• Anonym (Älskarinnan)

Jag har ett förhållande med en gift man

Sedan snart två år tillbaka har jag ett förhållande med en gift man. Vi är bägge i medelåldern med vuxna barn. Träffades på nätet och vi saknade bägge bekräftelse, kärlek, ömhet och närhet i våra liv. 
    Vi har idag ett fantastiskt sexliv ihop och ger varandra det vi båda saknar.  Vi ses 3-4 ggr/mån och pratas vid i mobil flera gånger varje dag. Han måste höra min röst, för som han själv uttrycker det, "är beroende av dig"...Ibland träffas vi bara över en fika på stan och njuter av varandras sällskap. Vi bor några mil ifrån varandra, jag i en storstad och han i en småstad.

Frun och han har ett väldigt tråkigt liv ihop. De kan tiga ihop en hel kväll. Gör inte så mycket tillsammans (bara dom två) men däremot mycket tillsammans med många vänner. Sex har de bara 4-7 ggr/år och det är tråkig initiativlös sex, som han uttrycker, "det kan kvitta"! Ömhet, kärlek och bekräftelse existerar inte mellan dem. Det är det sociala livet i småstaden som håller ihop äktenskapet, det vill säga; barnen, huset, båten, släkten, vännerna... 

Han bedyrar sin kärlek till mig dagligen och hur viktig jag är för honom. Vi älskar varandra men pratar aldrig om en framtid ihop. 
    Har inte gått in i detta förhållande för att sabba hans äktenskap. Jag gör ju egentligen så att han orkar stanna kvar i sitt äktenskap och på sätt och vis gör jag även frun en tjänst, genom att ge honom det han saknar så får hon behålla honom, men det vet hon ju inte om... Dåligt samvete har jag inte. 
    Att vårt förhållande har ett slut vet vi båda, men inte när slutet kommer. Livet som älskarinna passar bra i mitt liv just nu...

Funderar på hur ni män tänker. Varför stannar man kvar i ett dött äktenskap som man inte trivs i? Är det sociala livet så viktigt att man väljer att stanna kvar för den sakens skull? Är inte kärlek och bekräftelse viktigare? Varför vågar ni inte lämna något dåligt, för att istället söka lycka i ett nytt förhållande med en ny kvinna? 
    Det sägs att kvinnor lättare lämnar ett dåligt förhållande än ni män. Varför är det så? Är det så att "man vet vad man har men inte vad man får" eller "det är ingen som vill ha mig längre så det är bättre att stanna kvar"? 

Hur ser ni män och kvinnor på "den andra kvinnan"? Kan det vara en räddning för ett äktenskap?
    Ska älskare eller älskarinna bryta för att tvinga hen att ta tag i sina äktenskapliga problem eller fortsätta sitt äktenskap som de inte trivs i?

Ska bli intressant att se om ni har några åsikter....är ju ett känsligt ämne... 

• Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Old story) skrev 2012-12-29 11:13:26 följande:

Varför snackar du på om hans äktenskap som du faktiskt i n t e är en del av? Förstår du inte att det där är spelets regler? Min man på sidan om snackar förvisso inte skit om sin fru men visst får jag höra hur extremt tråkig hon är och hur gudomlig jag är. Då brukar jag säga till honom " det skulle bli vardag med mig med". Han fattar ju det långt inne, men säger sådär för att det dels är sant (vardagen är lite småtråkig för alla) och dels för att skydda sig själv, så att hans samvete känns lättare.
    Jag skriver det han beskriver för mig. Om det är sant eller inte har jag ingen aning om. Spelets regler är klart för oss båda. Han är min älskare och jag hans älskarinna och det stannar vid det. Vi kommer aldrig bli ett par eller satsa på en framtid ihop. Varför skulle vi det? Det är vardagen jag inte vill ha med någon man just nu utan bara det goda då och då...det är ju det som är vitsen med det hela.... Är det fult att våga erkänna det?
  • Fool
    Anonym skrev 2012-12-29 20:10:10 följande:
    På vilket sätt förtjänar man ärlighet (eller något annat för den delen). Finns inget man förtjänar med automatik bara för att man valt att bli ett par. Man förtjänar det man gjort sig förtjänt av.

