• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • Väntar

En av mina lärare på high school heter Mr. Dick ... ganska vanligt, men väldigt roligt :)

Gillar också namnet Drew Barrymore skulle få i "The wedding singer" ... Julia Guglia :D bara det var en anledning att dumpa Glen. :D

• Väntar

Har haft en klasskompis som heter Stork i efternamn... gissa om det blev populärt efter Sällskapsresan... hihi...

• karinda

En gammal kompis till mig berättade om när han gjorde lumpen. Där fanns en kapten som hette Uller. Kapten förkortas "kn", så på hans namnskylt stod "KN ULLER". Hihihihiiiii!

Och på en skola i min uppväxtkommun hade man läraren med det skojiga namnet Lars Nopp. Undrar hur mycket han har fått utstå i sina dagar.

• Minimo

Hej allihopa..jag skarttar så jag nästan kissar på mig. Skulle gå in här ocg deppa lite som jag brukar och så dyker dessa fantastiskt roliga små medelanden upp.
    Det lyser verkligen upp i höstrusket...

• amathea

När jag flög till turkiet hette piloten Trygg i efternamn....

det kändes nästan oroväckande *ler*

• Noel

Har en kompis som blev presenterad för en man i USA som hette
    Dick Balls...... vilka föräldrar.....

• Karla

Känner en tjej som heter Cherry. Vi säger att hon ska gifta sig med Eagle-Eye. Då kommer hon att heta Cherry Cherry! Det tycker vi är roligt...

• Vani

Vet en familj som heter Potter i efternamn. De fick en son som de döpte till .... Harry!

Såg i en trapp för ett tag sen på en dörr att det stod H Svensk. På dörren brevid stod det Dansk.....

Känner annars också en som heter Könsberg i efternamn.

Det finns verkligen många roliga namn... :)

• Lilla ru

Ska tydligen finnas en liten kille som heter Alfons Åberg också.

Svar på tråden "Opassande" namn