• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • FeuerKind

Vi hade en nysvensk i klassen som hette Kuck i efternamn, uttalades kuk.

• Linda75

jag har träffat en kille som hette Ågren, tänk att vara hans pojkvän. Det måste vara jobbigt att vakna med ågren varje dag....

• Roisin Dubh

He he, en av socialsekreterarna på min ort heter Ågren i efternamn och det är väl precis vad man brukar drabbas av när man uppsöker soc!

• liten ior

Nybildade namn som fått avslag:
    Brunstgnägg
    Anncoccozz
    Crakel, Krakel
    Asterix
    Lovejoy
    Donadoni
    Montana
    Skrymer

• Ejnie

Makens lärare på vårdlinejen hette Bill Rubin, vilket är - för dem i vården - väldigt skoj eftersom det är det gröna gallfärgämnet heter Bilirubin

• Mije

Hade en kund idag som heter Melitta, tycker att det vore rätt kul om hon hette Filter i efternamn...

• Tin o Trolls mamma

Såg i lokaltidningen häromdan att ett par föräldrar varit fyndiga och döpt dottern till Ella Mi Rakel.. Jag vet att det inte är helt nytt och lite kul är det. Tyvärr gillar jag varken namnet Mi eller Rakel. Annars så..

Ekorren.

• Bergtuva

Kommer i håg en kille som jag gick i gymnasiet med som heter Borg i efternamn. Han påstod alltid att om han nån gång fick en son, skulle han döpa honom till Göte. Alltså Göte Borg.
    En vitsig man som hette Berg hävdade att han hade en syster som hette Lise - Lise Berg, vet inte om det var sant dock....

• Ylwa

Jag vet en psykolog som heter dr Ågren... skulle inte vilja gå till honom

• amathea

Min bror vaknade upp med en tjej som hette Ågren.....
    efter den natten har dom inte träffats... *asgarv*

• Saucy

Bra tråd, detta! =)
    Skrattat i en kvart minst!
    Jag gillar 'Chakhora' bäst, min kompis här säger att han definitivt skulle döpa sin dotter till det!

Ha de gött!

• Saucy

Hahaha, verkligen! Chakhora Faker!!! Nice =)

• Roisin Dubh

Aha, det kanske förklarar en hel del. Vår före detta granne brukade stå på balkongen och vråla detta fina namn åt sin sambo när de bråkade. Kanske hon hette Chakhora trots allt? Vi som bara trodde hon var en vanlig pundare och att paret hade någon form av allvarligt kommunkationsproblem.

• Singo

Garv, bra tråd!! En tjejs pappa på min skola hette ADILS, inte så passande namn på en kille...om man läser det baklänges...

• Tiny

Hej! Finns en karl i min systers trappuppgång som heter Peru Gauligula... Så ringde det till hans jobb en dag och den som ringde sökte en Per-Ola Gagola... Tror inte det skrattat så mycket på det jobbet på ett tag!
    Felsägningar på namn är rätt skoj det me!

• Isabelle2

Jag känner en som heter Max Ståhl. När han var på en bjudning en gång skulle han skaka hand med en gubbe. Han sträckte fram handen och presenterade sig: "Ståhl". Mannen tog honom i hand och svarade: "Järn". Det visade sig att han faktiskt hette Järn i efternamn!

• Bergtuva

Apropå namn...det här kanske inte har med saken att göra, men en kollega till mig hade en labrador som hette Brasse.

En gång när hon var ute och promenerade med Brasse, mötte de en farbror med en annan labrador. Hundarna nosade på varandra och min kollega och mannen började samtala. Det visade sig att hans hund hette Magnus!!!!

Min kollega höll på att bryta ihop, men mannen fattade ingenting....

• Mamba

Kommunalrådet i Borgholm då jag växte upp hette LilleBill Gräs (det var en kvinna)

knasiga namn...

• Sommmarsol
    Smilie skrev 2003-11-26 17:39:04 följande:

HAr också arbetat i kundtjänst

det finns en man i sverige som heter

Tung Pung

D ni

Svar på tråden "Opassande" namn