppgifter om bl.a. personers sexualliv finns anledning iaktta stor restriktivitet och försiktighet i journaler och utredningar. Utredningen innehåller för mycket och obehövliga detaljer om modern inom detta område. När föräldrar har andra arbeten på samma eller högre risknivå så brukar inte detaljer om arbetet redovisas i utredningarna. Exempelvis arbeten som byggnadsarbetare, taxichaufför, polis, bankkassör, vårdare för farliga personer, smittfarliga arbeten inom sjukvården osv. Det gäller även oavsett känslighet hos uppgifter som en generell saklighetsprincip att utredningstext inte skall belastas med icke behövliga uppgifter. Jag finner hanteringen av moderns integritet vara klandervärd – en allvarlig utredningsetisk fråga.

Och här är socialchefens sparket-brev:

..., ... direktör, och jag hade i mars månad ett möte med ..... och ..... där de från nämndens sida framförde skarp kritik gällande .....s ledarskap – kritiken gällde bemötande samt bristande professionalitet.

De uttryckte en oro för att de inte har förtroende för .... som ansvarig chef på Socialkontor ...... samt för på vilket sätt ..... ledarskap kan komma att påverka enheten.

..... och min bedömning av den sammantaget inkomna kritiken var att den var allvarlig och att en förändring var nödvändig.

..... och jag har tillsammans med ..... gått igenom inkommen kritik och är överens om följande:

1. ..... kommer att from 7 juni på egen begäran avsluta sitt uppdrag som enhetschef på .... och inom ....

Jag hoppas att de kan göra en sådan bedömning den här gången också, som du säger, att umgängessabtoage leder till konsekvenser. Dock är jag inte hoppfull; mitt utgångsläge som hora och det faktum att det gått så lång tid gör att det inte ser ljust ut... Men jag låter tiden gå. De blir större och kan välja då.

Sexarbetare, bloggare och debattör om sexindustrin. Medlem i Rose Alliance, riksorganisationen för sex- och erotikarbetare.
  • Anonym (fd hobby)
    Alfred811 skrev 2013-01-06 12:59:29 följande:
    Men du, vi finns här ;). Vi är torskar och horor och vi är insatta i problematiken, det är bara att prata med oss.
    Precis. De här berättelserna finns och de kommer inte försvinna pga människor som "Hunter". Det finns ett starkt fördömande från samhället men jag är ändå optimist och hoppas på ett mer liberalt och sexvänligt samhälle.
    Håller med Petite Jasmin, helt otroligt modigt att du vågar berätta
  • Rikard
    Queenie70 skrev 2013-01-06 09:21:43 följande:

Fast är att sälja sig och att "ge sig" till nån de enda alternativen? I min
    Välrld är ju sex nåt som ska ske gemensamt mellan två människor och den enda valutan som ska vara inblandad är Lust! Valutan ska inte vara pengar eller att vara "till lags".
    Håller med. För mig handlar sex om att båda parter ger och får njutning, att båda parter vill ha (eller få) och ge sex.
    När prostituerade talar om att det gör samma sak som andra kvinnor gör, fast de är smarta nog att ta betalt för det, så har jag svårt att hålla med. I min föreställningsvärld så handlar sex om att både män och kvinnor vill ha det för att de själva njuter av det. Inte för att uteslutande "ger" eller "säljer" något till den andra.
  • Anonym
    Petite Jasmine skrev 2013-01-06 13:07:39 följande:
    Bo Edvardsson kommenterade utredningen såhär:

Det behöver ur källkritisk synpunkt knappast påpekas att en del av de

nämnda tankefelen är av så destruktiv karaktär att det kan räcka med

ett enda av dem för att förkasta hela utredningen och i synnerhet

bedömningsavsnittet.

