• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • Ruth

På min grannes dörr står det B Röstlund... hihihi...

• Olympia

Jag har hört om en som hette Stig Framåt...
    Åtminstone i Finland är det rätt vanligt med gamla soldatnamn i stil med Lustig, Hurtig, Snygg o.s.v. Skulle vara ironiskt att vara världens tråkpåse och heta Lustig, eller lat som bara den och heta Hurtig, o.s.v. Om man inte heter Inge eller Inga i förnamn förstås...

• Fommpen

En äldre bekant herre till min familj, hette/heter Björn Bengt Ögren.
    Men han valde att kalla sig för Björn B Ögren.

När han var ung så kanske inte ordet "bög" var uppfunnet! *fnissar

Har en till..
    men jag tror inte att den är sann. Fick höra den från en fritidsleare för många år sedan.
    Han sa att har kände en i STHLM som hette Kalle-Gurra Aktersnurra.
    När jag var liten trodde jag på det. Men jag är skeptisk nu!

• 42an

Hej på er. Ann Ahl är inte heller ngt höjdarnamn.
    Jag har också hört om Aktersnurra så det kanske stämmer. Snacka om taget.

• Ruth

Lasse-Gurra Aktersnurra hette han och fanns faktiskt med i telefonkatalogen förr om åren... Han bodde i Farsta om jag inte minns fel.
    Hahaha, han var ju lite av en levande legend när man var liten.

Kom även på att jag hade en dansk kund för några år sedan som hette
    BORGE KATTBALLE. Tjusigt värre!

• Jossebell

På min dörr stod det tidigar A Svahn [as vahn] Det står lika på min bror. Våra föräldrar tänkte inte heller på att vi är bemedlade med den intressanta initialerna AS.. *suck* så går jag och giftermig med en som även han har ett efternamn på S... så jag är fortfarande ett AS!!!!

• citronella

Min favorit hittills är Ute Grill, hysteriskt roligt. Men har ni hört på ekot att de har två reportrar/uppläsare med jätteroliga namn - Geronimo (som indianhövdingen) Åkerlund och Folke Vaccin!
    Roliga namn på folk jag faktiskt träffat: Finn Fihlén, korridorgranne i Uppsala och sen skolans snyggaste på gymnasiet Torkel Stålhand

• Eken

Jag tror det är Birgitta Dahls man som heter Enn Kokk. Han är est, och Enn är ett vanligt killnamn. Jag har även hört en est som heter Enn Phög...

• Jossebell

kommer väll dragandes med att han den där Brad Pitt har ett ganska olyckligt efternamn i svenka mått mätt...

• Isorfidien

En kompis berättade att han var tvungen att stanna till och titta två gånger på namnskylten som satt på dörren till en lägenhet.. för att verkligen ta vara på det hela så tog han kort på hela härligheten och där gick att läsa:

"fam. Horny"

Kan väl tänka mig att de barnen byter efternamn så fort de kan.. *ler*

Svar på tråden "Opassande" namn