• Anonym (Älskarinnan)

Jag har ett förhållande med en gift man

Sedan snart två år tillbaka har jag ett förhållande med en gift man. Vi är bägge i medelåldern med vuxna barn. Träffades på nätet och vi saknade bägge bekräftelse, kärlek, ömhet och närhet i våra liv. 
    Vi har idag ett fantastiskt sexliv ihop och ger varandra det vi båda saknar.  Vi ses 3-4 ggr/mån och pratas vid i mobil flera gånger varje dag. Han måste höra min röst, för som han själv uttrycker det, "är beroende av dig"...Ibland träffas vi bara över en fika på stan och njuter av varandras sällskap. Vi bor några mil ifrån varandra, jag i en storstad och han i en småstad.

Frun och han har ett väldigt tråkigt liv ihop. De kan tiga ihop en hel kväll. Gör inte så mycket tillsammans (bara dom två) men däremot mycket tillsammans med många vänner. Sex har de bara 4-7 ggr/år och det är tråkig initiativlös sex, som han uttrycker, "det kan kvitta"! Ömhet, kärlek och bekräftelse existerar inte mellan dem. Det är det sociala livet i småstaden som håller ihop äktenskapet, det vill säga; barnen, huset, båten, släkten, vännerna... 

Han bedyrar sin kärlek till mig dagligen och hur viktig jag är för honom. Vi älskar varandra men pratar aldrig om en framtid ihop. 
    Har inte gått in i detta förhållande för att sabba hans äktenskap. Jag gör ju egentligen så att han orkar stanna kvar i sitt äktenskap och på sätt och vis gör jag även frun en tjänst, genom att ge honom det han saknar så får hon behålla honom, men det vet hon ju inte om... Dåligt samvete har jag inte. 
    Att vårt förhållande har ett slut vet vi båda, men inte när slutet kommer. Livet som älskarinna passar bra i mitt liv just nu...

Funderar på hur ni män tänker. Varför stannar man kvar i ett dött äktenskap som man inte trivs i? Är det sociala livet så viktigt att man väljer att stanna kvar för den sakens skull? Är inte kärlek och bekräftelse viktigare? Varför vågar ni inte lämna något dåligt, för att istället söka lycka i ett nytt förhållande med en ny kvinna? 
    Det sägs att kvinnor lättare lämnar ett dåligt förhållande än ni män. Varför är det så? Är det så att "man vet vad man har men inte vad man får" eller "det är ingen som vill ha mig längre så det är bättre att stanna kvar"? 

Hur ser ni män och kvinnor på "den andra kvinnan"? Kan det vara en räddning för ett äktenskap?
    Ska älskare eller älskarinna bryta för att tvinga hen att ta tag i sina äktenskapliga problem eller fortsätta sitt äktenskap som de inte trivs i?

Ska bli intressant att se om ni har några åsikter....är ju ett känsligt ämne... 

• Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man
  • Anonym (Älskarinnan)
    lizalolly skrev 2012-12-29 23:22:55 följande:
    För att han är gift! Han har gett löften till en annan människa som litar på honom. Du har blandat dig i deras äktenskap även om du väljer att strunta i det faktumet. Hur kan du inte förstå det? Och du erkänner det inte "öppet" du är ju anonym. Om det inte är något du skäms över varför inte skriva med ditt eget namn? Du är sjukt självisk och respektlös. Jag antar att du tycker att det är okej att din framtida man eller pojkvän bedrar dig. Att du medverkar i något som kan rasera en annan människas hela tillvaro utan ens tycka att det är ens lite fel är bara så... stört.
    Orkar inte ens besvara dina, ja vad ska jag kalla det, påståenden? Jag har varit rak och sagt vad jag anser, tycker, tänker, gör i min roll som älskarinna. Kan säkert vara fegt att vara anonym men med tanke på alla påhopp på mig som person, om hur hemsk jag är och det jag gör, så skulle jag aldrig utsätta mig för det offentligt. Varför skulle jag det? 
    I bibeln står att läsa att om Jesus och kvinnan som begått äktenskapsbrott. Jesus sa - "den som själv är utan skuld skall kasta den första stenen". Ofta har vi inte en aning om de omständigheter som får en människa att handla på ett visst sätt. Vi kan aldrig sätta oss in helt och hållet i en annan människas situation. Vem är så utan skuld att man kan moralisera andra? Inte ens Jesus kunde eller ville det....
  • CMM
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-28 18:17:02 följande:
     Jag gör ju egentligen så att han orkar stanna kvar i sitt äktenskap och på sätt och vis gör jag även frun en tjänst, genom att ge honom det han saknar så får hon behålla honom, men det vet hon ju inte om...
    Precis samma skitsnack som otrogna i alla tider använt för att rättfärdiga sitt beteende.
    Fokuserar man på invandrings- och integrationsfrågor har man inte fattat vad som är viktigt i världen och Sverige. /Ermenegildo
  • CMM
    CMM skrev 2012-12-29 23:40:24 följande:
    Precis samma skitsnack som otrogna i alla tider använt för att rättfärdiga sitt beteende.
    Jag överilade mig lite. Fattade först nu att TS själv inte är otrogen utan att det bara är mannen som är det, då är det TS gör i mina ögon inte alls lika förkastligt. Mannen är idioten, inte TS.