7. Integritet

När det gäller uppgifter om bl.a. personers sexualliv finns anledning iaktta stor restriktivitet och försiktighet i journaler och utredningar. Utredningen innehåller för mycket och obehövliga detaljer om modern inom detta område. När föräldrar har andra arbeten på samma eller högre risknivå så brukar inte detaljer om arbetet redovisas i utredningarna. Exempelvis arbeten som byggnadsarbetare, taxichaufför, polis, bankkassör, vårdare för farliga personer, smittfarliga arbeten inom sjukvården osv. Det gäller även oavsett känslighet hos uppgifter som en generell saklighetsprincip att utredningstext inte skall belastas med icke behövliga uppgifter. Jag finner hanteringen av moderns integritet vara klandervärd – en allvarlig utredningsetisk fråga.

Och här är socialchefens sparket-brev:

..., ... direktör, och jag hade i mars månad ett möte med ..... och ..... där de från nämndens sida framförde skarp kritik gällande .....s ledarskap – kritiken gällde bemötande samt bristande professionalitet.

De uttryckte en oro för att de inte har förtroende för .... som ansvarig chef på Socialkontor ...... samt för på vilket sätt ..... ledarskap kan komma att påverka enheten.

..... och min bedömning av den sammantaget inkomna kritiken var att den var allvarlig och att en förändring var nödvändig.

..... och jag har tillsammans med ..... gått igenom inkommen kritik och är överens om följande:

1. ..... kommer att from 7 juni på egen begäran avsluta sitt uppdrag som enhetschef på .... och inom ....

Jag hoppas att de kan göra en sådan bedömning den här gången också, som du säger, att umgängessabtoage leder till konsekvenser. Dock är jag inte hoppfull; mitt utgångsläge som hora och det faktum att det gått så lång tid gör att det inte ser ljust ut... Men jag låter tiden gå. De blir större och kan välja då.

Men det slog dig inte att det kunde påverka dina barn? Du tänkte att det går säkert bra, jag ordnar ju mat på bordet?
  • Alfred811
    Jesper f skrev 2013-01-06 13:05:11 följande:

Du kan inte förvänta dig ett logiskt hållbart resnonemang från en människa som lider av icd diagnostiering. Och för att skydda sin egen "sjukhet" måste dom ta till alla skyddsmekaniker dom kan. Det är ett av dom ganska typiska symptomen på själva sjukan, som bevisar diagnostiseringen.

Förmodligen inte, men jag hoppas. Jag tänker det viktigaste med den här diskussionen är kanske inte att nå Hunter utan att låta de som läser tråden få olika alternativ att smaka på.  
  • Rikard
    LindaEfraim skrev 2013-01-06 10:22:28 följande:
    Jag anser inte att en människa som har haft flertal sexpartner har stor erfarenhet. Erfarenhet får man genom ett gemensamt samspel där man vågar ge sig hän för den andre och vågar lyssna in varandras signaler. Att ha många ONS eller sälja sig till nya kunder varje dag ger ju bara en erfarenhet av att ha tillfälliga förbindelser där parterna inte vet vad och hur man egentligen vill ha det. Att kunna ha sex och inte behöva säga varenda gång hur man vill att det ska gå till måste ju kännas mer avspänt än att behöva ge en manual innan varje gång och undra om det kommer följas.
    Oavsett hur ditt liv ser ut, så har det helt säkert gett dig massor av erfarenheter som jag inte har och omvänt så lovar jag att jag har massor av erfarenhet som du inte har.
    Ett långt förhållande ger en viss sorts erfarenhet, många sexpartners ger en annan. Men det finns inget som säger att det ena är "mer erfarenhet" än det andra.
  • Jesper f
    Anonym (Hunter) skrev 2013-01-06 12:48:51 följande:
    och trots det är prostitution fortfarande något fult och skamligt så vad exakt är det som är falskt?

Eftersom du uppenbarligen är så stolt över ditt val etc så utgår jag ifrån att allai din omgivning vet om att du prostituerat dig?

