Anonym (Hunter) skrev 2013-01-06 11:28:13 följande:
Alltså ni 5 (?) skribenter här inne som försöker normalisera prostitution etc kan göra det bäst ni vill vi har dock en samhälls- och verklighetsuppfattning där en hora är en person som utgör bottenskrapet på samhället.
Att sitta här på ett jävla forum och försöka normalisera något, försköna något och försöka framställa det som en jävla scen ur "pretty-woman" är ju bara tragiskt. Majoriteten av de prostituerade gör det för att de måste och många är de som blir dödade, misshandlade etc så att sitta här och göra det många av er och framför allt petite jasmine gör är ett hån mot alla dessa kvinnor.
Prostitution är enligt mitt tycke något så otroligt vidrigt, så nedvärderande att det inte finns ord för det. Ser jag ner på kvinnor som prostituerar sig av egen fri vilja? Absolut precis som majoriteten av världens befolkning. Är det skillnad på att sälja sex och att ge det "gratis"? ABSOLUT, för det handlar enligt mitt tycke om värdighet.
Att sitta och snacka om att man gör det av egen fri vilja och att det handlar om ömsesidig njutning etc etc är ju bara vidrigt så vadå är det en ren slump att ni tänder på alla era kunder?
Man blir ju också så himla trött på argument om att man som vanlig kvinna skulle känna sig hotad bla bla bla bla snälla rara någon. Det måste krävas en väldigt väldigt liten människa för att ständigt ta till sådana argument...i brist på bättre så klart.
Jagbryr mig inte om vad någon gör men INGEN ska försöka övertyga mig eller någon annan om att prostitution är normalt, beundransvärt, hederligt m.m
och snälla, snälla bespara mig er sarkastiska frågor om huruvida jag lever i en inskränkt värld eller annat dravel för mina åsikter utgör den allmänna uppfattningen som alltid funnits, finns och alltid kommer att finnas.....
de som försöker normalisera prostitution är 1. de som prostituerar sig och verkligen känner sitt underlägsna samt 2 de som köper och verkligen verkligen känner sig underlägsna
Det vore oerhört intressant att få göra en paragraf 7 undersökning på dig, för du är redan så långt utanför normala socialitetsmallen att det faktumvis går att diagnostisera dig bara utifrån en text, och då har man MÅNGA skruvar som skramlar, kan jag säga yrkeserfarenhetsmässigt. Du mår helt enkelt inte bra, av någon anledning.
Men jag skulle gärna vilja ställa några frågor. 1. Du anger att "vi" har en samhälls och verklighetsuppfattning. Vilka är VI? Vad hänvisar du till? Mig veteligen har det aldrig gjorts någon faktiskt vetenskaplig undersökning i ämnet, vilket faktiskt är en del av problemet - att vi låter en högljudd moral maffia, som inte har andra människors bästa ( och då syfter jag inte på dom som köper sex, utan snarare säljaren ) för sina ögon - för dom vägrar tom att ens ta in fakta och inse hur realiteten ser ut. Har du tänkt på att många prostituerade HAMNAR just i det elände dom gör, för att sånna som DU sitter och ska bestämma reglerna? För att dom aldrig har en chans att komma in under lagligt skydd.
2. Normalisera, vem ansåg att bilindustri var normalt i början av 1900 talet? Men likväl kom det för att stanna. Desto tidigare man har en styrning av verksamheten, tex vad gällde arbetsmiljö frågor, desto fler människor sparar du från "harms way". Och det måste vara ett självsyfte för samhället, oavsett vilket ämne vi tittar på. Det här är precis samma debatt som vi har kring narkotika i sverige. Vi påstår att vi har en pro-infektions politik i Sverige, vi bygger en klass 5 anläggning i Karolinska i Solna för X antal skattemiljoner, MEN, vi låter inte våra knarkare få byta till gratis rena sprutor, vilket skulle vara en av dom mest effektiva anti hiv åtgärder vi någonsin skulle kunna göra. För att inte prata om vad det skulle spara sjukvården pengar. Jämför med Danmark, det är STOR skillnad, och inte knarkar gemene dansk ihjäl sig direkt...
3. Vad dina PERSONLIGA åsikter gäller, är dom just dina personliga. Dom har inget med faktiska sakfrågan att göra. Sen att du uppenbart inte klarar av att nyansiera fakta från dina åsikter, är ditt personliga problem. Men det ger inte argument som är hållbara för en sakdiskution. Du har ingen ANING om hur prostituerade kvinnor ( och numer även män, som snart är lika vanligt ) har det i verkligheten. Av dina åsikter utläser jag att du har förmodligen inte ens träffat en prostituerad i verkliga livet, för hade du gjort det, skulle du ganska snart inse att det är precis som vem som helst annan. Det är inte nån "konstig" grupp av människor som enbart är ute efter just DIN man och era heliga MAT-pengar. VAKNA upp, se verkligheten. Den finns där ute. Gå och SKAFFA dig kunskap, istället för att svamla omkring om saker som du så uppenbart inte begriper dig på, och gör dig till ett offentligt fån, genom att vidmakthålla dina 1700-tals åsikter, när alla VET att dom ändå inte är vad som gäller i verkligheten.