• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • MalinI

Har tyvärr inget att komma med, men har skrattat gått åt denna tråd. Sonen har tittat på mig som om mamma vore galen...

• Skrymt

Oh! Oh! *viftar glatt med handen*

Jag kände en kille som heter Hell i efternamn! Hans familj hade t.o.m satt upp en lite skylt vid deras avtagsväg där det stod "This is the road to Hell" :D

*nöjd med att ha bidragit*

• Lady Namárië

Skrymt! Den var underbar!!

För alla trekkies:

Jag känner en familj som heter Borg, som tyvärr inte vill göra mig till viljes och spela in följande meddelande på son telefonsvarare:

"This is Borg. Your message will be assimilated. Resistance is futile."

Jag skulle ringa till dem jämt och ständigt bara för att få höra det!

• Skrymt

*lol*

Oh, nästan så man vill byta namn till Borg bara för att kunna ha det svararmeddelandet

/Skrymt - som faktist ÄR en trekker (WCT #1627)

• Mumu

I telefonkatalogen fanns för x antal år sedan denna dam:

Mupp-Märtha Granberg

Oh, vad vi busringde till henne när vi var unga och oförstörda...

• Mumu

Nej, nej, nej!

Muppa-Märtha Granberg

ska det ju vara! Viktigt, viktigt!

• bozzini

När jag jobbade på hotell hade vi en finsk stamgäst med namnet Jukka Pipponen. Det hade vi mycket roligt åt!

• Jossebell

hörde att i USA där har det blivit modernt att döpa sina barn efter stora företag. Te.x Volvo och IKEA... Visserligen vill mina döttrar att om det blir en tjej ska hon heta Sibylla men knappast för att det är en hamburgerkejdja

• Skrymt

Det var ju någon här i Sverige som för några år sedan ville döpa en dotter till Ikea Decibell...

Ju mer jag tänker på det desto sötare låter det ! *s*

De fick avslag förresten...

• Teskedsmamman

Vi har haft en på jobbet som hette Könsberg i efternamn..... jag tycker fortfarande att han borde byta till Venusberg för det låter ju bättre

Svar på tråden "Opassande" namn