Fult och skamligt? Vart då? Fakta - prostitution blir legaliserat i fler och fler länder i världen för att omfattas av arbetsrättsliga rättigheter. Och även om inte offentligt registrerat i sverige, ta kontakt med socialstyrelsen, och du kommer få det bekräftat att det tom är betydligt mer vanligt förekommande i Sverige än för bara 10 år sen. Hur menar du att det skulle vara möjligt, om det inte fanns en allmän syn på att det är en "tjänst/service" som någon vill nyttja? Har vi sveriges största arbetslöshet just bland horor? Snarare är det väll så att synen på sexuell frigörelse och rellationer, nu om nån gång, håller på att förändras. Att det kan anses OK för flera att "hyra" sig den tjänsten nån gång då och då, istället för att sitta fast i ohälsosamma relationer till dödagar. På gott och ont - ja - liksom alla andra samhällsförändringar. Men att det är fult och skamligt - börjar bli en riktigt gammaldags åsikt. Sen att majoriteten kanske inte nyttjar det, är en annan sakfråga. Majoriteten röker inte heller, ändå finns cigaretter i varenda butik, och är tom hälsovådligt. Allt handlar om perspektiv. Inte om att allt är hugget i sten 1874, och sen är vi fast. Samhället fungerar inte så.
  • Petite Jasmine
    Anonym skrev 2013-01-06 13:11:07 följande:
    Men det slog dig inte att det kunde påverka dina barn? Du tänkte att det går säkert bra, jag ordnar ju mat på bordet?
    Jag tänkte att det var en del av min privata sexualitet - jag hade helt ärligt (om än naivt) inte en tanke på att mitt sexliv skulle kunna vara en orsak att ifrågasätta mitt föräldraskap. Jag såg det inte som prostitution i början heller; jag träffade ju folk från en vanlig dejtingsida... För mig var prostitution något annat. Men, men  - ung och dum. Men allt händer av en anledning och jag har lärt mig mycket om mig själv, samhället, människor, moral. Jag tror att det hände mig av en anledning och att min historia är viktig att berätta.
    Sexarbetare, bloggare och debattör om sexindustrin. Medlem i Rose Alliance, riksorganisationen för sex- och erotikarbetare.
  • Anonym
    Petite Jasmine skrev 2013-01-06 13:19:36 följande:
    Jag tänkte att det var en del av min privata sexualitet - jag hade helt ärligt (om än naivt) inte en tanke på att mitt sexliv skulle kunna vara en orsak att ifrågasätta mitt föräldraskap. Jag såg det inte som prostitution i början heller; jag träffade ju folk från en vanlig dejtingsida... För mig var prostitution något annat. Men, men  - ung och dum. Men allt händer av en anledning och jag har lärt mig mycket om mig själv, samhället, människor, moral. Jag tror att det hände mig av en anledning och att min historia är viktig att berätta.

Så aningslös kan man väl inte vara, det måste vara förnekelse eller megalomani.
  • Petite Jasmine
    Rikard skrev 2013-01-06 13:10:49 följande:
    Håller med. För mig handlar sex om att båda parter ger och får njutning, att båda parter vill ha (eller få) och ge sex.
    När prostituerade talar om att det gör samma sak som andra kvinnor gör, fast de är smarta nog att ta betalt för det, så har jag svårt att hålla med. I min föreställningsvärld så handlar sex om att både män och kvinnor vill ha det för att de själva njuter av det. Inte för att uteslutande "ger" eller "säljer" något till den andra.
    Njae, alltså det där är verkligen olika från kund till kund.

Ibland är det precis samma sak.
    Ibland är det jobb.
    Men jag gillar båda sorterna. Det är givande på olika sätt.

Att jag använder retoriken "ge bort sig själv gratis" är för att vissa kallar det jag gör för att "sälja mig själv" eller "sälja min kropp". För att de ska förstå logikbristen så ger jag igen med samma mynt ;) 
Svar på tråden Sex med prostituerad, erfarenheter?