Men att inbilla sig att man på något plan gör älskarens fru en tjänst är fortfarande helt uppåt väggarna. 
    Fokuserar man på invandrings- och integrationsfrågor har man inte fattat vad som är viktigt i världen och Sverige. /Ermenegildo
  • Fool
    MrKudos skrev 2012-12-29 23:22:27 följande:
    Wow, jag är i chock. Stoppa pressarna! Det här är nog första gången i FLs historia där jag håller med Fool. 

Så älskarinna, du borde vara stolt! All heder till dig! Till och med Fool tycker att du borde vara stolt, då är det på riktigt!

(och TS, börjar det inte bli dags att du skickar mig ett mail så vi kan prata vid sidan om)... 
    Tja man tolkar väl saker lite som man vill eller hur Kudos ?
    Vissa påstod ju att jorden skulle gå under 2012-12-21  
  • lizalolly
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-29 23:36:26 följande:
    Orkar inte ens besvara dina, ja vad ska jag kalla det, påståenden? Jag har varit rak och sagt vad jag anser, tycker, tänker, gör i min roll som älskarinna. Kan säkert vara fegt att vara anonym men med tanke på alla påhopp på mig som person, om hur hemsk jag är och det jag gör, så skulle jag aldrig utsätta mig för det offentligt. Varför skulle jag det? 
    I bibeln står att läsa att om Jesus och kvinnan som begått äktenskapsbrott. Jesus sa - "den som själv är utan skuld skall kasta den första stenen". Ofta har vi inte en aning om de omständigheter som får en människa att handla på ett visst sätt. Vi kan aldrig sätta oss in helt och hållet i en annan människas situation. Vem är så utan skuld att man kan moralisera andra? Inte ens Jesus kunde eller ville det....

Ursäkta mig? Jag skulle aldrig röra en man som var gift inte ens en man som hade en flickvän eller sambo, inte ens en man som jag vet att någon av mina kompisar är intresserad av. Har aldrig gjort det heller. Du har varit öppen ja och det du gör är förkastligt. Att du sedan har mage att påstå att du inte är inblandad i deras äktenskap när du ligger med mannen i äktenskapet, nä RESPEKTLÖS och SJÄLVISK är vad du är. Du ska inte vara stolt över det du gör, du borde skämmas. Jag har inte sagt att du borde outa dig själv. men på dig låter det ju som att du är modig på något vis som "vågar" erkänna detta och att det inte finns något fel i det du gör så då borde du ju rimligen kunna stå för det också. Du frågade vad som var så fel och jag svarade. Men det är alltså okej för dig att din ev man eller pojkvän är otrogen?
  • Fool
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-29 23:36:26 följande:
    Du menar samma bok där det står att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad samt att inte lusta efter någon annans partner ?

Hehe.., snacka om att plocka ut gobitarna som passar för tillffället.... 
  • Anonym (Älskarinnan)
    MrKudos skrev 2012-12-29 23:22:27 följande:
    Wow, jag är i chock. Stoppa pressarna! Det här är nog första gången i FLs historia där jag håller med Fool. 

Så älskarinna, du borde vara stolt! All heder till dig! Till och med Fool tycker att du borde vara stolt, då är det på riktigt!

(och TS, börjar det inte bli dags att du skickar mig ett mail så vi kan prata vid sidan om)... 
    Va kul att det är på min tråd som du första gången du håller med Fool. Jag är stolt! Och jag har skickat ett mail till dig MrKudos...
  • Anonym (Älskarinnan)
    lizalolly skrev 2012-12-29 23:48:01 följande:

Ursäkta mig? Jag skulle aldrig röra en man som var gift inte ens en man som hade en flickvän eller sambo, inte ens en man som jag vet att någon av mina kompisar är intresserad av. Har aldrig gjort det heller. Du har varit öppen ja och det du gör är förkastligt. Att du sedan har mage att påstå att du inte är inblandad i deras äktenskap när du ligger med mannen i äktenskapet, nä RESPEKTLÖS och SJÄLVISK är vad du är. Du ska inte vara stolt över det du gör, du borde skämmas. Jag har inte sagt att du borde outa dig själv. men på dig låter det ju som att du är modig på något vis som "vågar" erkänna detta och att det inte finns något fel i det du gör så då borde du ju rimligen kunna stå för det också. Du frågade vad som var så fel och jag svarade. Men det är alltså okej för dig att din ev man eller pojkvän är otrogen?
    Eftersom jag inte har varken någon man eller pojkvän så kan jag inte svara på den frågan om det är ok. Moralisera på, orkar bry mig...not! 
  • Fool
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-29 23:54:22 följande:
    Va kul att det är på min tråd som du första gången du håller med Fool. Jag är stolt! Och jag har skickat ett mail till dig MrKudos...
    Tja lika barn leka bäst.....
  • Anonym (Älskarinnan)
    lizalolly skrev 2012-12-29 23:22:55 följande:
    För att han är gift! Han har gett löften till en annan människa som litar på honom. Du har blandat dig i deras äktenskap även om du väljer att strunta i det faktumet. Hur kan du inte förstå det? Och du erkänner det inte "öppet" du är ju anonym. Om det inte är något du skäms över varför inte skriva med ditt eget namn? Du är sjukt självisk och respektlös. Jag antar att du tycker att det är okej att din framtida man eller pojkvän bedrar dig. Att du medverkar i något som kan rasera en annan människas hela tillvaro utan ens tycka att det är ens lite fel är bara så... stört.
    Just det, HAN är gift och HAN har gett löften till någon, inte jag... 
Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man