Vem avgör om man får eller inte får ha sex med någon annan bakom dennes rygg? Ingen, det gör jag för att kan. Inte för att jag har någon rätt eller inte till det. Vi har inga av gud givna rättigheter eller skyldigheter. De löften vi gett vår partner är bara löften, inget annat.

Jag är otrogen för att jag kan och vill. Behöver ingen ursäkt. Det som gör att jag inte är det, är om jag får ut det jag vill av relationen.

Jag är brutal här men säger bara som det är.
    Men man måste ändå ge dig cred för din ärlighet , til skillnad från TS tragiska ursäkter och offerkofta Flört
  • Anonym (Älskarinnan)
    Fool skrev 2012-12-29 21:05:10 följande:
    Snacka om att bara se det man vill se... ett fletal har flera ggr skrivit väldigt tydligt att det inte handlar om antingen den ena eller den andra utan att BÄGGE två är skyldiga , där sidekicken är MEDskyldig.... men du bverkar tydligen inte vilja se det utan repeterar samma fråga om och om igen...

Bara för att göra det riktigt enkelt för dig....

Om du ger lånar ut en nyckel till ditt hus så at din väninna kan mata din katt och vattna dina blommor medans du är bortrest. och din väninnan bestämmer sig för at länsa huset tillsammans med en kumpan , anser du att kumpanen ska gå helt fri ifrån det , eller anser du att kumpanen är medskyldig ?

Jag menar kumpanen har väl inga förpliktelser gentemot dig , så han / hon borde väl enlgt din egen teori vara helt oskyldig och inte på något sätt bestraffas eller hur ? 
    Alla inlägg på min tråd har jag tyvärr inte läst men läsa det mesta. 
    Bägge i ett äktenskap/förhållande har ansvar för att det ska fungera. När någon är otrogen KAN den bedragna själv vara En av orsakerna till att det finns motgångar i ett äktenskap men att man vägrar inse det. Man kan blunda för mycket utan att se sin egen skuld i varför det blev som det blev. Det gäller BÅDA makarna i äktenskapet/förhållandet. Man kan ljuga för sig själv och vägra inse att det finns problem som man kanske inte vill ta tag i ,enskilt eller gemensamt. Likt en struts- "Det jag inte ser eller vill se existerar inte". Att ens partner då kanske väljer att vara otrogen gör en chockad och att man inget förstår om det skulle uppdagas. 
    Att otrohet inte är en lösning på problem vet även jag men som älskarinna tänker jag inte ta det ansvaret.  Det får paret i äktenskapet/förhållandet själva göra. Det är en del av spelets regler.
    Många ser mig nog som väldigt osympatisk och empatilös och det får stå för er. Jag kan inte och tänker inte, ta på mig ansvaret för dåliga äktenskap/förhållanden eller bedragna....  Varför har BC och VM massa medlemmar? Etiken är moralens väktare, d.v.s. man gör en sak men säger en annan...
    En annan liknelse; Det är ju som att skylla på Volvo när ens fru blir överkörd i stället för föraren av bilen och även fotgängare har ansvar i trafiken... 

• Fool
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-29 21:51:48 följande:
    Bägge i ett äktenskap/förhållande har ansvar för att det ska fungera. När någon är otrogen KAN den bedragna själv vara En av orsakerna till att det finns motgångar i ett äktenskap men att man vägrar inse det. Man kan blunda för mycket utan att se sin egen skuld i varför det blev som det blev. Det gäller BÅDA makarna i äktenskapet/förhållandet. Man kan ljuga för sig själv och vägra inse att det finns problem som man kanske inte vill ta tag i ,enskilt eller gemensamt. Likt en struts- "Det jag inte ser eller vill se existerar inte". Att ens partner då kanske väljer att vara otrogen gör en chockad och att man inget förstår om det skulle uppdagas. 
    Att otrohet inte är en lösning på problem vet även jag men som älskarinna tänker jag inte ta det ansvaret.  Det får paret i äktenskapet/förhållandet själva göra. Det är en del av spelets regler.
    Många ser mig nog som väldigt osympatisk och empatilös och det får stå för er. Jag kan inte och tänker inte, ta på mig ansvaret för dåliga äktenskap/förhållanden eller bedragna....  Varför har BC och VM massa medlemmar? Etiken är moralens väktare, d.v.s. man gör en sak men säger en annan...
    En annan liknelse; Det är ju som att skylla på Volvo när ens fru blir överkörd i stället för föraren av bilen och även fotgängare har ansvar i trafiken... 

