• Lady Namárië

"Opassande" namn

Hej allihop!

Det är så mycket diskussioner om fina namn här, så jag skulle vilja starta en tråd om namn som kanske inte varit så lyckade i alla situationer. Ni vet, barntandläkare som heter Inge Snäll osv. Eller mannen som hette Bror och arbetade som sjuksköterska - och hade en namnskylt där det stod "Syster Bror".

Härmed efterlyses fler torsdagsskratt i denna genre!

• Svar på tråden "Opassande" namn
  • Linda

Roisin! *garvar* Man måste ju inte ringa nummerupplysningen, det räcker ju med att knappa in numret på
    privatpersoner.eniro.se/
    Skulle inte vilja presentera mig om jag hette det.....

• Bella B

Roisin - ha ha, när vi var små brukade jag och mina kompisar busringa till den där personen med det läckra namnet!!!!! (obs lääääääääänge sen)

• Milva

Hahaha, min sambo hade en klasskompis från norge vid namn - Stian Galta, i klasslistorna stod det - Galta Stian
    Jag vet inte vilket som är värst *ler*

• Baronessan

Hade en arbetskamrat som hävdade att han kände en tjej som heter Varma Koskitar.

• Isolde

När min mamma började undervisa (tidigt 70-tal) hade skolan en elev som hette Nopp i efternamn, förnamn Anders -- säg det i rätt ordning! Tydligen hade Anders en brorsa som hette Tomas hur kan man göra samma sak med två ungar?!?

Sedan hade mamma (om jag kommer ihåg rätt) i sin egen klass en kille som hette Bruno Grön...

Ack ja.

• Trinity

En familj som heter Snäll i efternamn döpte sin son till Inge.... Han bytte efternamn när han blev lite äldre!!

• Nasu

I min killes skola gick det en tjej som heter Lena Bröst.

• Duva

Kanske lite kul, men gamla!

Axel Vadd
    Inga Bröst

• kvabbso

bozzini!

Ungefär som Bart och Lisa Simpson brukar göra när de busringer till Moe's? "Ivana Snuggle?"

Svar på tråden "Opassande" namn