• Anonym (Älskarinnan)

Jag har ett förhållande med en gift man

Sedan snart två år tillbaka har jag ett förhållande med en gift man. Vi är bägge i medelåldern med vuxna barn. Träffades på nätet och vi saknade bägge bekräftelse, kärlek, ömhet och närhet i våra liv. 
    Vi har idag ett fantastiskt sexliv ihop och ger varandra det vi båda saknar.  Vi ses 3-4 ggr/mån och pratas vid i mobil flera gånger varje dag. Han måste höra min röst, för som han själv uttrycker det, "är beroende av dig"...Ibland träffas vi bara över en fika på stan och njuter av varandras sällskap. Vi bor några mil ifrån varandra, jag i en storstad och han i en småstad.

Frun och han har ett väldigt tråkigt liv ihop. De kan tiga ihop en hel kväll. Gör inte så mycket tillsammans (bara dom två) men däremot mycket tillsammans med många vänner. Sex har de bara 4-7 ggr/år och det är tråkig initiativlös sex, som han uttrycker, "det kan kvitta"! Ömhet, kärlek och bekräftelse existerar inte mellan dem. Det är det sociala livet i småstaden som håller ihop äktenskapet, det vill säga; barnen, huset, båten, släkten, vännerna... 

Han bedyrar sin kärlek till mig dagligen och hur viktig jag är för honom. Vi älskar varandra men pratar aldrig om en framtid ihop. 
    Har inte gått in i detta förhållande för att sabba hans äktenskap. Jag gör ju egentligen så att han orkar stanna kvar i sitt äktenskap och på sätt och vis gör jag även frun en tjänst, genom att ge honom det han saknar så får hon behålla honom, men det vet hon ju inte om... Dåligt samvete har jag inte. 
    Att vårt förhållande har ett slut vet vi båda, men inte när slutet kommer. Livet som älskarinna passar bra i mitt liv just nu...

Funderar på hur ni män tänker. Varför stannar man kvar i ett dött äktenskap som man inte trivs i? Är det sociala livet så viktigt att man väljer att stanna kvar för den sakens skull? Är inte kärlek och bekräftelse viktigare? Varför vågar ni inte lämna något dåligt, för att istället söka lycka i ett nytt förhållande med en ny kvinna? 
    Det sägs att kvinnor lättare lämnar ett dåligt förhållande än ni män. Varför är det så? Är det så att "man vet vad man har men inte vad man får" eller "det är ingen som vill ha mig längre så det är bättre att stanna kvar"? 

Hur ser ni män och kvinnor på "den andra kvinnan"? Kan det vara en räddning för ett äktenskap?
    Ska älskare eller älskarinna bryta för att tvinga hen att ta tag i sina äktenskapliga problem eller fortsätta sitt äktenskap som de inte trivs i?

Ska bli intressant att se om ni har några åsikter....är ju ett känsligt ämne... 

• Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man
  • Anonym (aa)

Själv är jag älskare till två gifta kvinnor och har genom åren träffat ganska många, främst via bc.

Om man väljer att inleda en relation med en gift kvinna - eller man så vet man vad man ger sig in på. Man kan väl inte ha några förväntningar på annat än något som är bra FÖR STUNDEN. För stunden, det är ju vad man får och det kan vara helt ok. Om det är det man vill ha. Om man vill ha mer så ska man låta bli den rollen.

Och enligt mina obersvationer, i de flesta fall, med de jag haft lite längre relationer med, kommit att känna mer på djupet. Deras relation med mig, att de har en älskare har varit till gagn även för deras äkta hälft, för deras relation

• Anonym (skeptisk)

Du kan nog räkna med att han inte har riktigt så tråkigt hemma som han säjer. Han har säkert för lite bekräftelse och sex för att vara nöjd, men troligen mera än du tror.

Jag tror inte det är "socialt liv" och materiella grejer som får folk att hålla ihop, det är kärlek, även om det för tillfället saknas sex och närhet så finns hoppet om förändring.

• Anonym

Jag har älskarinna, men skulle ALDRIG lämna min fru till nån annan kvinna.

