• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • Lolinondoda

Petsie; Jag har haft en kollega som hette Anne Ahl (som tur var uttalades Anne med e:et på slutet), men det blev många missförstånd och MÅNGA skratt

• Lady Namárië

Underbart mycket roligheter!

Minns ni transvestiten Dana International, som vann schlagerfestivalen? Låtförfattaren hette Svika Pick!! Det är sant!

• Anna81

Hej hej! jag hade en kille imon klass som hette arton... han var från bosnien,, sen hade jag 2 killar som var tvillingar som, hette Ala o wala... hehehehe guud vad vi retade dom ,, ganska taskigt faktiskt..

• bozzini

Som gammalt schlagerfan så vill jag bara bekräfta att Lady Namárië talar sanning!

• Fommpen

Jag hade en granne förut som hetter Ben Snorre, å var från Norge..

Jag kallas för Elle, så då vore det ju lite tokigt om jag gift mig med nån som heter Fant... Elle Fant.

• Themis

Jag spanade på nya efternamn som PRV ftycker att Svensson ska byta till.

De har inte tänkt riktigt på det internationella kan man väl säga, för Asser-är stort som förled och läs det på engelska:

Assergran (I present to you the Ass-are-grands!)
    Assergrim (I present to you the Ass-are-grims!)
    Assertorn (I present to you the Ass-are-torns!)

Ajgren och Ajgran låter inge kul heller...

Baggehag (Bag-a-Hag)

Bagus (jmf "bogus")

Balhammar (ballhammer-ouch ouch ouch..)

Bastarp (You BASTARP!)

Buckvang (buckwang?)

Bugryd (oh..bugger it!)

Buxbom (jmf buxom)

osv...

Dessa listor är en oändlig källa till underhållning..

• kvabbso

Bimsan!

Är det sant? Finns det listor på namn som PRV föreslår? Och detta är vad de kommit på? Jisses... Undrar förresten hur de kommer på sina namnförslag. Sitter de på fredagspuben och hittar på, eller har de griffeltavlor på toaletterna där man kan klämma ur sig ett taget namn medan man gör annat? Eller sitter de rätt och slätt på sitt kontor och tuggar på en blyertspenna och smakar på sina skapelser - - - Assertorn, jajamensan, där har vi något!
    Sverige är fantastiskt!

F ö finns det en känd psykiater, specialicerad på orostillstånd, som heter Ågren.

• petrusjka
    det här är den klart roligaste tråden på länge! Har varit inne och kollat runt på PRV, där fick man sig några goda skratt!
  • Merry

Vad sägs om Sten Hård, Inge Frisk, Polly Grip ..

• MuminMy

Det finns en kille på Arla som heter "Per Definition" - det tycker jag är jätteroligt!
    /My

Svar på tråden "Opassande" namn