Ok , en sak i taget , du svarar på fortfarande inte på frågan... är man eller är man inte medskyldig om man medverkar i någon annans handlingar ?
  • Fool
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-29 21:51:48 följande:

Vad får dig att tro att otrohet endast uppstår pga problem i förhållandet ? Otrohet kan lika gärna vara pga personliga problem hos den som är otrogen , ex sjuklig bekräftelsebehov , sexmissbruk , etc , etc...
  • Anonym (Älskarinnan)
    Fool skrev 2012-12-29 21:58:38 följande:
    Vad får dig att tro att otrohet endast uppstår pga problem i förhållandet ? Otrohet kan lika gärna vara pga personliga problem hos den som är otrogen , ex sjuklig bekräftelsebehov , sexmissbruk , etc , etc...
    Otrohet kan absolut bero på pga personliga problem hos endera parten i ett äktenskap/förhållande men då skapar ju det problemet problem i förhållandet som kan leda till otrohet....
  • Fool
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-29 22:08:06 följande:
    Otrohet kan absolut bero på pga personliga problem hos endera parten i ett äktenskap/förhållande men då skapar ju det problemet problem i förhållandet som kan leda till otrohet....

Och hur menar du då att den otrognes parner är medansvarig till som du påstår i ditt inlägg ?
    Dessutom ser jag att du fortfarande undviker frågan i imlägg #84 , vad ska man tolka det som.....? 
  • Anonym (Älskarinnan)
    Fool skrev 2012-12-29 21:55:51 följande:
    Ok , en sak i taget , du svarar på fortfarande inte på frågan... är man eller är man inte medskyldig om man medverkar i någon annans handlingar ?
    Ska bli mer rak i min kommunikation så min åsikt tydligare kommer fram. Som jag skrev förut men inte var tillräckligt tydlig är att otrohet inte är en lösning på problem vet även jag men som älskarinna tänker jag INTE ta det ansvaret.  Det får paret i äktenskapet/förhållandet själva göra. Det är en del av spelets regler.
    Jag kan inte och tänker inte, ta på mig ansvaret för dåliga äktenskap/förhållanden eller bedragna.... NEJ, jag är INTE medskyldig i någon annans handlingar eller att någon sviker i ett förhållande...
  • MrKudos
    Fool skrev 2012-12-29 21:58:38 följande:
    Eller mer positiva: En lust att leva, nyfikenhet, livsglädje, öppenhet, en vilja att förbättra förhållandet etc etc.

De du tar upp Fool låter rätt destruktiva och jag skulle rekommendera dig att inte vara otrogen pga dem, men ibland är vissa här väldigt inskränkta och kan inte se längre än sin egen dåliga erfarenhet. Min erfarenhet är att otrohet kan handla om mer positiva erfarenher.
  • Fool
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-29 22:25:16 följande:
    Ska bli mer rak i min kommunikation så min åsikt tydligare kommer fram. Som jag skrev förut men inte var tillräckligt tydlig är att otrohet inte är en lösning på problem vet även jag men som älskarinna tänker jag INTE ta det ansvaret.  Det får paret i äktenskapet/förhållandet själva göra. Det är en del av spelets regler.
    Jag kan inte och tänker inte, ta på mig ansvaret för dåliga äktenskap/förhållanden eller bedragna.... NEJ, jag är INTE medskyldig i någon annans handlingar eller att någon sviker i ett förhållande...
    ok... men om du deltar i otroheten (dvs ligger med den som är otrogen) så är du väl per automatik inblandad , och då borde du väl oxå vara medskyldig , precis som i exemplet med huset i inlägg #79.

Jag menar då borde väl personer som medverkar i andra slags handlingar vara oskyldiga även de ?
    Borde inte samma principer ang delaktighet och medskyldighet gälla i alla slags handlingar ?

Om någon hjälper till att sno din bil , är h'n helt oskyldig ?
    Om någon hjälper till att hålla i dig medans någon annan våldtar dig , är h*n helt oskyldig ?
    Om någon hjälper någon att mishandla dig , är h*n helt oskyldig ?   
Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man