• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • Jossebell

Till Roisin

Blind som efternamn är ett samiskt släkte. En kollega till mig blev mycket mobbad för detta namn och familjen valde då att "förädla" namnet och gav det en ny ändelse.

Beträffande förnamnet Puck så hade Timrå IK för många år sedan (läs 70talet) en stjärnspelare som hette "lillstrimma" Svedberg. Hans dotter döptes till Puck. Skämten gick heta och man undrade om nästa barn skulle heta Klubba... Puck var vida känd i trakten för alla visste ju vem det var om namnet kom upp, inte roligt alla gånger.

Nu finns det både en Björk (förnamn) och en Iggy (efter Iggy Pop) i denna stad men tror inte så många höjer på ögonbrynet längre...

vet att många skrattat åt folk som heter Webb i efternamn men jag hade en parallellklassare i grundskolan med det efternamnet och på den tiden fanns inte Webben namngiven...(jag är ju gammal juh )

• Emser

I filmen "dum dummare": OM Mary skulle gifta sig med Lloyd Christmas skulle hon heta MARY CHRISTMAS

• EvaHelene

Ha, ha, det här är uppmuntrande!
    Min pappa hade en kompis när han var liten som hette Inge Widare (hur snälla föräldrar hade han!!).
    Själv har jag en australiensk killkompis som blev helt förälskad i ordet Arlanda när han anlände till Sverige och hävdar bestämt att han ska döpa sin dotter till det om han nânsin fâr nân

• Smilie

HAr också arbetat i kundtjänst
    det finns en man i sverige som heter
    Tung Pung
    D ni

• Roisin Dubh

Smilie:

Jo han har redan figurerat i den här tråden!
    Skoj namn och stackarens telefonnummer är vida spritt över Sverige. Jag hade nog skaffat hemligt nr om jag var han.

• Lilla ru

söker man på efternamn som SCB föreslår finner man det underbara efternamnet "Sittstav" Hahaha, min pojkvän och har skrattar gått åt det - och funderar på att ta det *ironi*

• Emser

Jag jobbade på ett större företag förut och där fanns det en höjdare som hette Svinhufvud i efternamn, adligt javisst, men vill man heta det??

• Ruth

David Letterman hade listat Californiens fulaste namn en gång...
    Alla stackare med fula namn var där o visade sina legitimationer för att man skulle se att det var på riktigt. Jag minns några av dem...
    De flesta är ju bara roliga om man uttalar de på amerikanskt vis...

Dick Head (han vann har jag för mig)
    Dick Weed (också rätt högt placerad...)
    Justa Duck (bara en anka... ehh)
    Harry Dong (hårig dong...)
    Phil McCrackin (fyll min skåra... hilfe!!!)

Minns tyvärr inga fler...

• JHR

Vi hade en kille i skolan som hette Stark i efternamn - bara det att han var jätteliten och klen!!! hi hi

Svar på tråden "Opassande" namn