• Anonym (älskarinna x 10)
    Anonym skrev 2012-12-28 20:24:20 följande:
    Jag har älskarinna, men skulle ALDRIG lämna min fru till nån annan kvinna.
    Ja jo, men varför inte? Och varför älskarinna? Varför lura denna kvinna du aldrig skulle lämna?
  • Anonym

Jag lurar inte henne, hon är inte alls intresserat av sex. Hon vet om det. Det är jobbigt för oss men vi älskar varandra och gör allt för varandra. Det kan vara att det som jag säger är konstigt men det är så tro på mig.

• Anonym (Kvinna)

Min man har haft ett förkalkande med iskall kvinna i 19 år och han aldrig varit otrogen MIT henne enligt honom!!!! Trots att de har inte haft sex på 10 år??? Hur ska jag tro på detta?

• Anonym (älskarinna x 10)
    Anonym skrev 2012-12-28 20:40:41 följande:
    Jag lurar inte henne, hon är inte alls intresserat av sex. Hon vet om det. Det är jobbigt för oss men vi älskar varandra och gör allt för varandra. Det kan vara att det som jag säger är konstigt men det är så tro på mig.
    Så ni har en helt ärlig och muntlig överenskommelse om detta, då är det inte alls att luras.

Jag minns en man som jag hade en affär med, hans fru var inte heller intresserad av sex. När jag först träffade dom var de tillsammans och hon erbjöd sin man till mig då hon inte alls hade något intresse av sex för tillfället (efter barnafödelse och maken hade tjatat sönder henne). Jag trodde allt var helt okej men hon hade ingen aning faktiskt. Hon hade trott att genom att hon sa så skulle han begripa hur illa allt var. Hon var inte alls okej med att han hade sex med mig. Dom hade problem och kom allt längre ifrån varandra, han började prata om att han ville att vi skulle flytta ihop, han och jag. Jag avslutade det hela då. Hon fick reda på allt genom en oturlig slump och blev helt förstörd, ansåg att jag förstörde allt. Men allt var redan trasigt innan. 

Han blev arg på mig, efteråt. Men dom är gifta fortfarande, har det lika miserabelt och han har sex med andra. Men självklart fattar hon, men som det tidigare skrivits har hon stoppat huvudet i sanden likt strutsen. Fast mannen har rätt att han inte lurar henne, hon vet.

Fortfarande, om sex är så viktigt för dig så att du har det med en älskarinna. Vad är det som håller dig kvar hos din fru? Om ni har det så jobbigt tillsammans, varför fortsätter ni att leva ihop?

Min syster trodde flera år att hon var totalt ointresserad av sex, sa nej till sin make i flera år. Men sen började hon tänka på skilsmässa, insåg att hon hade kåtkänslor - men för andra män än sin make. Hon skilde sig från sin make, hon har aldrig haft så mycket sex som nu. Hon har insett i efterhand att det inte alls hade med hennes sexlust i sig utan att det var så mycket som var fel i deras relation. Många kvinnor måste man genom huvudet för att komma mellan benen. Där står hennes exmake helt förvirrad. Han ville att de skulle fortsätta leva ihop trots att han inte var nöjd med sexet, han ville absolut inte skiljas för allt här i livet. Frågan återstår; Varför hålla sig kvar, något verkar ändå vara fel? Varför har ni män så svårt att lämna fast det är något uppenbart fel?

• Finis

Du själv då? Låter som du hycklar? Varför lämnar inte du din man? Varför sviker DU din man?

• Anonym (Älskarinnan)
    Finis skrev 2012-12-28 21:04:53 följande:
    Du själv då? Låter som du hycklar? Varför lämnar inte du din man? Varför sviker DU din man?
    Vem ställer du frågan till?
  • Anonym (skeptisk)
    . Frågan återstår; Varför hålla sig kvar, något verkar ändå vara fel? Varför har ni män så svårt att lämna fast det är något uppenbart fel?

För att många saker är uppenbart rätt. Men dom sakerna berättar man inte för älskaren/älskarinnan.
Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man