• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • Kristin A

I Danmark finns en politiker som heter Jesper Langballe. Man bara måste glutta för att se om det putar i byxan..

• Tin o Trolls mamma

Näää, fy vad taskiga en del föräldrar är.. Heter man Snygg i efternamn döper man väl inte sonen till Inge!!? Taskmörtar..

Fick via den där länken (tuppjuck) förresten reda på att en person jag kände för ca 15 år sedan flyttat till Dalarna! Man lär sig nåt nytt varje dag!

Kram Ekorren, som har ett neutralt namn eg.

• Gravilda

Jag känner till en snubbe som heter König (i förnamn). Kan det vara något namn ni vill döpa era pojkar till...? *fniss*

• lillstrumpaa

På gymnasiet fanns det en kille som hette Finn Trädgård..
    hela aulan fnissade när han ropades upp första dan...

• Bergtuva

Där jag bor fanns en man som hette Inge Modig!! Helt sant, vad i hela friden tänkte föräldrarna på?? Eller som på farsans jobb: Inge Köhn!!!! (Kommentar överflödig!)

• Bergtuva

Det fanns också en kvinna på byn som hetter Kaja Tjäder!

• twentyone

vi hade en lärara som hette Lena Bröst ;). kan inte ha varit ngn höjdare

• Jossebell

har skrivit det tidigare men tycker att mammas körkamrat med namnet Inga Bröst... är höjden av jävulskap från föräldrarna...

Har tidigare skrivit om namnet Halvdan som jag fann i min släktforskning. Efter lite kol så visar det sig att namnet faktiskt bara betyder "till hälften dansk" då skrattade jag inte lika mycket längre utan måste kolla om jag har nå "danskskallar" *ler* i släkten....

• twentyone

haha Inga Bröst, stackars ;)

• Muminlina

Hej!
    Vi hade en kille i skolan som hette Bo Fors...
    ...och en tjej här i stan heter Ann som bytte efternamn när hon gifte sig till Ahl - jag skulle behållt vadsomhelst utom just det om jag hette Ann!

Svar på tråden "Opassande" namn