• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • petrusjka

En väninna berättade om en tysk flicka som kom till deras klass i mellanstadiet. Familjen hette Grill i efternamn, och flickan hette Ute

• Lady

Jag och min man har en lång lista på pojknamn men tyckte att det var mycket svårare att komma på något flicknamn som vi båda tycker om tillslut kom vi fram till ett som vi gillade ESMERALDA hmmm men nu är jag tveksam namnet förknippar tydligen alla med en viss film och med en viss folkgrupp suck hmm få kanske tänka om

• Erika

Jag hade en klaskamrat som hette VIRGIN i efternamn, han åkte till USA ett år i gymnasiet o spelade amrikansk fotboll med tröja - på ryggen stod det det just VIRGIN!!

• Skrymt

Oh vad den här tråden är kul! Synd att jag inte har något att bidra med (än i alla fall...)

• Nette

Min kompis (jobbar med invandrare) motte en tjej som hette chakhora (tjack Hora) nice!!

• Phoebe

Min syster jobbade med flertalet tjejer med ett hemskt namn på gamla SAS-service parter för ett antal år sen. Reservation för stavning nu men de hette Diareh. Tydligen var det som vårt Anna eller nåt.

• niiina

Min killes kusin från Finland heter Risto Ranta. När han var utomlands en gång trodde alla att han sa restaurang..och visade honnom vägen.

• bozzini

Kvabbso: eller Seymour Butts

• totten

Jag fick för mig en som heter Bruno och i efternamn Grön då blir det Brun & grön! Måste vara hemskt att heta sån eller Rosa Grön så tokigt det kan bli!

• hoppfull

på mitt jobb har vi en herre som heter borg i efternamn och göte i förnamn. detta har han fått höra många gånger. GÖTE-BORG
    han är i 60 års åldern o deras dotter heter göta i andra namn hihi...

har en tjejkompis som hette ann-charlott men som alltid kallats för tuttan. så när hon var 16 (vi gick på gymnasiet) så bytade hon namn så hon heter tuttan i förnamn på riktigt. men det är inte så farligt tuttan gustavsson...

men nu har hon en sambo som heter marcus gullefjun (han var speciell i tonåren och bytade efternamn genom ett vad med polarna)

i januari gifter tuttan o marcus sig. de har lite funderingar över vilket namn de ska välja. marus & tuttan gustavsson eller marcus & tuttan gullefjun.

vi brukar skoja med tuttan o säga att tänk när hon ska ringa om ett arbete eller andra seriösa saker och presenterar sig: hej mitt namn är tuttan gullefjun hihi... man hade bara trott hon skoja o lagt på luren...
    (tror *o hoppas* det blir gustavsson)

påhittade namn ja.... ska vi se... varför inte

nalle-björn

Svar på tråden "Opassande" namn