• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • Nette

En tjej som jobbar på Mc donalds i Täby centrum heter Uranus (Ur Anus) he he

• totten

Varför kan man inte heta Ahlgrens som bilgodiset!

• Jossebell

Min mamma berättade att i kören hon sjöng när hon var ung fanns en flicka med namnet Inga Bröst.. hon träffade sedan en kille med namnet Axel men med något vanligt efternamn. De kallades dock för Inga Bröst och Axel Vadd.... (enligt vad jag kan minnas hade hon dock hjälplungor så det räckte...)

• HaJoMi

Den värsta jag hört är min kompis gamla barnmorska som hette Eva Grävare... "Tack jag står över besöket idag" ;)

• Sommarbebis

Min husläkare heter doktor Syk!!!
    Ni kan ju tro att folk undrar när man säger att man ska till dr Syk...

• Lady Namárië

Hahaha, vad mycket roligt! Skrattade urmycket åt namnet Tuttan Gullefjun, och när jag sedan skulle berätta det för Älskling råkade jag vända på det:

Gullan Tuttefjun

och då blev det ju ännu roligare. Jag menar, försök se framför er en person som heter Gullan Tuttefjun - som en ung Sickan Carlsson med hår på bröstet, ungeför!

• Emser

En major i USA som hette:
    Major Dick Payne

• Emser

Em tjejkompis till mig hade en finsk kille i sin klass. Han hette: Jukka Taskinen

Svar på tråden "Opassande" namn