• Anonym (Älskarinnan)

Jag har ett förhållande med en gift man

Sedan snart två år tillbaka har jag ett förhållande med en gift man. Vi är bägge i medelåldern med vuxna barn. Träffades på nätet och vi saknade bägge bekräftelse, kärlek, ömhet och närhet i våra liv. 
    Vi har idag ett fantastiskt sexliv ihop och ger varandra det vi båda saknar.  Vi ses 3-4 ggr/mån och pratas vid i mobil flera gånger varje dag. Han måste höra min röst, för som han själv uttrycker det, "är beroende av dig"...Ibland träffas vi bara över en fika på stan och njuter av varandras sällskap. Vi bor några mil ifrån varandra, jag i en storstad och han i en småstad.

Frun och han har ett väldigt tråkigt liv ihop. De kan tiga ihop en hel kväll. Gör inte så mycket tillsammans (bara dom två) men däremot mycket tillsammans med många vänner. Sex har de bara 4-7 ggr/år och det är tråkig initiativlös sex, som han uttrycker, "det kan kvitta"! Ömhet, kärlek och bekräftelse existerar inte mellan dem. Det är det sociala livet i småstaden som håller ihop äktenskapet, det vill säga; barnen, huset, båten, släkten, vännerna... 

Han bedyrar sin kärlek till mig dagligen och hur viktig jag är för honom. Vi älskar varandra men pratar aldrig om en framtid ihop. 
    Har inte gått in i detta förhållande för att sabba hans äktenskap. Jag gör ju egentligen så att han orkar stanna kvar i sitt äktenskap och på sätt och vis gör jag även frun en tjänst, genom att ge honom det han saknar så får hon behålla honom, men det vet hon ju inte om... Dåligt samvete har jag inte. 
    Att vårt förhållande har ett slut vet vi båda, men inte när slutet kommer. Livet som älskarinna passar bra i mitt liv just nu...

Funderar på hur ni män tänker. Varför stannar man kvar i ett dött äktenskap som man inte trivs i? Är det sociala livet så viktigt att man väljer att stanna kvar för den sakens skull? Är inte kärlek och bekräftelse viktigare? Varför vågar ni inte lämna något dåligt, för att istället söka lycka i ett nytt förhållande med en ny kvinna? 
    Det sägs att kvinnor lättare lämnar ett dåligt förhållande än ni män. Varför är det så? Är det så att "man vet vad man har men inte vad man får" eller "det är ingen som vill ha mig längre så det är bättre att stanna kvar"? 

Hur ser ni män och kvinnor på "den andra kvinnan"? Kan det vara en räddning för ett äktenskap?
    Ska älskare eller älskarinna bryta för att tvinga hen att ta tag i sina äktenskapliga problem eller fortsätta sitt äktenskap som de inte trivs i?

Ska bli intressant att se om ni har några åsikter....är ju ett känsligt ämne... 

• Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man
  • Fool
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-30 00:05:20 följande:
    Just det, HAN är gift och HAN har gett löften till någon, inte jag... 

Nä du bara medverkar....Glad
  • lizalolly
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-29 23:57:49 följande:
    Eftersom jag inte har varken någon man eller pojkvän så kan jag inte svara på den frågan om det är ok. Moralisera på, orkar bry mig...not! 

Aah, det är uppenbart att det enda du orkar bry dig om är dig själv. Vidriga människor det finns här i världen...Men men. Kan väl bara hoppas att du får d du förtjänar i slutänden.
  • MrKudos
    lizalolly skrev 2012-12-30 00:08:40 följande:

Aah, det är uppenbart att det enda du orkar bry dig om är dig själv. Vidriga människor det finns här i världen...Men men. Kan väl bara hoppas att du får d du förtjänar i slutänden.
    Om du läser TS första inlägg i tråden så ser du att hon visst bryr sig om andra människor, hon bryr sig både om mannen hon älskar och att frun ska få det bättre i relationen. 

Det känns som att den här tråden, liksom alla andra otrohetstrådar, skjuts i sank av folk som pratar på sandlådenivå. 
  • Fool
    MrKudos skrev 2012-12-30 00:11:43 följande:
    Om du läser TS första inlägg i tråden så ser du att hon visst bryr sig om andra människor, hon bryr sig både om mannen hon älskar och att frun ska få det bättre i relationen. 

Det känns som att den här tråden, liksom alla andra otrohetstrådar, skjuts i sank av folk som pratar på sandlådenivå. 

Hmm tillhörde du möjligen de som trodde världen skulle gå under den 21:a ? , du verkar tolka saker o ting på ungefär samma sätt som de tolkade maya kalendern.....
  • Anonym (Älskarinnan)
    Fool skrev 2012-12-29 23:50:10 följande:
    Du menar samma bok där det står att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad samt att inte lusta efter någon annans partner ?

Hehe.., snacka om att plocka ut gobitarna som passar för tillffället.... 
    Exakt, det är det som är vitsen med att vara älskarinna...att bara plocka ut de goda bitarna när det passar. Du börjar äntligen fatta innebörden Fool....
  • Anonym (Älskarinnan)
    CMM skrev 2012-12-29 23:46:24 följande:
    Jag överilade mig lite. Fattade först nu att TS själv inte är otrogen utan att det bara är mannen som är det, då är det TS gör i mina ögon inte alls lika förkastligt. Mannen är idioten, inte TS.

Men att inbilla sig att man på något plan gör älskarens fru en tjänst är fortfarande helt uppåt väggarna. 
    Att jag gör älskarens fru en tjänst är väl mer ett påstående snarare än en åsikt. Alla kan överila sig ibland innan man läser allt som står i en tråd. Bra att du fattade att jag inte är otrogen mot någon för jag är singel...
  • Anna Paulita

Lizalolly, teoretiskt skulle det kunna vara en väninna du skriver till.

• Fool
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-30 00:15:17 följande:
    Exakt, det är det som är vitsen med att vara älskarinna...att bara plocka ut de goda bitarna när det passar. Du börjar äntligen fatta innebörden Fool....

Hmm är det därför du då lägger ner så mycket möda med att verkligen påpeka för alla att du inte alls är medskyldig och att aaaaallt ansvar ligger på den otrogne mannen... jodå , jag förstår Flört
  • Anonym (Älskarinnan)
    Fool skrev 2012-12-30 00:08:26 följande:

Nä du bara medverkar....Glad
    Medverkar till vad? Jag har som sagt inte gett löften till någon... Har upptäckt att du Fool finns på många trådar och att du alltid tycker om att moralisera när det gäller otrohet...klappar dig själv på bröstet. En stor liten msk...
  • Anonym
    Anonym (Hunter) skrev 2012-12-29 20:24:15 följande:
    jag tror ts helt enkelt är för dum, saknar självkänsla och förmåga att känna empati med någon annan för att kunna ta till sig något av det vi säger.

Min syn på älskare och älskarinnor vilket också bekräftats av erfarenhet är att det oftast är väldigt tragiska människor med dålig självkänsla ett, för allmänheten, oattraktivt utseende som i tron om att de inte förtjänar bättre hamnar i klona på oärliga makar..........finns undantag men tror ej TS tillhör undantagen.

Det värsta av allt är dock att de lyckas lura sig själva att det de gör inte är fel men också att det faktiskt är exakt vad de vill ha

Det där håller jag inte med om. Är inte själv otrogen men har haft flera, både män och kvinnor, som varit otrogna eller varit älskarinna/älskare och det har varit attraktiva personer med god självkänsla och lätt att få partners. Sen kanske man kan tycka de har en oattraktiv personlighet dock.  

De som varit singlar har inte varit den desperata typen som väntar på att den andre skall lämna sin fru utan de har liksom TS gjort det för att få sex och bekräftelse. Inget tragiskt alls över dom.
Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man